Gå til innhold

HJELP jeg er gravid med nr 5.....!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og nei, dette er ikke planlagt og jeg bruker prevansjon......må bare lufte tankene mine litt:(

Er ikke glad, men vet jo at det blir bedre. Jeg har 2 store tenåringer hvorav den ene er en håndfull, småkriminalitet, mulig rus og en kognitiv svikt i tillegg til ADHD.

Har også 2 på 4 og 5, aktive og krevende de også. Jeg studerer på deltid og jobber 60%. Vi er SLITNE og tanken på et nytt barn tar helt peppen fra meg. Mannen sin første reaksjon var: Dette kommer til å ta livet av meg. Er over grensen til abort og det hadde uansett ikke vært aktuellt. Og jeg har tippet 40 år.....

Noen trøst å få eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og nei, dette er ikke planlagt og jeg bruker prevansjon......må bare lufte tankene mine litt:(

Er ikke glad, men vet jo at det blir bedre. Jeg har 2 store tenåringer hvorav den ene er en håndfull, småkriminalitet, mulig rus og en kognitiv svikt i tillegg til ADHD.

Har også 2 på 4 og 5, aktive og krevende de også. Jeg studerer på deltid og jobber 60%. Vi er SLITNE og tanken på et nytt barn tar helt peppen fra meg. Mannen sin første reaksjon var: Dette kommer til å ta livet av meg. Er over grensen til abort og det hadde uansett ikke vært aktuellt. Og jeg har tippet 40 år.....

Noen trøst å få eller???

Over grensa til abort?? Du sitter ikke og sier at du ikke har lagt merke til manglende mens?

Gjest Antarctica
Skrevet

Hmmm. Jeg vil bare si: Lykke til - og gratulerer. Håper dere klarer å glede dere over dette før eller seinere.

Skrevet

Noen trøst å få eller???

Over grensa til abort?? Du sitter ikke og sier at du ikke har lagt merke til manglende mens?

Kan jo være hun f.eks har hormonspiral som gjør at hun ikke får mensen da. Kjenner ei som hadde det og fant ikke ut at hun var gravid før i 5. mnd da hun kjente tydelige spark!! Så ikke vær så fort ute med å dømme!

Vet ikke hva jeg skal si HI..Sender deg en klem

Skrevet

Jeg bruker p- sprøyte og har derfor ikke menstruasjon

Hi

Skrevet

Noen trøst å få eller???

Noen trøst å få eller???

Du vet at ikke alle mister mensen selv om de blir gravid? Noen kan ha blødninger! Det hadde jeg, på mensdato, i 2 mnder!!! Lite, men dog...

Og til HI: Hva kan man si, kommer til å bli mye for dere, men dette klarer dere. Vil være hektisk noen år, men man får til det man vil ;-)

Skrevet

Dere klarer det nok- mange klemmer til dere! Og trøsten kommer fra ei som slet i over 5år med å få nr 1 og nå har vi bruk over 2 år og ennå ingen spire til nr 2....

Skrevet

#6:Ja, når du legger det fram slik så får jeg nesten dårlig samvittighet:(

Jeg blir gravid bare noen ser på meg og det er veldig urettferdig at det skal være så vanskelig for noen. Ønsker deg lykke til:)

Tusen takk for klemmer:))

Hi

Skrevet

Gratulerer!

Dette kan helt klart bli en utfordring, men det kan bli veldig fint også. Krysser fingre for at du får en sovebaby!!! :) tenk etter hvordan dere kan gjøre hverdagen best mulig. Har du muligheter til avlastning fra noen familie? Kan du skaffe deg noen barnevakt som kan avlaste deg litt? Feks ta med seg 4-5 åringene ut å leke noen timer i helgene, eller på ettermiddagen? Eller noen som kan hjelpe til å kjøre ungdommene på aktiviteter og slikt? Ser det er flere her inne med mange barn. Så det går nok godt. Lykke til! :)

Skrevet

Ja er klart det må gå......sittet opp i hele natt, ikke fått sove. Litt av et sjokk dette her. Akkurat nå så føler jeg at alt raser, men det blir nok bedre. Har kvittet oss med alt av babyutstyr osv, var liksom Så ferdig.....også tenker jeg på alderen min, tenk om det er noe galt med dette barnet, da.....som vil rakne hele familien. Stakkars barn som blir født inn i dette, og med foreldre som ikke henger sammen fra før.....

Skrevet

Hvor langt er du på vei da? Du kan få innvilget abort opp til uke 18, og i ekstreme tilfeller senere enn det også. Absolutt ikke noe jeg vil råde deg til, men du kan bli henvist til sosionom på sykehuset ditt for å snakke om det.

Skrevet

Ta en dag av gangen er mitt råd.

Dere er slitne, men nå kan du jo ta et år fri fra studier og jobb, ha permisjon og konsentrere deg om familien din en stund. Så får dere legge kabalen når permisjonen er over, hvor mye jobb, hvor mye studier, har dere råd til vaskehjelp, fast barnevakt en ettermiddag i uken osv for å få litt pusterom.

Ikke vær redd for å spørre familie om hjelp, de fleste hjelper villig til for å avlaste litt av og til, dere må bare spørre.

Hilsen firebarnsmor, som fikk fire barn på 7 år og også vet litt om hva som kreves. Det går bra altså, bare senk skuldrene, husk å puste, lag gode rutiner, finn en hverdag dere kan trives i.

PS. Jeg blir også gravid bare mannen legger seg litt for nærme i senga (nr fire var ikke planlagt her) så jeg steriliserte meg etter nr fire ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...