Gå til innhold

Pinlig problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 40+1 og sliter med å få ut all avføringen. Får sånn sinnsyke nedpress når jeg må på nummer to, så jeg sitter bare der på do og vrir meg i alle stillinger for det gjør så vondt. Hodet er visstnok festet ifølge legen, er det det som stenger for slik at jeg ikke får ut ting? Presser jo godt og lenge og får bare ut litt om gangen. For oftest kommer det bare ut slim derifra (er det normalt eller et dårlig tegn? Og så promper jeg noe helt forferdelig! Det er så pinlig, for jeg har null kontroll. Og det stinker død og fordervelse. Skulle trodd jeg kun spiser egg ifølge den lukten. Er dette på grunn av at jeg ikke får ting ut?

Jeg har også hatt utrolig mye slimete utflod fra underlivet den siste tiden. Og nå klør det noe helt forferdelig. Var på svangerskapskontroll i går og urinprøven var fin da. Er så lei av dette nå :( Kan jeg gjøre noe med dette? Eller må jeg bare vente tålmodig på at ungen kommer ut og det går over av seg selv? Kan jo ta evigheter jo :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis svisker så bli avføringen mykere og lettere å få ut, evt lactulose. Lukt av fisen din har nok noe med at du ikke får ut avføringen å gjøre ja.

Skrevet

Heisann.. =) Helt vanlige problemer når man er så langt på vei som du er.. =) At du har mye luft av gang er pga du er hard i magen... Slim bakifra også er helt normalt, slimhinner som produserer slim..

Det du kan gjøre er f.eks er å ta på deg handske og rett og slett prøve å få fisket ut "proppen" som sperrer for ting..

Eller legge svisker i vann overnatten og spise dem på morgenen..

Kanskje du kan prøve microlax også, dette mener jeg man kan få kjøpt reseptfritt på apoteket men du bør høre med legen først..

Ang utflod, kan det tenkes at slimproppen er på vei til løsne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...