Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #1 Skrevet 4. april 2012 Slitsomt.... Dessuten husker han alle gamle diskusjoner, og syns det er på sin plass og nevne dette i en hver ny diskusjon... sukk. Føler ikke at vi kan snakke sammen lenger uten å bli uenige, og han drar fram ting fra dagen før, uka før, året før... Og når jeg gjerne vil ta det opp, eller finne en løsning, ja da maser jeg... Han vil helst at jeg skal ti still... tror han hadde vært fornøyd om vi bare kunne ha sex, og ellers ikke gjort noe sammen...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #2 Skrevet 4. april 2012 Har dere prøvd å snakke om akkurat det? Altså, at du føler deg overtrampet av gamle diskusjoner når du prøver å ta opp noe? (Viktig å ikke være anklagende her!) Kan hende det er noe dere bør vurdere å ta med til en samtaleterapeut som kan hjelpe dere å finne en sunnere måte å få uttrykt problemene så begge kan bli hørt og forstått av hverandre. Skjønner godt at det blir frustrerende å få rullet opp eksempler fra tidligere diskusjoner støtt og stadig.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #3 Skrevet 4. april 2012 Har vokst opp med en pappa som var slik, og som fortsatt er slik, og det var grusomt vondt for han var ikke bare slik mot mamma, men også slik mot oss ungene. Dro frem gamle ting (noe han fortsatt gjør) og på det verste så snakket han ikke til oss på flere uker
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #4 Skrevet 4. april 2012 Takk for svar :-) Har foreslått terapi - føler på en måte at vi må lære å prate sammen på nytt... Etter mange år som småbarnsforeldre (minste er fire) og hverdag så snapper vi mer enn før begge to og er hårsåre og overfølsomme... Jeg er mye oftere lei meg, trist og sur... Ond sirkel :-(
Gjest Antarctica Skrevet 4. april 2012 #5 Skrevet 4. april 2012 Dere må nok lære en god del ting på nytt ja. Og han må kanskje få vite HVER gang han trekker fram gammel dritt at det han tar opp igjen nå, var aktuelt i forrige måned, men totalt usaklig i dag, og dersom han vil fortsette samtalen må han holde seg til her og nå. Har en bror som er sånn, og han er håpløs å snakke med. Ikke bare det som hendte sist måned, men også det som fant sted i 1979 eller 1986 kan han dra fram som "bevis" på hvor fæle alle er... og det er NULL produktivt. (Heldigvis husker jeg bedre enn ham, så han får ikke dø i synden, men det er jo så lite relevant i dag!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå