Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #1 Skrevet 4. april 2012 Jeg og samboer har skurret leenge. Nå tror jeg det blir over og ut. Problemet jeg trenger hjelp til da, er fordeling av barn. Moren hans har hatt barnet vårt siden søndag hjem til seg, ikke fordi jeg ville eller trengte, men fordi HUN ville. Det fikk hun. Nå vil jeg ha gutten fra i morgen av, men da setter faren seg på bakbeina, og sier at han har jo ikke hatt barnet noe i påsken, og at han skal ha han nå. Om jeg vil ha han må jeg kontakte en god advokat sier han. Jeg er så lei meg og fortvilet..... Jeg mener det er hans familie som har hatt han nå, og da må jeg få ta han med meg til min familie.. Hvordan er reglene på dette, noen som vet?? og er det noen som vet generelt hvem som har "krav" på barnet, begge vil ha han mest mulig, så jeg ser for meg at helvete begynner nå.... :(:( håper noen kan hjelpe... -L-
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #2 Skrevet 4. april 2012 Om hans mor fikk lov av deg å ha ungen i den perioden som var din tid med ungen, så er det faktisk faren sin tur til å ha guttungen, du lot noen andre ha gutten i din periode, spiller ingen rolle om det var hans mor som hadde gutten.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #3 Skrevet 4. april 2012 Om hans mor fikk lov av deg å ha ungen i den perioden som var din tid med ungen, så er det faktisk faren sin tur til å ha guttungen, du lot noen andre ha gutten i din periode, spiller ingen rolle om det var hans mor som hadde gutten. De har jo ingen avtale, så da blir det som om gutten har vært hjemme hos sine foreldre. Da har dere begge hatt gutten, selv om gutten har vært på besøk til bestemor. Du må be om hovedomsorgen, HI. Og far alene kan IKKE bestemme noe av samværet. Dette gjelder selv om far skulle få hovedomsorgen. Da vil ikke han alene kunne bestemme samværet du skulle hatt.
hallå Skrevet 4. april 2012 #4 Skrevet 4. april 2012 kom dere på et familivernkontor å få satt opp en skikkelig samværsavtale.. høres ikke ut som dere har det! Men riktig som en sier over at dersom du velger at noen andre har barnet i din samværstid så er det fars tur nå....
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #5 Skrevet 4. april 2012 kom dere på et familivernkontor å få satt opp en skikkelig samværsavtale.. høres ikke ut som dere har det! Men riktig som en sier over at dersom du velger at noen andre har barnet i din samværstid så er det fars tur nå.... Hva er riktig med det? Har de skrevet avtale om når hvem av dem har samvær? Kan far bestemme dette helt selv, fordi HI har latt barnet være hos sin slekt? Slutt å synse og tulle.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #6 Skrevet 4. april 2012 Jeg og samboer har skurret leenge. Nå tror jeg det blir over og ut. Problemet jeg trenger hjelp til da, er fordeling av barn. Moren hans har hatt barnet vårt siden søndag hjem til seg, ikke fordi jeg ville eller trengte, men fordi HUN ville. Det fikk hun. Nå vil jeg ha gutten fra i morgen av, men da setter faren seg på bakbeina, og sier at han har jo ikke hatt barnet noe i påsken, og at han skal ha han nå. Om jeg vil ha han må jeg kontakte en god advokat sier han. Jeg er så lei meg og fortvilet..... Jeg mener det er hans familie som har hatt han nå, og da må jeg få ta han med meg til min familie.. Hvordan er reglene på dette, noen som vet?? og er det noen som vet generelt hvem som har "krav" på barnet, begge vil ha han mest mulig, så jeg ser for meg at helvete begynner nå.... håper noen kan hjelpe... -L- Det minste jeg hadde vært bekymret for er samværet i påsken, men heller samværsfordelingen i fremtiden og i det daglige. Ikke lag krig ut av få dager i påsken og konsentrer deg heller om det som kommer fremover. Noter ned alt om hvordan samværet fordeles nå, både med hans foreldre og han selv osv. Det kan komme deg til nytte siden. Hvis dere har store kommunikasjonsproblemer så ville jeg antagelig vurdert en god advokat, hvis ikke bør dere klare å komme til en løsning på familievernkontoret.
SameSara Skrevet 4. april 2012 #7 Skrevet 4. april 2012 Kan dere ikke dele på påsken? Du tar 2 dager, far tar 2 dager og så deler dere på påskeaften. Og så bestiller dere time, etter påske, på familievernkontoret der dere prøver, som voksne folk, å bli enige om en avtale som kan fungere for deg, for far og, ikke minst, for barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå