Gå til innhold

Blir satt i gang med ballongkateter i morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det samme og som kan forklare med litt hva det innebærer??

Om dette ikke hjalp blir det keisersnitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hørt at den setter inn en "ballong" for å utvide livmorhalsen og da møter man opp på sykehuset dagen etterpå.

hvorfor blir det keisersnitt hvis ikke ballongen funker?

Skrevet

Noen som har gjort det samme og som kan forklare med litt hva det innebærer??

Om dette ikke hjalp blir det keisersnitt..

svarte deg igår, men kan jo gjøre det litt mer detaljert.

De setter inn et kateter med en ballong på tuppen som er fyllt med vann/luft. Dette går du med (det er ikke vondt) sannynligvis i opptil et døgn, eller til ballongen faller ut av seg selv.

Ballongen "trigger" livmoren din til å åpne seg, slik at du blir moden. Hvis du får åpning er det stor sjans for at de tar vannet ditt, og fødselen kommer i gang :)

Men skal du ikke ha tabletter hvis ikke ballongen ikke funger (evt hvorfor ikke? - jeg er ikke giret på å ta tabletter nemlig..)

Det er ikke alle som har effekt av ballongen, og det er heller ikke alle som bruker der (noen sykehus går rett på tabletter).. men noen (som jeg hadde) har veldig god effekt - og syns det er en skånsom metode å bli satt i gang på :)

lykke til

Skrevet

Hun snakket noe om modning tabletter også, veldig milde sa hu. Men hun nevnte det med at om ikke ballongen funket innen 3 dager blir det kesiersnitt, vet ikke hvorfor, de sa også at babyn veier litt lite, ( litt lite fett rund magen) så om det har noe med saken å gjøre kan godt være... Han ligger pittelitt under gjennomsnittet sa de, men ikke faretruende.. =)

Skrevet

Hun snakket noe om modning tabletter også, veldig milde sa hu. Men hun nevnte det med at om ikke ballongen funket innen 3 dager blir det kesiersnitt, vet ikke hvorfor, de sa også at babyn veier litt lite, ( litt lite fett rund magen) så om det har noe med saken å gjøre kan godt være... Han ligger pittelitt under gjennomsnittet sa de, men ikke faretruende.. =)

høres litt rart ut hvis dem skal ta keisersnitt hvis babyen ligger bare litt under normalen

hos meg har den estimert babyen til å være 4700 g, og jeg er 9 dager på overtid og dem har enda ikke satt meg igang eller vurdert keisersnitt.

Skrevet

da er det kanskje fordi du skal slippe å gå med rier i dagesvis :) du vil nok få rier av enten ballongen eller tablettene, men ikke alle de er like effektive på - men tror de fleste slipper KS altså :)

hva er babyen estimert til å være?

Jeg ble satt i gang med første, og da han kom 39+2 var han 2600g. men jeg hadde lite fostervann også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...