Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #1 Skrevet 4. april 2012 Skal invitere et vennepar på middag, men jeg kan ikke lage mat. Er helt dust på kjøkkenet! Svir tilogmed risen! Hva kan jeg lage? Hjelp!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #3 Skrevet 4. april 2012 Boil in bag - ris foliestekt torsk/laks og grønnsaker
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #5 Skrevet 4. april 2012 Har prestasjonsangst for stek. Skulle lage det til gjester i jula og da slutta stekeovnen å fungere
elskerlivet Skrevet 4. april 2012 #6 Skrevet 4. april 2012 Påskeskinke. Den serverer du enten kald med potetsalat og salat eller har den i skiver i ovnen i 10 minitter så den blir varm og serverer med poteter og grønnsaker...jeg bruker varm, og lager båtpoteter og viltsaus til, og av grønnsaker bruker jeg rosenkål
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #10 Skrevet 4. april 2012 chilligryte er såååå godt og det kan IKKE bli enkelere enn dette : Du trenger: 2 putter matfløte 2 heinz chilli saus 1 sånn plastboks med bacon terninger 1 stekt kylling Slik gjør du : "flå" kyllingen og legg alt kjøttet i en kjele. putt oppi baconterningene, matfløten og chilli sausen. rør. kok opp og skru ned varmen på laveste temp etter det har kokt opp. la det stå i 5 min før du serverer. Det er så godt, jeg lover deg det blir en slager!!
Gulosten™ Skrevet 4. april 2012 #11 Skrevet 4. april 2012 Hva i all verden er en putt med matfløte...? En pakke?
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #12 Skrevet 4. april 2012 hehe, en putt er en sånn 3 dl kartong også glemte jeg å si at man må ha ris til da kjøp boil in bag for da klarer du ikke svi den
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #13 Skrevet 4. april 2012 hehe, en putt er en sånn 3 dl kartong også glemte jeg å si at man må ha ris til da kjøp boil in bag for da klarer du ikke svi den
I scream for icecream! Skrevet 4. april 2012 #14 Skrevet 4. april 2012 Hva med ovnsstekt kylling? Du bruker bare en ildfast form, tar litt olje i bunnen, legger nedi noen kyllingfileter. Krydrer litt oppå og legger f.eks hvitløk, løk, søtpaprika og squash rundt. 30-45 minutter på 180-200 grader og vips, ferdig. Men en god saus til er det en vinner! Finnes til og med ferdig saus man bare varmer i mikroen. Garantert godt resultat og mør kylling.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #15 Skrevet 4. april 2012 hva med å bare lage klar lasagne? det kan jo til og med lages dagen før... bare steke den opp rett før gjestene kommer.. ha rundstykker og alat til.... alltid en slager her hihi
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #16 Skrevet 4. april 2012 Kyllinggryte er superlett. Kjøp kyllingfileter (eller annet kjøtt du vil ha), regn ca 200 g kjøtt per pers. Stek kjøttet i terninger i jerngryte (eller stekepanne og hell over i en kjele), ha i løk, mais, brokkoli, blomkål, og annet du vil ha i gryta. Sleng i litt salt, pepper, hvitløspulver, paprikakrydder, chilikrydder e.l og hell over matfløte til det dekker alt + en cm til. Hold den varm ved å ha plata på 1 eller2. Anbefaler å bruke ris som ikke trenger koking. Du koker bare opp vannet med litt olje og salt/grillrydder og tar kjelen av platen, heller risen oppi og setter på lokk.. Da lager den seg selv og den kan ikke svis. Server med frisk salat og loff. Fruktsalat til dessert? Kutt opp i passende biter det du ønsker å servere av frukt. Sleng alt oppi en bolle og server med vaniljesaus Husk at dersom du skal ha brokkoli og blomkål i gryten, bør disse kokes først
Frøken Ubesluttsom Skrevet 4. april 2012 #18 Skrevet 4. april 2012 Kyllingsalat med noe godt brød og god dressing til.. Kjempelett og ikke mye som kan gå feil...
MrsMilla Skrevet 5. april 2012 #19 Skrevet 5. april 2012 Blåskjellsuppe. Høres kjempevanskelig ut og er superlett. Du trenger for fire: to nett blåskjell 2 dl kremfløte en løk en gulrot to båter hvitløk 4 selleristenger 3 dl eplejus eller hvitvin en teskje sukker En halv lime litt olje Så hakker du løken, hvitløken, sellerien og gulroten i småbiter, hvor små bestemmer du selv. Ta en stor gryte og ha litt olje i, hell alle grønnsakene du nettopp hakket oppi og stek på sånn medium varmt i tre minutter mens du rører litt. Ha oppi eplejus eller hvitvin rett i gryta sammen med sukker. Kok opp. Ha alle blåskjellene oppi og hell fløten over. Så tar du lokk på greia og damper kalaset i to minutter. Nå er det bare å skvise limen over og servere med brød og smør. Dette tar ca et kvarter, og er kjempeenkelt.
ellen-propellen Skrevet 5. april 2012 #20 Skrevet 5. april 2012 Lammestek? Riktig sesong, kjempelett og utrolig godt. Sjekk matprat.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå