Gå til innhold

Har du noen tips mot nervøsitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så fryktelig nervøs noen ganger, og det er så utrolig plagsomt. Jeg får kjempevondt i magen, begynner å skjelve, blir kjempekvalm og rett og slett veldig dårlig.. Finnes det måter å unngå å bli så nervøs? Det er som regel når jeg har kommet dit jeg skal, f.eks på venteværelset utenfor legen, så det må være ting jeg kan gjøre "offentlig". Noen råd til en nervøs stakkar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil vel mer si at det er angst...

Er du redd for noe spesielt?

Enten må du finne ut hva som er roten til nervøsiteten, eller du må begynne på tabletter.

Sistnevnte er vel ikke nødvendig hvis du "bare" har angst like før du skal inn til en time et sted.

Skrevet

Er bare rett før jeg skal noe spesielt. Barnet mitt er til utredning og er før timer på sykehuset o.l. jeg blir så nervøs. Er vel fordi det er en såpass stor påkjenning, men jeg håper det var noe jeg kunne gjøre for at det skulle bli litt bedre. :(

Skrevet

21:03 igjen: Du kan selvfølgelig prøve å tenke positivt, og forestille deg at du legger alle dine bekymringer på en luftballong som flyr avgårde, eller at du legger alle dine bekymringer på Gud.

Du kan bestemme deg for å tro at dagen går bra.

Mange har funnet støtte i ordet: "Alt makter jeg i Ham som gjør meg sterk".

Skrevet

21:03 igjen: Du kan selvfølgelig prøve å tenke positivt, og forestille deg at du legger alle dine bekymringer på en luftballong som flyr avgårde, eller at du legger alle dine bekymringer på Gud.

Du kan bestemme deg for å tro at dagen går bra.

Mange har funnet støtte i ordet: "Alt makter jeg i Ham som gjør meg sterk".

Hæ....? Håper på trolleri.... Makan til sprøyt har jeg aldri hørt!

HI: ta en prat med fastlegen din om dette. Mulig du kan få hjelp av kognitiv terapi, men du må ha henvisning til psykolog. Lykke til :)

Skrevet

21.03: Takk for tips, men jeg tror ikke på Gud, så det blir litt vanskelig å tenke akkurat slik. Men jeg kan selvfølgelig prøve å tenke at alt går bra, og at jeg SKAL klare det. Jeg pleier å prøve å tenke slik, men det er ikke alltid det hjelper. :P

Takk for råd til deg også, babymamma. Bør kanskje snakke med fastlegen ja. :)

Skrevet

Jeg skrev jo først de tradisjonelle rådene, men hun ville ikke nøye seg med det. Kognitiv terapi for angst og bekymringer? Mange leger skriver bare ut medisiner der og da, uten å henvise til noen psykolog for det.

Og det er godt mulig at du må vente så lenge på psykologen at dine bekymringer for barnets utredning vil være over inntil da!

Skrevet

Jeg skrev jo først de tradisjonelle rådene, men hun ville ikke nøye seg med det. Kognitiv terapi for angst og bekymringer? Mange leger skriver bare ut medisiner der og da, uten å henvise til noen psykolog for det.

Og det er godt mulig at du må vente så lenge på psykologen at dine bekymringer for barnets utredning vil være over inntil da!

Ville ikke nøye meg med det? Jeg svarte jo bare på spørsmålet ditt, og skrev at jeg skulle prøve å tenke positivt rundt det? Jeg setter pris på alle råd. HI.

Skrevet

Kognitiv terapi er kjent for å være meget effektfullt mot angst ja. Er ikke alle som er like stor fan av å ta piller for alt mulig skjønner du ;)

HI; det finnes en bok som heter Sjef i eget liv. Anbefaler den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...