Gå til innhold

Sure mannfolk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er flere enn jeg som "sliter" med å ha en mann som kan furte som en drittunge i lange tider :P

Hva gjør dere for å blidgjøre furtemikkelen, eller gjør dere ingenting og bare venter til det går over?

Etter mange år sammen har jeg havnet i siste kategori. Jeg gidder rett og slett ikke å bruke tid og energi på å blidgjøre et voksent menneske som ikke kan formidle hva det er som er galt og hva jeg ev. har gjort for å "fortjene" korte svar og mumling over flere dager. Da snakker jeg kun til han når det er praktiske ting jeg ønsker å formidle, så får han sitte og mugne for seg selv.

Heldigvis går det aldri ut over barna, og han er nesten aldri sint, så det er ikke et stort problem hos oss - men irriterende, DET er det ;) Når man spør et voksent menneske om hva som er galt, og får et surt "ingenting, vel" tilbake, må man bare flire litt. Jeg kaller han ofte "fjortsen min" og da blir han enda litt surere......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jøss, det er akkurat som her i huset, bare her skjer dette ofte.... Det er så teit at det er til å le av.... og jeg kaller han også ofte fjortis osv og da er han enda verre.hehe... dumme menn.

Skrevet

Ai, det der hadde jeg ikke hatt tålmodighet til. Jeg vet ikke om vår måte å løse dårlig humør på hjelper for dere, for det virker som dere har et mer kronisk problem. Er han deprimert? Har han bekymringer som han ikke klarer å løse?

Samboeren min blir litt furten de dagene han betaler regninger. Ikke forstår jeg hvorfor, for det er lenge siden vi var studenter og hadde dårlig råd. Det sitter vel bare i. Han blir fort blid igjen av litt kos, en god middag, at jeg bare tar ungene ut på en sykkeltur. Så er han like blid igjen. Da vi hadde dårlig råd kunne humøret hans være vanskelig i de trangeste periodene. Dersom jeg lot meg rive med og ble i dårlig humør også så var det en ond spiral. Vi la derfor en avtale: dersom en av oss var sur skulle den andre være litt overbærende å ikke la seg dra med, for da brukte vi lengre tid å komme ut av det. Det fungerer veldig bra. Samboeren min er mye enklere å få blid igjen enn meg, men jeg responderer godt på å få være i fred og en god middag jeg også.

Skrevet

Ai, det der hadde jeg ikke hatt tålmodighet til. Jeg vet ikke om vår måte å løse dårlig humør på hjelper for dere, for det virker som dere har et mer kronisk problem. Er han deprimert? Har han bekymringer som han ikke klarer å løse?

Samboeren min blir litt furten de dagene han betaler regninger. Ikke forstår jeg hvorfor, for det er lenge siden vi var studenter og hadde dårlig råd. Det sitter vel bare i. Han blir fort blid igjen av litt kos, en god middag, at jeg bare tar ungene ut på en sykkeltur. Så er han like blid igjen. Da vi hadde dårlig råd kunne humøret hans være vanskelig i de trangeste periodene. Dersom jeg lot meg rive med og ble i dårlig humør også så var det en ond spiral. Vi la derfor en avtale: dersom en av oss var sur skulle den andre være litt overbærende å ikke la seg dra med, for da brukte vi lengre tid å komme ut av det. Det fungerer veldig bra. Samboeren min er mye enklere å få blid igjen enn meg, men jeg responderer godt på å få være i fred og en god middag jeg også.

Hehe, neida, han er absolutt ikke deprimert. Han er bare furten ;) Det er ingen stor sak hos oss, selv om det kanskje kan betegnes som kronisk iom at han alltid har vært sånn. Men det går lang tid mellom hver furteperiode, og faktisk skjer det sjeldnere nå som jeg helt har sluttet å gi han oppmerksomhet på det.

Hvis det er veldig om å gjøre å få han blid, har jeg mine metoder som alltid funker. Han er jo mann, så sex hjelper alltid, men det er begrenset hvor sexy jeg syns en furten mann er, så det gidder jeg sjelden :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...