Gå til innhold

What to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har igjen to brett med p-piller før jeg må få ny resept hos legen. Jeg har halvveis blitt lovet fast jobb fra høsten av. Hva ville dere gjort? Gått på piller til det er tomt ( i juni ca) , eller reist til legen å fått resept frem til høsten (for å være sikker på at det blir fast jobb)?

Kan nevne at alt er på "plass" i vårt liv unntatt fast jobb hos meg og et barn..

Hvor lang tid tok det før du ble gravid etter å ha gått på p-piller? Jeg regner jo med at det vil ta en stund for oss, og at både høst og vinter kan komme uten en graviditet... Derfor tenker jeg at det ikke "gjør noe å slutte på pilla i juni, samtidig som jeg kjenner litt på jobb dilemma..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tenkte også at det kom til å ta litt tid, men det gjorde det ikke, så jeg ble gravid med en gang! Ble litt stressa da, for jeg har ikke fast jobb men er ferdig studert til sommeren. Uansett, gjort er gjort og vi vet at vi klarer oss uansett. Er økonomien jeg er mest redd for men vi har regnet på det :P Samboer er i fast jobb og tjener godt. Jeg har forresten gått på p-pilla sammenhengende i 8 år, så selv om du har brukt den lenge betyr ikke det nødvendigvis at det tar lang tid å bli gravid. Men siden brettene dine går ut i juni har du jo god tid å bestemme deg på :)

Skrevet

Vi tenkte også at det ville ta litt tid, for det gjør det jo for "alle", men vi ble gravide på første forsøk. Med nr 2 begynte vi derfor å prøve når vi planla at vi skulle begynne (og ikke 3 mnd før ), og også da var det full klaff på første forsøk.

Skrevet

Oi så heldige dere er da:) hehe. Det må jeg si:) Ja jeg tenker jo det vil ta litt tid jeg da, etter 9 år på pilla (hjelpes), men det er jo ikke sikkert at det tar lang tid. Men i mitt lille hodet sier en stemme at det kommer til å ta laaaaaang tid.. Jeg vet at jeg og mannen skal jobbe ulikt i sommer, så da blir det mest helgekos dessverre (tenker at det også gjør at det er enda mindre sjangs)... hehe. Ikke lett altså. Jeg vil jo helst ikke si at jeg er gravid før etter at jeg evt får fast jobb.. :D

hi

Skrevet

Litt dilemma det der. Samtidig, hadde det vært ille å måttet vente til høsten på en evt fast stilling? Tenk hvor mange bekymringer du sparer deg for om du har fast jobb:)

Skrevet

Jeg hadde ventet til høsten før jeg begynte å prøve om jeg var deg. :)

Det er "kun" snakk om et halvt års utsettelse av en graviditet,ikke lenge i det hele tatt om dere ikke allerede er prøvere. You see? :)

Og å ha en fast jobb først hadde jeg absolut prioritert- da blir det såå mye lettere og kjekkere å både gå gravid og å være i permisjon når man VET at man har en jobb å komme tilbake til. :)

Jeg tenkte og så at det ville ta MINST et halvt år fr jeg ble gravid,etter å ha gått på p-pillen i 15(?!!) år uten opphold.

Men det tok ett forsøk! :-D

Lykke til. :)

Skrevet

Jeg ville ventet, tror jeg. Samtidig tenker jeg også at det kan ta litt tid å bli gravid etter pillestopp. alle de rundt meg har brukt 5 mnd + før de ble gravide... hva med å mase litt på sjefen din, høre om det er sikkert at du får fast jobb, evt når du får kontrakten? Hadde kanskje ikke mast helt ennå men hør med sjefen om 3 mnd eller noe?

lykk til:)

Skrevet

Jeg unner ingen å ende opp arbeidsledig etter endt permisjon. Har prøvd, og det skal aldri skje igjen. Her venter jeg på fast jobb før vi prøver på nr. 2.

Hvis jeg var i din situasjon ville jeg sluttet på pillene når det var tomt, for deretter å "safe" med sexen i en periode frem til fast jobb. Klarer dere 2-3 mnd med kondom, så får kroppen din litt tid til å "stabilisere seg" etter pillene.

Skrevet

hvis pillene dine varer til juni og høsten begynner i august (nå ble jeg usikker), september, oktober er det ikke snakk om å måtte utsette planene så lenge. jeg ville fortsatt på pillen, eller som #8 sier, brukt kondom for å stabilisere suklusen litt:) er du (også) en av de som ikke "takler" kondom ville jeg fortsatt på pillen:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...