Gå til innhold

Er mitt barn dum eller er han bare barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn på 7 og 9 badet aleine oppe,

De koser seg og elsker og bade.

Men i dag hadde de brukt opp 1 og halv flaske med dusjsåpe fra faren, noe de har gjort før og fått skikkelig kjeft for.

Han største er til utredning for mild autisme.

De skjønte jo at det var dumt men det jo så moro med all såpen.

De skulle se film og spise popcorn på rommet etterpå, noe som blei avlyst.

Er våre barn bare tette at de ikke skjønner at de ikke skal gjøre slikt eller er de bare barn????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er barn. De blir oppslukt i det som skjer her og nå. Evnen til konsekvenstenking er ikke ferdig utviklet før midt i 20 åra, så de vil komme til å glemme seg mange ganger til når det gjelder sånt ;)

Men tenk så moro de har hatt det :D

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Hæ? Fikk de skikkelig kjeft for en flaske dusjsåpe? Mener du og mannen virkelig at de er dumme og tette fordi de gjorde det???? :o

Skrevet

De brukte opp neste to flasker med helt ny dusjsåpe

At de hadde det gøy er sikkert :)

Gubben blei skikkelig forbanna,

Men jeg tenker barn er barn, de blir fokus på det som er moro og glemmer konsekvensene akkurat da.

Men de blir jo 8 og 10 år så de burde vite at det ikke er så lurt.

Men, de lukta godt da ;p

Skrevet

går alltid mye såpe her når jentongen dusjer. har vert og kjøpt ei billig stor pumpeflaske med badeskum som hun kan bruke til tull så får vi ha våre såpe i fred. og når det er pumpeflaske holder det lenger for det tar lang tid og tømme. må jo få finne på litt tull når de er barn.

Skrevet

Det var nå også en måte å beskrive sine barn på- som "dumme" og "tette"... ?

Skrevet

De er vel kanskje ikke dumme, men det hadde jeg også kjeftet for. Spesielt når det er sagt tidligere at ikke er lov, og med tanke på at de faktisk ikke er småbarn. Er jo heller ikke bra med store mengder såpe når en bader.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Om barna er 'tette' beviser det jo at eplet ikke faller langt fra stammen...

Skrevet

De er ikke dumme, var dårlig forklart av meg, blir bare litt fortvila noen ganger.

Litt oppgitt når de er store, de er litt som Emil, mener godt men det blir litt feil av og til.

Men elsker de selvfølgelig, og de er gode som bare det:)

Var nok bare en utblåsning fra min side.

Skrevet

De eneste som er tette her er du og barnas far som reagerer på dette.

Det var jo bare uskyldig lek! Ingen skade skjedd bortsett fra at dere må kjøpe en ny dusjsåpe.

Gjest Morn du
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig, veldig lei meg hvis jeg hadde fått en slik straff for noe så ubetydelig som dette.

Skrevet

Lurer på om det er samme person som lurte på om barnet kom til å bli mobbet på skolen pga. utseende.

Om det er for å provosere, så klarer du det utmerket.

Skrevet

De brukte opp neste to flasker med helt ny dusjsåpe

At de hadde det gøy er sikkert smile.png

Gubben blei skikkelig forbanna,

Men jeg tenker barn er barn, de blir fokus på det som er moro og glemmer konsekvensene akkurat da.

Men de blir jo 8 og 10 år så de burde vite at det ikke er så lurt.

Men, de lukta godt da ;p

da skulle han ha ryddet de bort... det minnet meg på jeg har glemt å kjøpe basekum.

Skrevet

Hm... Ser ut for at jeg er den eneste i tråden som mener at så store barn faktisk burde vite bedre. Jeg hadde nok ikke skjelt ut ungene for dette her eler fratatt dem goder, men jeg hadde blitt oppgitt og vært litt irritert i stemmen når jeg tok det opp med dem. Men nå har vi innprentet dette i våres barn da, at man skal begrense såpebruken (både shampo og vanlig håndsåpe), så det er også derfor jeg mener de burde vite bedre. Om dere aldri har vist/forklart dem passe mengde såpe, så kan man vel ikke forvente at de skal vite dette heller?

Men sånn på sidelinjen, lar dere barna bade lenge helt uten tilsyn? Har selv to store som blir 8 og 10 år i år, og jeg sitter ikke inne på badet med dem hele tiden når de bader, men går og kikker til med veldig jevne/tette mellomrom likevel. Er vel kanskje litt i overkant av hønemamma på dette, men har litt angst for barn og vann. Litt for mange snåle drukningsulykker i omgangskretsen (inkludert stort barn i badekar).

Skrevet

Jeg har to gutter på samme alder og daglig lurer jeg på om de er "tette" ;)

En slik situasjon er ikke uvanlig her i huset. Liknende situasjoner skjer daglig. Det er utrolig hvor mye øvelse som må til før en klarer å huske enkle regler, vaner, rutiner.....men det er godt å høre at andre har det på samme vis.

Jeg har også den opplevelsen av at det som skjer når de er sammen, har de ikke så mye ansvar for. Da skjer det utrolige ting. I tillegg er minstemann svært kreativ og oppfinnsom når det kommer til ugang.

De er begge skoleflinke og "smarte", så jeg har slått meg til ro meg at ugangen gir utrolig gode historier på sikt.

Skrevet

Jeg har store barn som HI og det ville aldri falt meg inn å "skjelle de ut" eller bli forbanna eller ta fra de goder. Hva med å fjerne slike ting fra badekaret hvis dere er så fordømt redde for denne dusjsåpen??

Ja, hadde blitt oppgitt.....men å kjefte for så å ta fra de en gode? Hmm...

Skinner ganske klart gjennom hvem som "tett" her og ikke......

Skrevet

Jeg mener også at så store unger bør forstå dette. Vi har en 6-åring i hus, og jeg hadde også blitt sint dersom hun hadde brukt opp all såpa bare på leik.

Ikke rasende, men helt klart irritert.

Dersom hun tidligere hadde gjort akkurat det samme, og jeg dermed var hundre prosent sikker på at hun var klar over at dette ikke var lov, ja da hadde jeg nok kjeftet litt.

De er snart 8 og 10 år gamle, det må gå an å stille noen krav!

(Men synes kanskje det var litt i overkant å avlyse filmkvelden...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...