Gå til innhold

Et tips til dere som er suuper kvalme..


Et nytt eplefrø <3

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nådd punktet , toppskalan for hvor kvalm og syk man kan bli..Lå rett ut store deler av dagen, for å prøve å holde kvalmen i sjakk.. Og jeg var i ferd med å bli usannsynlig lei og sliten. Så jeg prøvde å kutte ut litt her og litt der av hva jeg de siste dagene har tatt.. Ingen ting hjalp. Men så prøvde jeg å kutte ut vitaminene mine(GRAVID) og det hjalp allerede dagen etterpå!!

 

Så nå tar jeg Folat og tran alene, resten dekker jeg med mat. Og kvalmeskalaen ernede på en 2 av 10, i stede for 10 av 10!!! Og jeg har faktisk et liv igjen!!!

 

Leser på nett at MANGE reagerer på disse vitaminene, så da var det ikke så usannsynlig rart likevel. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knallråd!

 

Skulle ønske jeg tok disse vitaminene, så jeg kunne sluttet med dem.. :P Nesten misunnelig på de som kan det...

 

Jeg blir bedre av å spise, Så sitter med dagens femte måltid.. Og enda er det ikke middag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Tror jeg skal bytte ut omega3/e-vit/folat/b-vit-tilskuddet mitt noen dager bare for å sjekke at det ikke gjør noe verre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grynet: Ja, spiser jeg ikke ofte, så blir jeg kvalm uansett, og om jeg spiser for mye. Men jeg var seriøst en spykvalm HELE dagen, og JA; det var meg som skrev innlegget om at jeg gledet meg over at kvalmen var kommet, fordi jeg endelig kjente meg gravid.. Kan tro jeg har angra på den komentaren. :-)) hehe

 

Men er du kvalm etter måltidene dine også? Nå er jeg som sagt bare kvalm før måltid, og like etter jeg står opp om morgenen. Og litt passelig på kvelden, men det går fint ann å leve med. :-) men kommer ikke til å grine når kvalmen gir seg helt nei. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det ganske likt.

Jeg er kvalm om morgenen, blir fin når jeg spiser, og så krasjlander jeg etter 1,5 -2 timer igjen. Noen ganger blir jeg sulten, så kvalm rett etterpå, og andre ganger går jeg rett på kvalm.. Batteriet blir bare tomt.

 

Jeg er skikkelig oppesen etter hvert måltid, og så daler jeg ned igjen.. Hehe.. Kvalmen blir verre om jeg må stå opp ekstra tidlig, og når jeg er sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kosttilskuddrådet har _virkelig_ noe for seg!

 

Nå sover og hviler jeg riktignok mye mer enn jeg pleier, men føler meg betraktelig bedre etter to dager med kun folat fra apoteket.

Kvalmen er ikke borte, men det føles ut som det har lettet på trykket, på ein måda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette er min andre dag uten kvalme, og det er ubeskrivelig deilig! Men jeg var avhengig av å ta mine GRAVID-vitaminer, for det stilnet min kvalme. Skjønner at vi har flere ulike erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt sykmeldt, kvalmen har ikke gitt seg enda :/

Teller 4 - 5 kvalmetopper i løpet av dagen. Nå er det jo heldigvis ikke så mye igjen av 1. Trimester, krysser fingrene for bedring snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt sykmeldt, kvalmen har ikke gitt seg enda :/

Teller 4 - 5 kvalmetopper i løpet av dagen. Nå er det jo heldigvis ikke så mye igjen av 1. Trimester, krysser fingrene for bedring snart..

 

Jeg er også sykemeldt pga kvalme og blødninger. Men kvalmen er nesten gått over, så du kan virkelig se frem til den dagen :) Er du langt på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt sykmeldt, kvalmen har ikke gitt seg enda :/

Teller 4 - 5 kvalmetopper i løpet av dagen. Nå er det jo heldigvis ikke så mye igjen av 1. Trimester, krysser fingrene for bedring snart..

 

Jeg er også sykemeldt pga kvalme og blødninger. Men kvalmen er nesten gått over, så du kan virkelig se frem til den dagen :) Er du langt på vei?

 

I følge legen er jeg ca 11+2 i dag, i morgen er jeg etter egen regning (EL) 11+0. Jeg hører selvfølgelig på legen som vil gi meg 3 "gratis" dager ;)

 

Du kan tro jeg gleder meg noe så inderlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt sykmeldt, kvalmen har ikke gitt seg enda :/

Teller 4 - 5 kvalmetopper i løpet av dagen. Nå er det jo heldigvis ikke så mye igjen av 1. Trimester, krysser fingrene for bedring snart..

 

Jeg er også sykemeldt pga kvalme og blødninger. Men kvalmen er nesten gått over, så du kan virkelig se frem til den dagen :) Er du langt på vei?

 

I følge legen er jeg ca 11+2 i dag, i morgen er jeg etter egen regning (EL) 11+0. Jeg hører selvfølgelig på legen som vil gi meg 3 "gratis" dager ;)

 

Du kan tro jeg gleder meg noe så inderlig!

Hehe.. 3 dager ekstra er bare bra :) Skjønner godt at du gleder deg, det tror jeg vi er mange om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...