Gå til innhold

Noen helsesekretærer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å leser til eksamen, og vi har fått en del øvningsoppgaver fra læreren. Jeg går på voksenopplæring så vi har bare skole 1 dag i uken. Lærerne har ikke vektlagt noe særlig tid til kommunikasjon og samhandling faget, kun 2 skoledager. og jeg var selvføgelig vekke begge dagene pga syke barn.

Er noen spørsmål jeg ikke finner svar på i boken og klarer ikke helt å tenke meg frem til svaret, så hvis noen av dere vet kunne dere har hjelpt meg litt?

spm er:

Hvilke betydning har yrkesetikken for din profesjonelle yrkesutøvelse?

Hva er yrkesetikk, og hvorfor er den viktig i ytelsen av pasientservice?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er svært viktige ting du MÅ lære deg selv

Skrevet

Yrkesetikk.. hmm vanskelig å forklare.. men jeg vil si det går på hva slags etikk du legger bak yrket ditt.. jeg feks er veldig opptatt av at selvfølgelig skal taushetsplikten holdes.

jeg prøver å hjelpe alle pas så godt jeg kan, møte dem med respekt og tar alle alvorlig -for alles problemer er ordentlig problemer for den spesifikke personen. selv om man ikke ser problemet selv. man skal være ydmyk og vise empati og forståelse.

yrkesetikken er viktig for å få pasienten til å føle seg trygg og ivaretatt. at de kan føle de kan komme til oss med alt og at de får den hjelpen og respekten de har krav på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...