Gå til innhold

Er det feil av oss å bruke dåpspengene på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa har 6000 på kontoen sin nå og vi kommer til å sette inn hver gang vi har råd. Er det helt feil av oss å bruke 500 kr. på en matstol til henne?

Videoannonse
Annonse
Gjest uni kum
Skrevet

Det synes jeg må være greit å gjøre ja:)

Skrevet

Jeg mener at utstyr til barnet er helt greit å bruke pengegaver på.

Skrevet

Hva er feil med det?

Det finnes jo noen som mener at penger gitt til barna skal stå urørt til barna er 18. Jeg tenker at slike ting må brukes underveis slik at barna får glede av dem.

I min familie, på min fars side er vanen at det blir gitt penge gaver, men at giver ønsker å få fortalt hva pengene er blitt brukt til. At det er noe skikkeig på en måte.

Når vi har fått gaver til oss og til barna har vi gjort det tilsvarende på min mor sin side av familien, og de syntes det var så fint å høre hva gaven hadde blitt brukt til, og at det ikke bare var penger på bok.

Så på den måten blir det gjort hos oss. Stellebord, ski, tur til dyrehagen, trampoline, sykkel, mange flotte ting :-)

Skrevet

Så bra :)

Da kjøper vi matstol til henne når hun setter seg opp selv og klarer å sitte uten å tippe til siden :P

Skrevet

Jeg måtte bruke mesteparten av dåpspengene til eldstemann da jeg plutselig ble singel da han var 7 mnd. Måtte kjøpe bilstol, seng, matstol, stellebord og masse nye klær til han. Barnefar nekta å la meg ta med noe som helst, jeg hadde bare vogna.. Jeg har derimot satt inn igjen mye av det på kontoen hans i løpet av de siste åtte åra, og den dagen han flytter ut er jeg nok sterkere økonomisk og kan hjelpe han med både møbler, tilskudd til bil og annet:)

Skrevet

Vi var begge studenter da første barnet ble født. Dåpspengene har vi ikke rørt, selv om vi ikke hadde så mye penger. Jeg syns ikke det er feil av dere å bruke de, men jeg ville ikke brukt de om jeg hadde egne penger disponibelt. :) Nå er eldste 2 år og har en konto med 14 000 kr.

Skrevet

Det kkommer ann på giveren. Hvis barnet fikk pengene med forutsettning at de skulle være startkapital til bunad eller noe annet er det galt, om de er gitt med tanke på at foreldrene vet best hva barnet trenger er det greit.

Skrevet

Jeg mener at dåpspenger skal spares til barnet er 18 år og helst brukes på kjøp av bolig.

Utstyr til barnet bør foreldre klare å kjøpe for egne penger mener jeg

Skrevet

Jeg og mener at utstyr er noe foreldre skal kjøpe til barna. Men dere kan jo låne av barnet og betale tilbake senere.

Jeg har selv lånt av min gutt, og skal betale tilbake med renter senere. Det er det jeg synes blir mest riktig, men dere må jo ta en avgjørelse selv. :)

Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe den til en 100 lapp på IKEA, den er helt genial. Enkel å ta av beina hvis dere skal ha den med på besøk, lett og vaske.

Skrevet

Jeg synes også utstyr bør kjøpes av foreldrene. Ting som barna selv ønsker seg kan heller kjøpes for deres penger, når de er gamle nok til å ytre ønsker da. Synes også det er litt forskjell på dåpspenger og bursdagspenger, men vi kommer nok til å spare alt barna våre får, om ikke den som gir vil at vi skal kjøpe noe for dem. Er ellers veldig enig med #8.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...