Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 En mann som aldri har laget middag, skiftet bleie, badet ungene, omtrent ingenting praktisk? Men er ellers snill og grei? Ingen utroskap, etc..
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. april 2012 #6 Skrevet 5. april 2012 Eh... nei. Selvsagt ikke. At mannen er snill, grei og ikke utro er en forutsetning, og at han i tillegg tar sin del av hus og ungestell ville være en selvfølge for meg. En mann som ikke gjør dette, er ikke en jeg ville vært sammen med.
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 5. april 2012 #7 Skrevet 5. april 2012 Hadde vell aldri rotet meg borti en slik mann en gang, så hadde ikke trengt å ta stilling til det
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. april 2012 #13 Skrevet 5. april 2012 Hvordan snill og grei mener du? I mitt hode betyr "snill og grei" i et forhold- og familieperspektiv nettopp det å ta seg av ungene sine og bidra med sitt i hus og hjem.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #15 Skrevet 5. april 2012 Nei, vil ha en mann jeg ikke en gutt...
hit og dit Skrevet 5. april 2012 #16 Skrevet 5. april 2012 ...men ellers snill og grei....... Personlig så anser jeg ikke en mann som bruker ektefelle/samboer som sin private hotellvert og personlige assistent som snill og grei.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #17 Skrevet 5. april 2012 Bare om det var en mann jeg allerede var gift med og han hadde fått sykdom eller blitt skadet som umuliggjorde dette. Ellers ikke.
2barns mor Skrevet 5. april 2012 #18 Skrevet 5. april 2012 En mann som aldri har laget middag, skiftet bleie, badet ungene, omtrent ingenting praktisk? Men er ellers snill og grei? Ingen utroskap, etc.. Nå har jeg en slik mann du snakker om: en som aldri lager middag, aldri bader ungene, aldri handler eller gjør noe vesentlig av husarbeid (kan sette på ei oppvaskmaskin innimellom) Men er snill, grei, ingen utroskap (så vidt jeg vet...) Han måker snø, klipper plen, går med søppel (100 meter til stamp så ikke så langt nei) henter eller bringer minst ett av barna enten i skole eller bhg hver dag, er VELDIG tilstede for barna når han er hjemme (har ugunstige arbeidstider... selvstendig) er praktisk anlagt, "handyman" som fikser det meste selv. Så til spørsmålet ditt: ja... jeg godtar det! Vi har funnet en løsning som passer for oss: jeg tar meg av husarbeid, han alt det andre..... oppdragelsen av barna tar vi sammen!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #19 Skrevet 5. april 2012 Hva gjør denne mannen for å være snill og grei egentlig? Jeg hadde aldri fått barn med og stiftet familie med en mann som ikke bidro i hjemmet. For meg er det en selvfølge at to voksne mennesker som bor sammen driver Familien AS sammen, dvs deler på både de hyggelige og de kjedelige oppgavene. Da jeg ble sammen med mannen min bodde han alene og tok seg av sin egen klesvask, husvask, middagslaging osv. Vi flyttet sammen og ble to om å dele på disse tingene. Hadde han satt seg på ræva og ventet på å bli vartet opp av meg hadde jeg flyttet ut igjen, ikke giftet meg med han og fått barn med han! Du kan forandre på deg selv, men du kan aldri forandre på andre vet du, så den mannen du får barn med er den mannen du må leve med. Ikke forvent av han skal forandre seg for din skyld, det gjør han neppe. Har du valgt å stifte familie med en slik mann har du to valg, fortsette å leve med mannen som han er eller flytte fra han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå