Gjest 5 andre Skrevet 4. april 2012 #1 Skrevet 4. april 2012 Synes mang seter virker korte.og lurer på hvilket sete som faktisk holder. Poden her er bare 120 cm, og jeg er på utkikk etter et sete som faktisk holder ut hele perioden.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #2 Skrevet 4. april 2012 HTS izi UP. Det er det størte vi har funnet:)
Gjest 5 andre Skrevet 4. april 2012 #3 Skrevet 4. april 2012 Takk Hørt om flere som går over til bilputer de siste cm., og det vil jeg helst slippe. Andre som faktisk holder?
3småtroll♥ Skrevet 4. april 2012 #4 Skrevet 4. april 2012 Vi har maxi cosi til vår datter på 9 år. Det er lett å justere opp i høyden på ryggen. Til hun på 8 har vi et Brio sete som også justeres lett,men det er mye smalere. Så var 9-åring får plass i Maxi cosi, men ikke i Brio.. Hun er en slank jente som er 133 cm.
Gjest 5 andre Skrevet 4. april 2012 #5 Skrevet 4. april 2012 Takk. Har et nyre Maxi Cosi sete hjemme, men synes ikke det virket veldig langt i ryggen. Kanskje jeg tar feil Nå bruker han cybex solution x (kom bra i test), synes det er veldig vidt, men han kan faktisk ikke bli så mye lengre i det setet.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #6 Skrevet 4. april 2012 Bruker bare pute.. Jenta er 133 høy, men 12 år.. Veldig lav og trenger egentlig ikke sete, men bruker pute..
Honningmelon Skrevet 4. april 2012 #7 Skrevet 4. april 2012 Vår 8-åring er rundt 135 cm og bruker kun pute.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #8 Skrevet 4. april 2012 9-åringen min er 140 cm og bruker verken beltestol eller pute. Da vi tok av ryggen på beltestolen så kom hun over nakkestøtten med hodet og da tok vi vekk puta. Hun er ikke trygg i kræsj hvis nakken ikke har støtte! Beltet kan reguleres i bilen og det er så lavt som det skal være. 12 år og 133 cm? Da jeg var 12 var jeg like høy som jeg er nå, 160 cm... Datteren min var 6-7 år da hun var 133 cm.
Galskapens overhode Skrevet 4. april 2012 #9 Skrevet 4. april 2012 jenta mi på 8 sitter uten noe. 140 cm. sluttet m pute ved 135 cm pga puta ble trang...
Vossafår Skrevet 4. april 2012 #10 Skrevet 4. april 2012 Rømer (britax) kid plus tror jeg det heter. Har en 11 åring som fremdeles passer i den. Han skal få bruke den til den er for liten Hadde maxi cosi, men den arvet lillesøstra siden den ikke gikk like høyt i nakken.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #11 Skrevet 4. april 2012 9-åringen min er 140 cm og bruker verken beltestol eller pute. Da vi tok av ryggen på beltestolen så kom hun over nakkestøtten med hodet og da tok vi vekk puta. Hun er ikke trygg i kræsj hvis nakken ikke har støtte! Beltet kan reguleres i bilen og det er så lavt som det skal være. 12 år og 133 cm? Da jeg var 12 var jeg like høy som jeg er nå, 160 cm... Datteren min var 6-7 år da hun var 133 cm. 12 -åringen min er ikke store jenta, men jeg har stor tro på at hun blir lenger. Litt kjedelig når det gjelder mote osv, for klærne fra wow er ofte for store og de som passer i lengden passer ikke i bredden (hun veier 28 kg) Derfor bruker hun pute i stedet for sete. Er jo ved 12 år at de ikke trenger det mer.. 11:51
Vogndilla Skrevet 5. april 2012 #12 Skrevet 5. april 2012 (endret) Cybex solution xfix, han er 132cm og har god plass. Sakset fra trygg trafikk: Sikring av barn fra 4 år Gruppe 2: Vekt 15-25 kg. Gruppe 3: Vekt 22 - 36 kg. Beltestol er det beste alternativet for de større barna. Hodebeskyttelsen er fortsatt viktig. I vektklasse 2 og 3 er både barnesete (også kalt beltestol) og kun bilpute godkjent sikringsutstyr. Trygg Trafikk anbefaler sterkt å bruke bilsete med rygg hele veien til barnet er 135 - 150 cm høyt, eller passerer vektgrensen på 36 kilo, og ikke lenger trenger spesielt sikringsutstyr. Et sete med rygg og beskyttelse på siden og rundt hodet gir atskillig bedre sikkerhet, spesielt ved sidekollisjoner. Både bilputen og barnesete må brukes sammen med bilens trepunktsbelte. En beltestol er konstruert for å tilpasse trepunktsbeltet til barnets kropp og gjør at barnet sitter riktig selv om det sovner. Diagonalbeltet skal ligge over skulderen og hoftebeltet skal ligge over hofter og lår, og ikke over magen. Bilpute holder hoftebeltet unna magen og gjør at barnet kommer høyere opp, men gir ingen beskyttelse for hodet ved en kollisjon. Bilpute bør derfor kun brukes i helt spesielle tilfeller på korte turer. Pass på at barnet ikke legger beltet under armen. Det kan føre til at beltet skjærer seg inn i bryst og mage ved en eventuell kollisjon. Endret 5. april 2012 av EnBlå&ToRosa
Vogndilla Skrevet 5. april 2012 #13 Skrevet 5. april 2012 12 år og 133 cm? Da jeg var 12 var jeg like høy som jeg er nå, 160 cm... Datteren min var 6-7 år da hun var 133 cm. Blir bare for dumt å kommentere str. på andres barn, alle oppegående mennesker vet at barn vokser forskjellig og i rykk å napp.
Vogndilla Skrevet 5. april 2012 #14 Skrevet 5. april 2012 HTS izi UP. Det er det størte vi har funnet:) Dette er vel det som kan brukes lengst av alle beltestoler på markedet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå