Gå til innhold

Legging baby. Ikke blande seg inn i fars leggemetoder?

Anbefalte innlegg

Gjest yrild
Skrevet

Jeg er andregangsmor så jeg trodde det skulle være litt enklere nå og det er det jo, men samkjøringen med minn mann er vanskeligere...!?

Fra lille snupp er 4 1/2 mnd må jeg være borte fire timer en kveld i uka og det betyr jo at mannen må legge henne (uansett så vil jeg jo at vi deler det). I dag når han skulle legge henne(jeg har ikke begynt å jobbe enda, så jeg var jo hjemme) hylskrek hun... som en stukken gris faktisk, men mannen mente det ikke gjorde noe så lenge han holdt henne i hånda... hmmmm

Hun er jo ikke alene og forlatt og jeg har ikke noe imot hvis hun sutrer litt, men hylskriker?

Er det jeg som er hysterisk?

Jeg prøvde å forklare at det lønner seg å dempe lyset (fullt lys på) og roe henne ned i mørket litt før hun legges i sengen, men han vil finne sin måte (som jeg jo forstår, men allikevel)...

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dere kan jo prøve og legge henne i lag ett par kvelde ?

vi bruker av og til og gå inn og legge jenta på 4 ilag. så får ho natta kos av begge så er det greit. men eg samme for hun hvem som legge ho her da.

men sjønner godt det er vansklig og ikkje blade seg om det er du som pleier og gjør det selv. eg er veldi glad i og få ting gjor på min måte :P

Skrevet

Hm, det er litt vanskelig når de er så små. Helsesøster sa til meg da Vesla var på den alderen, at jeg måtte sitte ved siden av sengen hennes med en hånd på magen når hun skrek og ikke ville sove, og overse henne. Men når hun hylskriker er jeg neimen ikke sikker. Rart at ikke mannen din skjønner at han må slukke lyset? Ellers, hvis du stoler på at han er en god far, må du nesten la ham gjøre det på sin måte. Pappaen her hadde sine måter han også da han bodde med oss.

Skrevet

Nei, hvis hun HYLSKRIKER så er det ikke greit å baresitte å holde ihånda. Da er han jonhelt passiv!

Da må han ta henne opp, roe henne, se om hun trenger å rape osv.

herregud, han må da skjønne såpass????

Skrevet

Nei, så små babyer skal ikke ligge å hylskrike i senga si, uansett om noen holder dem i hånda. Jeg synes ikke du skal være redd for å være uenig med han der. At du lar han slippe til, betyr ikke at du alltid skal la han ha rett i alt han gjør.

Skrevet

Nei, så små babyer skal ikke ligge å hylskrike i senga si, uansett om noen holder dem i hånda. Jeg synes ikke du skal være redd for å være uenig med han der. At du lar han slippe til, betyr ikke at du alltid skal la han ha rett i alt han gjør.

Enig i denne.. Fedre skal også få slippe til, men det betyr ikke alltid at han har rett, så dere må nesten kunne snakke om disse tingene..

Er forsåvidt også enig i at babyen skal ikke ligge å hylskrike i senga si selv om noen holder på henne. Det er noe som er galt da, og gråten hennes eneste måte å kommunisere på.

Hadde det vært smågråting/sutring, så er det helt ok å holde ei hand på dem og synge/småsnakke litt til dem, men man må nesten se det litt an! :)

Skrevet

All respekt for at fedre og mødre har forskjellig måte å gjøre ting på, men babyens behov skal alltid komme først mener jeg.

Derfor synes jeg dere må bli enige om en felles måte å gjøre legging/trøsting på.

Det behøver ikke bety at din måte er den beste eller eneste riktige (selv om det kan se sånn ut ut fra det du skriver). Men du bør åpne en dialog med en holdning om at dere sammen bør finne en felles måte og at du er åpen for hans innspill, i stedet for å tre fasiten ned over hodet hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...