jentebanden Skrevet 4. april 2012 #1 Skrevet 4. april 2012 Dere som har tatt et sånt studium over 3,5-4 år, hvor mye tid brukte dere på dette studiumet gjennom året? Hvor mye kreves? Hvor mange samlinger/forelesninger er det? Skjønner at dette varierer, men fint om noen kan fortelle om sine erfaringer. Det er evt snakk om å gjøre det ved siden av full jobb.
Flate pupper Skrevet 4. april 2012 #2 Skrevet 4. april 2012 Tar du det på heltid så er det faktisk det - heltid. Jeg tok en sivilingeniørgrad mens jeg jobbet fullt og hadde to små barn og det var tøft. Jeg var virkelig glad da jeg var ferdig. Satt med lesing fra ungene var i seng til sene kvelden, og de aller fleste helgene gikk også med. Jeg hadde konstant dårlig samvittighet for at jeg prioriterte mye av tiden min på dette i stedet for med ungene, så jeg vil anbefale deg å ta det på deltid hvis du har mulighet. Hvis du tar en retning hvor det kreves at du er mye til stede, slik det gjerne er de tre første årene, så får du muligens et problem iom. at du jobber, men dette kommer som sagt an på retningen du velger og type studium. Noen studium er jo lagt opp som distansestudium. Men sånn i ettertid så kan jeg jo si at jeg er veldig glad for at jeg la ned såpass mye innsats. Lykke til!
Flate pupper Skrevet 4. april 2012 #3 Skrevet 4. april 2012 Tar du det på heltid så er det faktisk det - heltid. Jeg tok en sivilingeniørgrad mens jeg jobbet fullt og hadde to små barn og det var tøft. Jeg var virkelig glad da jeg var ferdig. Satt med lesing fra ungene var i seng til sene kvelden, og de aller fleste helgene gikk også med. Jeg hadde konstant dårlig samvittighet for at jeg prioriterte mye av tiden min på dette i stedet for med ungene, så jeg vil anbefale deg å ta det på deltid hvis du har mulighet. Hvis du tar en retning hvor det kreves at du er mye til stede, slik det gjerne er de tre første årene, så får du muligens et problem iom. at du jobber, men dette kommer som sagt an på retningen du velger og type studium. Noen studium er jo lagt opp som distansestudium. Men sånn i ettertid så kan jeg jo si at jeg er veldig glad for at jeg la ned såpass mye innsats. Lykke til! Og ja, vet kke om du allerede har bachelor grad, men hvis ikke så er jo faktisk masterstudiet 5-årig, ikke 3-4.
jentebanden Skrevet 5. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2012 Tar du det på heltid så er det faktisk det - heltid. Jeg tok en sivilingeniørgrad mens jeg jobbet fullt og hadde to små barn og det var tøft. Jeg var virkelig glad da jeg var ferdig. Satt med lesing fra ungene var i seng til sene kvelden, og de aller fleste helgene gikk også med. Jeg hadde konstant dårlig samvittighet for at jeg prioriterte mye av tiden min på dette i stedet for med ungene, så jeg vil anbefale deg å ta det på deltid hvis du har mulighet. Hvis du tar en retning hvor det kreves at du er mye til stede, slik det gjerne er de tre første årene, så får du muligens et problem iom. at du jobber, men dette kommer som sagt an på retningen du velger og type studium. Noen studium er jo lagt opp som distansestudium. Men sånn i ettertid så kan jeg jo si at jeg er veldig glad for at jeg la ned såpass mye innsats. Lykke til! Og ja, vet kke om du allerede har bachelor grad, men hvis ikke så er jo faktisk masterstudiet 5-årig, ikke 3-4. Ser at dette ble litt utydelig. Jeg har bachelor i dag, så det er evt å ta de to siste årene på 3,5-4 år, altsa dobblet så lang tid som heltid. Er litt redd for å gape over for mye, og at det kan blivanskelig å kombinere med jobb om det er mye obligatorisk. Hm, får tenke litt... Takk for svar!
Gjest peacock Skrevet 5. april 2012 #5 Skrevet 5. april 2012 (endret) jeg skal ta sivøk master på BI og har forstått det sånn at det er møteplikt til en stor del av fagene (vurdering av innsats i klasserommet som en del av avsluttende karakter). Har hørt fra mine tidligere klassekamerater at det er mye å gjøre mht til lesning og oppgaver i løpet av semesteret (jeg har permisjon i år). Er jo forskjell på ulike spesialiseringer da... vil uansett tro at det blir vanskelig å kombinere med jobb selv om du bare tar to-tre fag pr semester med mindre du har en fleksibel arbeidsgiver? om du vil studere deltid kunne du jo tatt master of management i stedet? da er det helgesamlinger og man leser et fag pr år (30 poeng pr fag). Endret 5. april 2012 av peacock
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå