Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Av alle rare ting man får med seg her inne, så husker jeg at for en god tid siden var det en her som var helt hysterisk på å fjerne "navlestrengen" i egg hun skulle bruke. Jeg hadde aldri tenkt over at det var en slik streng der en gang før jeg leste det innlegget, og har heller aldri merket noe til den verken i kaker, vafler eller noe. Men etter innlegget ble jeg oppmerksom på den i eggerøre og noen ganger kokt egg. Så nå hender det at jeg fjerner den når jeg lager eggerøre dersom strengen virker veldig seig. Men aldri ellers. Bare lurer på hva dere andre gjør når dere knekker egg for å bruke til kaker, vafler, eggerøre osv? Tenker dere noen gang over denne strengen, og tar dere den bort? Hva med i kokte egg?
It's all about me Skrevet 5. april 2012 #2 Skrevet 5. april 2012 Aldri tatt den ut, aldri merket noe til den. Jeg er generelt hysterisk når det kommer til å rense ting som kylling og kjøtt, mn egg brukes som de er.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 5. april 2012 #3 Skrevet 5. april 2012 Eneste gangen jeg fjerner den er når jeg skal lage margengs eller kremer hvor jeg bruker bare eggehvite og det skal has i sprøyteposer. Men det er fordi den kan ødelegge når jeg dekorerer Ellers har jeg aldri brydd meg om den. Og jeg er en som nesten dissekerer kyllingfileten før jeg steker den Men folk har sine greier.. Jeg Må f.eks fjerne den grønne stilken i tomaten, ellers klarer jeg ikke spise det. Ikke spør meg hvorfor, men sånn har jeg alltid vært
Vossafår Skrevet 5. april 2012 #4 Skrevet 5. april 2012 Omg!! Takk for tipset, aldri reflektert over at det er navnestreng i egg, mulig jeg utsetter omeletten vi skal ha til lunch i dag til jeg får det på avstand at det er NAVLESTRENG.. Haha.. Pjuk..
Himmel og hav Skrevet 5. april 2012 #5 Skrevet 5. april 2012 Det er ikke en navlestreng, det er en proteinstreng som sørger for at plommen holdes midt i egget. http://www.exploratorium.edu/cooking/eggs/eggcomposition.html Jeg plukker den ikke bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå