Gå til innhold

Er ikke dette dårlig gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et hus som blir for lite når mini kommer til høsten, og har egentlig bestemt oss for å bygge. Vi har barn fra før og blir nå ganske voksne foreldre og har en svært god økonomi og ellers alt på plass.

Jeg har et søskenbarn som jeg har et tett forhold til, som er 20 år yngre og som er midt i etableringsfasen. Hun og samboeren venter også barn, og er på jakt etter et hus å kjøpe. De har ventet i flere måneder på at et spesielt hus skal bli langt ut for salg, og nå rett før påske kom det endelig på Finn.

Mannen min såg dette huset og falt pladask! Det huset vil han ha, og er villig til å gå ganske høyt for å få det. Huset er flott og jeg kunne godt tenke meg å bo der - men jeg syns det er såååå dårlig gjort å komme feiende inn og kjøpe det rett foran nesen på søskenbarnet og familien :(

Mannen min har ingen forståelse for mitt synspunkt og sier at budrunden er åpen for alle, og at ingen har førsterett - og det stemmer jo på en måte. Men når jeg vet at de ikke har så god økonomi som oss, så vil vi jo alltid vinne den budrunden - hvis vi vil...

Er jeg helt på bærtur som syns at dette er dårlig gjort, eller er det mannen min som tar feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det er dårlig gjort!

Skrevet

La de by. Og så bygger dere hus selv :)

Syns mannen din er litt på viddene, selv om jeg kan forstå tankene hans.

Skrevet

Det er dårlig gjort ja. Dersom de derimot havner i budrunde som de vil tape uansett så kan kanskje dere melde dere på da? Du får sjekke da at de faktisk har tenkt å kjøpe huset, slik at de ikke ombestemmer seg og ingen av dere får det.

Skrevet

Kan dere som har råd ikke bare bygge et prikklikt hus selv?? Vinn-vinn?

Skrevet

Det som var så fristende med dette huset var at alt var fiks ferdig! Hverken mannen eller jeg har særlig god tålmodighet, vi vil helst ha ting Nå! å bygge hus tar tid og er myyye arbeid - her kan vi kun ta med tannkosten og flytte inn :) Alle rom innredet og ferdig, garasje ferdig, hage ferdig....

Jeg hadde ikke bygd identisk hus om vi bygger, det er jo alltid ting man vil forandre hvis man har sjansen, men huset var mer enn fint nok til å flytte til.

Men da er det greit å vite at min følelse er riktig - det ER dårlig gjort. Men mannen er skikkelig sta når han først har sett seg noe i hodet, og kan nesten finne på å kjøpe det uansett hva jeg sier :P Neida, han gjør jo ikke det, men han kommer til å argumentere meg i senk til jeg sier meg enig i ren utmattelse :)

Huff, alle problemer man skal komme ut for!

HI

Skrevet

Hadde noen i nær familie gjort det mot meg, hadde jeg ikke vært særlig nær lenger. Hjelpes for en mann du har! Og lar du mannen overtale deg så har du ikke særlig mye ryggrad! Dette Må du bare stå imot.

Skrevet

Det som var så fristende med dette huset var at alt var fiks ferdig! Hverken mannen eller jeg har særlig god tålmodighet, vi vil helst ha ting Nå! å bygge hus tar tid og er myyye arbeid - her kan vi kun ta med tannkosten og flytte inn smile.png Alle rom innredet og ferdig, garasje ferdig, hage ferdig....

Jeg hadde ikke bygd identisk hus om vi bygger, det er jo alltid ting man vil forandre hvis man har sjansen, men huset var mer enn fint nok til å flytte til.

Men da er det greit å vite at min følelse er riktig - det ER dårlig gjort. Men mannen er skikkelig sta når han først har sett seg noe i hodet, og kan nesten finne på å kjøpe det uansett hva jeg sier tongue.png Neida, han gjør jo ikke det, men han kommer til å argumentere meg i senk til jeg sier meg enig i ren utmattelse smile.png

HI

Da må du regne med at forholdet mellom deg og søskenbarnet ditt blir ødelagt.

Skrevet

Det som var så fristende med dette huset var at alt var fiks ferdig! Hverken mannen eller jeg har særlig god tålmodighet, vi vil helst ha ting Nå! å bygge hus tar tid og er myyye arbeid - her kan vi kun ta med tannkosten og flytte inn smile.png Alle rom innredet og ferdig, garasje ferdig, hage ferdig....

Men da er det greit å vite at min følelse er riktig - det ER dårlig gjort. Men mannen er skikkelig sta når han først har sett seg noe i hodet, og kan nesten finne på å kjøpe det uansett hva jeg sier tongue.png Neida, han gjør jo ikke det, men han kommer til å argumentere meg i senk til jeg sier meg enig i ren utmattelse smile.png

HI

glemmer jo en ting her forresten, det fins vel andre budgivere også? :) #5

Skrevet

Jeg vil si det er dårlig gjort, og ville ikke gjort det selv. Men såklart budrunden er åpen for alle, og det er bare å kjøpe, men da må dere regne med å ikke ha særlig kontakt med søskenbarnet ditt etterpå, da de kommer til å føle seg litt dolket i ryggen antageligvis..

Skrevet

Nei, vet du hva, det gjør man bare ikke!

Hvis du vil ødelegge forholdet dere har, så kom igjen, men da er dere rett og slett bare egoistiske.

Dere finner et annet hus, verre er det ikke.

Skrevet

HI

glemmer jo en ting her forresten, det fins vel andre budgivere også? :) #5

Ja, det kommer det absolutt til å være, og jeg regner nesten med at prisen blir høyere enn søskenbarnet kan betale. Så da blir det jo en åpning for oss - men uansett så blir det med en veldig bismak... Og jeg vet jo ikke nøyaktig hvor mye de vil gi, så det kan jo være dem vi byr over?

Huff, nei dette ble bare ugreit altså. Og mannen bruker slett ikke overkjøre meg, men han ser altså ikke problemet her og mener jeg er urimelig.

HI

Skrevet

herregud så slemt! Hadde blitt rasende på min mann om han hadde foreslått noe sånt. Og du er ei dørmatte. Ferdig med det! Håper egentlig dere får huset, og mister kontakt med søskenbarnet ditt og familien. Da får dere som fortjent!

Skrevet

herregud så slemt! Hadde blitt rasende på min mann om han hadde foreslått noe sånt. Og du er ei dørmatte. Ferdig med det! Håper egentlig dere får huset, og mister kontakt med søskenbarnet ditt og familien. Da får dere som fortjent!

Hvorfor så sinna?

De har jo sett på andre hus enn dette og er ikke bestemt at de skal kjøpe det, men de er interessert. Det er jo ikke sånn at vi napper huset rett foran nesa dere, men jeg føler jo at det ikke er greit.

Du får ha tusen takk for de gode ønskene, du virker som et hyggelig menneske.

HI

Skrevet

Du sier jo selv at de har ventet lenge på dette huset skal komme for salg,så er helt enig det nest siste innlegget...

Skrevet

Ja det er veldig dårlig gjort hvis det er dere som byr over dem.

Men det kan jo også hende at noen andre byr mer enn de uansett, og da kan det jo tenkes at de gjerne vil at dere fremfor noen andre skal h huset også.

Uansett er det noe man ikke gjør uten å prate med de først.

Skrevet

Ja, det er dårlig gjort. Synes mannen din det er greit om noen hadde gjort det samme andre veien? Og om dere i det hele tatt vurderer det, får du jo snakke med søskenbarnet ditt først....

Skrevet

det er jo sånn med budrunder at man ikke vet hvem det er som byr...

Skrevet

Jeg ringte til søskenbarnet mitt og la frem saken for henne, og hun såg ikke problemet :) puh, heldigvis :)

De har ventet på dette, men det er også et annet og nyere hus som kommer til salgs til sommeren som de er interessert i. De vil gå på visning på dette og se, men hun mente at selvsagt kunne vi også se og ev by på det.

Vi avtalte at vi skal snakkes i en ev budrunde, og at vi ikke byr over dem, men hvis det går over deres grense er det fritt frem for oss :)

Kommunikasjon er en fin ting :)

Skrevet

Jeg ringte til søskenbarnet mitt og la frem saken for henne, og hun såg ikke problemet :) puh, heldigvis :)

De har ventet på dette, men det er også et annet og nyere hus som kommer til salgs til sommeren som de er interessert i. De vil gå på visning på dette og se, men hun mente at selvsagt kunne vi også se og ev by på det.

Vi avtalte at vi skal snakkes i en ev budrunde, og at vi ikke byr over dem, men hvis det går over deres grense er det fritt frem for oss :)

Kommunikasjon er en fin ting :)

Og dette var altså HI...

Skrevet

Jeg tenker at de kan by til grensa deres er nådd. Om noen andre byr høyere og de trekker seg, da kan dere by. Da tenker jeg at man kan by uten at dere tar fra dem muligheten.

Skrevet

Ja, det er litt dårlig gjort.

Men dere kan snakke med søskenbarnet ditt om det, og finne ut om de faktisk kommer til å by på huset.

Så kan dere gjøre søskenbarnet ditt den tjenesten at dere lar være å by mot dem, mot at de gir dere beskjed med en gang de dropper ut av budrunden, slik at dere da kan henge dere på.

DET kaller jeg vinn, vinn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...