Gå til innhold

Hva skjer med misunnelige folk!!!!! Arg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og samboeren min er i "23+ årene" vi har nettopp kjøpt oss hus og bil. Vi har kjøpt oss flotte møbler og har det veldig bra. Samboeren har en god jobb. Jeg har også en jobb, men jobber ikke hver dag. Men uansett veldig grei økonomi.

Uansett. Faren min har fått seg ei ny kjærring. Hun har ei datter fra før. Denne datteren er 30+ år gammel. Hun har funnet seg en udugelig type som ikke klarer å henge opp ei lampe engang. Og han lever på nav. Hun jobber i butikk. Ikke akkurat god økonomi med andre ord. Problemet er at nye dama til pappa og denne datteren sitter å snakker dritt om meg og samboeren. Kritiserer oss for det ene og det andre. Kaller oss bortskjemte drittunger ect.. Altså.... Hvor skal jeg begynne?!

Vi har slitt med økonomien i lang tid, spart oss opp masse penger, kjørt en eldgammel mazda som sluttet å virke rett før vinteren, og det var først da vi slo til med ordentlig bil. Jeg har heller ikke kjøpt meg nye møbler på årevis. Men uansett, vet jeg ikke burde bruke tid på å sitte å forsvare oss, men blir bare så frustrert!!

Hvorfor kan de ikke unne oss dette? Vi har hatt det tøft lenge! Blitt sagt opp i hytt og gevær fra leiligheter vi har leid. Både pgr. av at husvertene skulle ha leiligheten til eget bruk samt salg. Så vi har fartet en del. Og det er slitsomt! Så hvorfor ikke være glad på våres vegne nå som det har ordnet seg for oss??! (vi har heller ALDRI skrytt eller brifet med noe som helst forresten)

De mente også.. Hold dere fast... At vi kun fikk huslån siden faren min har samme bank som oss!! Haha, har dere hørt?!

Vet ikke helt hva jeg vil med dette rotete innlegget. Men nå har jeg ihvertfatt får blåst ut litt frustrasjon!:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Misunnelse er ikke logisk eller rettferdig. De sitter nok å håper på at dere ikke skal misligholde huslånet, som de mener dere har fått på feil grunnlag. Men når de etter hvert ser at dere klarer å betjene huslånet, må de finne noe annet å klage over...

Skrevet

Ble litt tullete... De sitter nok og håper på at dere skal misligholde huslånet, skulle det stå.

Skrevet

ja, nesten det jeg tror også. At de sitter å håååper det skal gå galt liksom. De er familie til og med! Skjønner ikke at det går ann jeg.

Det har gått så langt nå at faren min ikke orker å fortelle kona si om noe positivt som skjer med meg og samboeren min. Altså sin egendatter og svigersønn. Han orker bare ikke det styret som han så fint sa det.. Så han fortalte da altså ikke til min "stemor" at samboeren min har steget i gradene på arbeid. Siden han ikke orket styr.. Wtf?!

Hi

Skrevet

Det kan fint telle som et pluss å ta opp lån i samme bank som foreldre med god økonomi bruker.

Kjæresten min fra studietiden kom fra en liten bygd fra nordvestlandet, foreldrene hadde en viss posisjon i bygda. Han fikk 100% finansiering, uten annen sikker inntekt enn lån og stipend, til en leiligjet i Bergen by.

Det hadde vært dyrere å leie, han trengte husrom. Han var fra en bra amilie og fikk lån. Det var ingen kausjonsavtale med foreldrene.

Skrevet

Ja, greit nok det. Men vi søkte først om lån i en annen bank. (samboerens bank) Der fikk vi også alt lånet vi trengte. Men etter nøyere undersøkelser så var det lavere rente på min bank, så vi valgte den. Så det hadde jo ingenting med min far å gjøre. Men å uansett komme med noe sånt da?! Ikke normalt.

Hi

Skrevet

Er ikke det å skaffe seg fin bil, hus og møbler minst 80% begrunnet av ønske om at andre skal beundre og misunne dere? Poenge med slike statusting er jo oftest å vise at dere er bedre eller flinkere enn andre. Det er ikke mange som tør å si det, men oftestt er det hovedgrunnen.

Skrevet

Hva skjer med å ikke se ned på andre folk!! Arrg!!

Skjerp deg, HI!

Skrevet

Er ikke det å skaffe seg fin bil, hus og møbler minst 80% begrunnet av ønske om at andre skal beundre og misunne dere? Poenge med slike statusting er jo oftest å vise at dere er bedre eller flinkere enn andre. Det er ikke mange som tør å si det, men oftestt er det hovedgrunnen.

Så du mener at man skal sykle og bo i telt slik at andre ikke skal være misunnelige du da?

Skrevet

Da har du informasjon som jeg ikke kjenner til. Eller prøver du å finne en forklaring til hvorfor folk kjøper seg ting som er er av bedre kvalitet?

Når man har bedre råd kan man velge bedre kvaltitet fremfor billige produkter.

Ta sminke for eksempel. Hvis du kan velge mellom sminke kjøpt på nille og h&m, eller kjente merkevarer som chanel, clairins, produkuter kjøpt i hudpleiesalonger. osv. Hva ville du valgt? Eller bryr du deg ikke?

Jeg har alltid prioritert de fine merkene, selv når jeg var student. Men det handler ikke om at jeg gjør det pga venninnene mine skulle bli sjalu. Mest pga comfort.

Jeg og min mann har det greit økonomisk, og da kjøper vi ting vi har råd til, og velger de ting som gir comfort og god kvalitet. Hadde ikke trodd at noen var misunnelige av den grunn.

Men jeg skjønner HI, at hun opplever andre som er misunnelig.

Det er synd at de ikke gleder seg på deres vegne.

Skrevet

Så du mener at man skal sykle og bo i telt slik at andre ikke skal være misunnelige du da?

Nei, hvorfor det. Dere nyter jo følelsen av at andre beundrer det dere har fått til. Det er det ikke noe galt i.

Skrevet

Det er vel ofte lettere å bruke energien sin på å være sur og bitter for at andre har klart seg bra i livet, enn å ta tak i sitt eget liv. Klart det er fint for dem å sitte og innbille seg at dere får godene slengt etter dere, enn å innse at de selv har tatt feil valg og kanskje ikke jobbet nok. Skjønner at det er sårt for deg, HI. Men hev deg over det. Det er bare de selv som taper på å være så kjipe :)

Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt. Bilen vi har er ikke særlig fin. Men den er TRYGG! Og møblene er fine syns JEG. Ikke sikkert du syns det forde. Jeg er opptatt av interiør, så jeg elsker møbler og div. interiør. Men jeg kan jo ha en helt annen smak enn deg. Så det var et tullete utsagn hva gjelder oss ihvertfall. JEg vil ha fine ting rundt meg for da trives JEG. Har ingenting med noen andre å gjøre.

hi

Skrevet

Så flinke dere har vært:) Vi er også 23+ og har kjøpt bolig, bil osv. Jeg syntes det er en kjempe herlig følelse er det ikke? Jeg syntes dere skal sette nesen i sky, være stolte av dere selv. Dere fikke ABSOLUTT ikke lå fordi din far er kunde i samme bank. Det hjelper ikke banken deres om han er kunde der om dere ikke betaler for dere. Misunnelse tenker jeg er ett tegn på at man ønsker noe som noen andre har.. Må jo være ett lite nederlag at dere som er yngre har gjort det så bra, også sitter de som er eldre enn dere uten så mye å "skryte av"..

At dere har kontroll over økonomien deres, jobber for pengene deres gjør at dere har mulighet til å gjøre det dere har gjort, bl.a kjøpe hus og bil. Ta misunnelsen som ett kompliment :D

Og gratulerer ikke minst med ferdigkjøpt

Hilsen Linn

Skrevet

Så flinke dere har vært:) Vi er også 23+ og har kjøpt bolig, bil osv. Jeg syntes det er en kjempe herlig følelse er det ikke? Jeg syntes dere skal sette nesen i sky, være stolte av dere selv. Dere fikke ABSOLUTT ikke lå fordi din far er kunde i samme bank. Det hjelper ikke banken deres om han er kunde der om dere ikke betaler for dere. Misunnelse tenker jeg er ett tegn på at man ønsker noe som noen andre har.. Må jo være ett lite nederlag at dere som er yngre har gjort det så bra, også sitter de som er eldre enn dere uten så mye å "skryte av"..

At dere har kontroll over økonomien deres, jobber for pengene deres gjør at dere har mulighet til å gjøre det dere har gjort, bl.a kjøpe hus og bil. Ta misunnelsen som ett kompliment :D

Og gratulerer ikke minst med ferdigkjøpt

Hilsen Linn

Jo, det er deilig!! :D Iallefall etter år med leie og usikkerheter. Det er helt fantastisk å ha alt på stell. Smiler bare jeg tenker på det:) Og vi vet hvor heldige vi er. Det er ikke sånn at vi tar det for gitt, for å si det sånn.

Kan jo også nevne at denne stesøsteren min og hennes samboer tok opp et rådyrt lån for å kjøpe seg en bil som nå har sunket MASSE i verdi. Mens vi prioriterte å kjøre et vrak, så vi fikk kjøpt oss hus først:)

Tusen takk for koselig tilbakemelding! :) Klem fra Hi! :)

Skrevet (endret)

Vi er også på alder med dere og har kjøpt nybygget leilighet og bil, mest pga at jeg plutselig ble gravid. Bilen vår er heller ikke noe 2012 modell, men den er trygg og varer til jeg er ferdig med utdannelsen min. Vi skal kjøpe hus etter hvert, men det er jo ingen krise så lenge man har leilighet.

Familiene våre misunner oss på en god måte: "Denne leiligheten er jo kjempe, her kunne jeg virkelig tenkt meg å bo selv" osv, og da blir jo vi kry, hehe..

Jeg hadde spurt de på en fin måte om noen hadde baksnakket meg, mest på faen egentlig :) men nå er jeg litt sånn da, hehe..

Endret av lillelykkelig ♥ jenten min ♥
Skrevet

Misunnelse og janteloven på sitt beste!!

Veldig synd at familie skal oppføre seg slik mot dere. Det er sikkert vel fortjent!

Du får bare overse dem. Jeg hadde ikke klart å la være å si noe til dem heller jeg da...

Skrevet

Ja det er synd. Nesten ekkelt å invitere dem også, siden jeg vet de sitter å ser over alle tingene våre og snakker om det etterpå. Får litt angst av det egentlig. Føler jeg ikke kan gjøre noe for at det skal bli "rett" heller... Får hive ut alle møblene og få tak i slitte brukte møbler på finn og rote skikkelig her- så kanskje de blir fornøyde:p hehe.. Og må jo for all del gjemme tvn vår! For den er jo større en dems.. Ahh. Slitsomt!

Er så irritert over at faren min har funnet seg denne heksa til dame og denne heksedattra hennes! Bah!

Hi

Skrevet

Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge!

Skrevet

Kos deg med alt du/dere har fått til, HI! Glem smålige, misunnelige mennesker og nyt det du har :)

Skrevet

Hæ???

Du tuller nå?? Vi har da både hus og bil, men det er da kun for vår egen skyld.. når man har råd er det ganske praktisk med disse tingene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...