Gå til innhold

Nr1 kom i jan., prøve på nr2 nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har vel hatt planen klar fra vi fikk vite jeg var gravid med nr1. (Ikke planlagt, men veldig velkommen) Begge to ønsker kun to barn, og vi ville ha de tett. Med en gang mensen kom igjen etter førstemann, skulle vi prøve på nr2. Første kom 24. januar i år, og jeg fikk igjen mensen ganske fort (rundt februar/mars), noe jeg ikke hadde regnet med.. Fikk litt panikk, da jeg akkurat var ferdig med graviditet og fødsel, og det fristet jo ikke akkurat til gjentakelse der og da. Fødselen var også veldig tøff, og jeg ble ganske skremt over tanken på å gå gjennom det igjen.. Ble klipt og sydd, så jeg skyldte på stingene og sa jeg ikke var klar for sex enda. Sannheten var vel egentlig at stingene grodde fort, og sex tror jeg ikke hadde vært noe problem. Jeg har også akkurat fått igjen kroppen min etter fødselen, begynt å gå med jeans igjen og strekkmerkene begynner å bli mindre synlig. Og GUD som jeg har savnet kroppen min..! Vil ikke ødelegge den en gang til ved å blåse den opp som en ballong.. Er redd for at jeg etter graviditet nr2 ikke kommer til å være like heldig med å få den tilbake. (Er nå faktisk mer fornøyd med kroppen min enn hva jeg var før graviditeten, er gått ned noen ekstra kilo også)

Men nå begynner sambo å bli utålmodig, og maser om nr2. Vi har fått klarsignal fra lege også. Men for å være helt ærlig... Så vet jeg ikke om jeg vil ha flere. Men jeg vet sambo virkelig er klar for nr2. Hva skal jeg gjøre? Skjønner jo jeg må si det, men hvordan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og samboeren min har vel hatt planen klar fra vi fikk vite jeg var gravid med nr1. (Ikke planlagt, men veldig velkommen) Begge to ønsker kun to barn, og vi ville ha de tett. Med en gang mensen kom igjen etter førstemann, skulle vi prøve på nr2. Første kom 24. januar i år, og jeg fikk igjen mensen ganske fort (rundt februar/mars), noe jeg ikke hadde regnet med.. Fikk litt panikk, da jeg akkurat var ferdig med graviditet og fødsel, og det fristet jo ikke akkurat til gjentakelse der og da. Fødselen var også veldig tøff, og jeg ble ganske skremt over tanken på å gå gjennom det igjen.. Ble klipt og sydd, så jeg skyldte på stingene og sa jeg ikke var klar for sex enda. Sannheten var vel egentlig at stingene grodde fort, og sex tror jeg ikke hadde vært noe problem. Jeg har også akkurat fått igjen kroppen min etter fødselen, begynt å gå med jeans igjen og strekkmerkene begynner å bli mindre synlig. Og GUD som jeg har savnet kroppen min..! Vil ikke ødelegge den en gang til ved å blåse den opp som en ballong.. Er redd for at jeg etter graviditet nr2 ikke kommer til å være like heldig med å få den tilbake. (Er nå faktisk mer fornøyd med kroppen min enn hva jeg var før graviditeten, er gått ned noen ekstra kilo også)

Men nå begynner sambo å bli utålmodig, og maser om nr2. Vi har fått klarsignal fra lege også. Men for å være helt ærlig... Så vet jeg ikke om jeg vil ha flere. Men jeg vet sambo virkelig er klar for nr2. Hva skal jeg gjøre? Skjønner jo jeg må si det, men hvordan?

Jeg hadde sagt noe sånn som:

Her er en sekk med 40 hermetikkbokser, heng den på magen. Sett en sikkerhetsnål i rompa og to klyper i hver pupp. Ta en liter Koskinkorva på styrten hver kveld, og våkne opp fyllsjuk hver dag.

Gå sånn i ni mnd, så gjenopptar vi diskusjonen om hvem som avgjør når nr. 2 kommer igjen!

Hei skål!

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Her ble vi uplanlagt gravid med nr 2 4 mnd etter fødsel, og må si jeg følte meg nok så deprimert i starten, jeg hadde jo enderlig fått igjen kroppen min! Men utover i svangerskapet gikk det fra full fortvilelse, til enorm glede over å vente et barn til. Nå er det 1 mnd siden fødselen, jeg er 5 kg lettere enn jeg var før jeg ble gravid med nr 2, fødselen var rask, men jeg fikk bare et pyntesting (for syns skyld) noe jordmor sa at hadde sammenheng med at kroppen min ikke hadde "hentet" seg etter første fødselen, altså jeg tøyet meg mye lettere og hurtigere nedentil :)

Så jeg er glad det gikk slik til. Sier ikke at du skal gjøre noe du ikke vil, eller noe du ikke vurderer at du er klar for en gang ;) Ville bare dele en erfaring.

Hadde jeg kunne gjort det om igjen, og vist hvordan det ville bli, så hadde jeg nok blitt gravid enda fortere om mulig ;)

Skrevet

jeg tror du burde først se hvordan det er å ha en baby i noen månder til. og jeg har erfaringer selv med at hvis søsken er altfor nært i alder, så blir det mer krangling med dem enn hvis det hadde vært kanskje 2 -3 år i aldersforskjell,

Skrevet

Haha ;)

Når du føler det sånn, må du bare være ærlig med ham og si det som det er!! Briste eller bære.

Jeg ble gravid igjen etter 9 mnder, dette svangerskapet er mye tyngre, og jeg har alt lekket fostervann, om det har noe med at de er så tette vet jeg ikke,men lurer jo....Skal ta det med ro og ikke løfte og bære men er jo umulig å følge helt med en på 13 mnder.

Nå sier alle at med 2 så tette kommer man tilbake til figuren sin fort fordi man får så mye å gjøre i begynnelsen, om det stemmer aner jeg ikke, men håper jo ;) For har jo også hørt folk si at det er nr 2 som virkelig ødlegger, men vistnok mer aldersforskjell. Men ajkkurat det bekymrer ikke meg sånn.

Men du må være ærlig og si hvordan du har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...