Gå til innhold

Dere som skal ta KS


kengumamma ♥ kengubarna

Anbefalte innlegg

Skal ha ks nr 3.

Lurer på hvor mange uker før termin dere får ks dato?

Gynekologen satte opp ca 1 uke før, men jeg hadde håpet å få det litt tidligere siden begge de eldste var rundt 4,5 kg og magemusklene sprakk opp ganske mye sist (som førte til at jeg måtte sy dem sammen for 1,5 år siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:)Jeg ble satt opp til 10 dager før termin sist, men vannet gikk uka før ks, så da ble d hastesnitt nok en gang...

Håper de setter opp litt tidligere denne gangen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gang ble det 8 dager før. Kan få opptil 10 dager før, men der gikk grensa fikk jeg beskjed om. Og siden det var helg måtte de bli 8 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ks i uke 37 pga styrtfødsel med komplikasjoner sist (gikk under en halv time fra vannet gikk til lille var ute, så rekker ikke noe hastesnitt hvis fødselen starter før oppsatt ks-dato) + at jeg er evig kvalm og spyende og har et uregjerlig stoffskifte dette svangerskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløbig 7 dager her.. Er litt bekymret siden "min" termin som jeg er 100% sikker på er over en uke før ul-termin... Skal på ny vurdering snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på møte på mandag på riksen. Fikk innvilget KS ca 14 dager før redigert termin som er en uke etter "min". Fikk kranglet det til fra 7 til 14 siden jeg fødte i uke 36 sist. Men spent på når datoen blir, får vel brev i posten om den snart håper jeg...så de ikke ombestemmer seg og setter den nærmere 7 dager før :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dere som vet dere skal ha KS, hva er grunnen?

Bare nysgjerrig :)

 

Jeg skal ha ks pga 3 tidligere ks, da har jeg ikke noe valg...

nr.3 var heller ikke noe valg, de 2 første endte i ks pga treg fremgang og dårlig fosterlyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha ks 6 dager før ul-termin og 3 dager før min beregnede termin. Jeg synes egentlig det er greit at han får så mye tid der inne som mulig, og skulle noe sette i gang før, så får vi ta det som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 14 dager før på meg ... Håper det holder :)

Fekk du ks 6. Juni?

 

Nei, den 11.juni, men mens-termin er 7. juni så tror nok muligens det starter av seg selv før denne gangen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tider det her :) Jeg skal ha ks 23 mai. Det er 17 dager før termin, så håper det holder... Lykke til alle sammen, snart er vi i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar. Forstår at det er ulik praksis rundt om i landet:/ Etter mye om og men (klagebrev), fikk jeg endelig vite at jeg blir satt opp 2-3 uker før likevel:)

Når ca. får man dato i posten? Lurer på om han sa at eg ikke får vite før 2 uker før...? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...