anonym91 Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 hva putter dere oppi påskeegga til barna ? eg har ei jente på 4 år og synnest ikkje ho trenger så mye, men endre opp med det strørste påske egget og fyller det opp. ho har i tilleg fått påske egg fra familien som er av normal str. har kjøpt elias kjips og mikro poppcorn for og fylle litt uten at det skal vere så søt, 2 slikkepinner , 2 kinder sjokolader, stjernemix,seigemenn, smarties, og muligens litt til eg ikkje kommer på.. angrer meg i hel.. kommer jo til og ha snop frem til neste påske kan ikkje spise det på ei påske helg hvertfall. samtidig husker eg jo det var supert med fulle påske egg når eg var liten. ifjor fekk ho påske egg fra mangen i familien og ho var ikkje vant til så mye snop, endte opp med at eg kasta det etter mangen mnd i skapet, da ho bare hadde åpna ting og smaka på det og putta det oppi gjenn.
Lillchris Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Min datter på 16 mnd får 3 seigmenn, tørket aprikos og noen kjeks men nå er hun veldig liten da
anonym91 Skrevet 3. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2012 hadde vert enklere med en mindre ja de aner ikkje hva de går glipp av. mens de eldre har jo fått med seg at vi skal ha påske egg
Marit 27 Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 Hva med å kjøpe inn litt ekstra god frukt, noe litt uten om det dere pleier å ha. kutte det opp i biter å pakke det pent inn. kanskje i små poser med sløyfer på Hvis det er de aller største eggene så er det jo mye plass i disse, da går det jo ann å kjøpe noe de trenger, en fin genser eller en leke de har ønsket seg. Hva med å legge oppi et engangskamera, så kan barnet få lov å ta bilder av det de vil eller liker med påske:) Er veldig morro å fremkalle disse bildene:) Bare fantasien som setter grenser:) Lykke til! og goood påske:)
.Lillemy. Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 har en på snart tre, har puttet en dropseske, en slikkepinn, noen små melkesokolader og en liten bil i påskeegget.:-) Men hvis du har et kjempe stort egg, kan du putte oppi noe hun trenger, en liten leke eller diverse frukt, hårstrikk, hårklemmer, eller sokker? :-)
anonym91 Skrevet 3. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2012 har tenkt på frukt men der er ho veldig kresen og spiser nesten bare banan og druer. men er redd det kan bli dårligt ? ho spiser lite om gangen og det kommer nok til og bli liggende noen dager og frukt spiser vi jo til vanlig så er kansje ikkje så spennende når ho er så stor ? kamera var god ide, men ho har sånn barnekamera så vi kan legge bildene inn på pc får se om eg finner noe spennende på butikken i måren.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #7 Skrevet 3. april 2012 3-åringen fikk Mikke Mus klubbhus klistremerker fra Europris og et smykkesett i plast. (Begge deler var pakka inn) Så fikk hun noen sånne "frukt" med bruspulver inni, de tar opp plass... En Pezdispenser og noen pezpakker. Noe sånn Hello Kitty dropsgreier inni en Hello Kittyfigur fra Nille. Og en kjærlighet på pinne. :-D
Netti*** Skrevet 3. april 2012 #8 Skrevet 3. april 2012 (endret) Mine får alltid det største egget, men med blad, juice og litt ting. Og selvfølgelig snop. Små potetgullposer tar stor plass. Har unger fra 6 år og oppover.... Endret 3. april 2012 av Netti***
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 4. april 2012 #9 Skrevet 4. april 2012 Lillegutt på 2 år fikk påskeegg i fjor, men det var vel foreldrene som spiste snopet hans. I år får han også egg. Legger i litt forskjellig godteri, en tyggispakke. Man Må ikke kjøpe det største egget eller fylle opp det man har i normal strl "Pakker" får ikke min i egget, da kjøper jeg heller et mindre påskeegg
optimist77 Skrevet 4. april 2012 #10 Skrevet 4. april 2012 Jeg har en på 2 1/2 år, og han får et lite påskeegg. Har ikke fylt det enda, men, jeg tenkte legge oppi et kinderegg, som tar plass, liten eske med rosiner, litt marsipan (han er glad i Anthon Berg...de med rosa papir...får kjøpt dem på Nille) og kanskje litt non stop..Får jeg skviset inn en liten leke, så er det bare en bonus. Han får så mye fra besteforeldrene, at for han så holder dette i massevis.
kaktusen Skrevet 4. april 2012 #11 Skrevet 4. april 2012 Jeg har en gutt på 3 år, og jeg er ganske streng på at han ikke skal ha mye godteri. Lørdagsgodt har vi heller ikke begynt med. Jeg legger oppi såpebobler, nye spader til sandkassa (som han uansett trenger) kanskje noen kjeks og noen godteting da.
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 4. april 2012 #12 Skrevet 4. april 2012 Har kjøpt sånne påskeharer og påskeegg i hul sjokolade, så de tar stoooor plass Ellers vet jeg ikke helt enda. Kanskje en liten lekebil, bittelitt smågodt, gjerne en pezdispenser og noen pezpakker. Egget er mellomstort og gutten er 3 år og 2 mnd. Vil ikke at han skal få så mye godteri, men vil at egget skal bli stappfullt og spennende Husker spenningen da jeg var liten
Nithuviel Skrevet 4. april 2012 #13 Skrevet 4. april 2012 Rosiner, tørket aprikos og tranebær.. DEt liker hun godt. Tørket banan har hun ikke smakt før, men tipper det vil falle i smak. Skal iallefall putte det oppi påskeegget hennes. En kiwi, det er lille glad i.. en neve blåbær, det liker hun også. Så skal jeg lage jordbærremser (most banan og jordbær tørket i varmluftsovn, ganske så godt!) og hjemmelaget sukkerfri sjokolade. Merker hva sukker gjør med humøret og imunforsvaret mitt, ønsker ikke det samme for lillemor (som knapt vet hva sukker er, "stakkars" ungen) Druer liker hun og veldig godt,så det er vel også med i påskeegget. Gleder meg til å se fjeset til lille når hun åpner egget og finner alle godsakene!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #14 Skrevet 4. april 2012 Vi sparer ikke på godsakene til vår jente på snart 4. Sparer ikke på inntaket til oss selv heller Påske en gang i året og da får hun spise det hun ønsker og resten blir liggende igjen. Det er vel ikke noe å være kjip på? Godterier er jo ikke farlig for aktive små barn! De bruker jo opp energien og m.m. ungen er overvektig er det dumt å fokusere på inntaket av søtsaker en enkelt helg i året...
Nithuviel Skrevet 4. april 2012 #15 Skrevet 4. april 2012 Jeg sier ikke at det er farlig, men jeg skjønner ikke poenget med å skulle putte i henne noe hun ikke vet hva er, når alternativene jeg har ramset opp er mer enn nok til å gjøre henne henrykt. Uten sammenligning for øvrig, men det er ikke farlig å gi ungen ei teskje med øl (og legg merke til at jeg sier uten sammenligning her!), det vil generere null promille og ikke noe annet ubehag enn smaken, men det er totalt unødvendig. Tenker det samme om sukker. Hun dør ikke av det, det er sikkert ikke farlig i moderate mengder, men jeg ser ikke poenget i å dytte på henne usunne ting når det ikke er noe hun hverken har behov for eller ønsker om (ettersom hun ennå, i en alder av 21 mnd ikke vet hva godteri er) Hos meg selv er saken en annen derimot. Desverre. Lever vanligvis tilnærmet sukkerfritt, da jeg blir hummørsyk og blir lett syk av sukker. Startet i går. Sitter nå og drømmer om den neste sjokoladen jeg skal ta (noe jeg vanligvis ikke tenker på) og har allerede fått tre "ikter" (eller hva det nå heter, sånne hvite, vonde blemmer på tunga) Det får jeg bare når jeg spiser snop. Som er så fantastisk godt.. Og når jenta mi ber om det, skal hun få. Litt lørdagsgodt. Men å gi henne behovet før hun oppdager det selv? Næh. Den biten har jeg aldri skjønt meg på
kaktusen Skrevet 4. april 2012 #16 Skrevet 4. april 2012 Helt enig. Hvorfor gi de noe de ikke vet hva er, som ikke er sundt? Nei, d er nok ikke farlig om de spiser litt godteri. Men kan man unngå d uten at barnet merker noenitng, så er d jo ingenting som er bedre enn d Hvis min sønn får en liten skål med epler, druer og rosiner så blir han kjempe glad Veldig greit at d aldri blir noe mas på butikken heller, han vet ikke hva alt er og hvordan d smaker, så heller ingen mas
anonym91 Skrevet 4. april 2012 Forfatter #17 Skrevet 4. april 2012 nei det er jo greit når de er små men de som er eldre har smakt på det enten hjemme, hos besteforeldrer eller i barneselskap kan desverre ikkje hidre det for alltid.. lett med nr 1 og utsette det lenge men verre me neste mann.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #18 Skrevet 5. april 2012 hva putter dere oppi påskeegga til barna ? eg har ei jente på 4 år og synnest ikkje ho trenger så mye, men endre opp med det strørste påske egget og fyller det opp. ho har i tilleg fått påske egg fra familien som er av normal str. har kjøpt elias kjips og mikro poppcorn for og fylle litt uten at det skal vere så søt, 2 slikkepinner , 2 kinder sjokolader, stjernemix,seigemenn, smarties, og muligens litt til eg ikkje kommer på.. angrer meg i hel.. kommer jo til og ha snop frem til neste påske kan ikkje spise det på ei påske helg hvertfall. samtidig husker eg jo det var supert med fulle påske egg når eg var liten. ifjor fekk ho påske egg fra mangen i familien og ho var ikkje vant til så mye snop, endte opp med at eg kasta det etter mangen mnd i skapet, da ho bare hadde åpna ting og smaka på det og putta det oppi gjenn. Hvorfor kjøper du det store egget?? Og hvorfor fyller du det helt opp??? Du vet at hun får andre egg også, du vet at hun fikk for mye i fjor, og du syntes ikke det er så bra for henne! Snakk om å lage problemer helt på egenhånd!!
anonym91 Skrevet 5. april 2012 Forfatter #19 Skrevet 5. april 2012 hva putter dere oppi påskeegga til barna ? eg har ei jente på 4 år og synnest ikkje ho trenger så mye, men endre opp med det strørste påske egget og fyller det opp. ho har i tilleg fått påske egg fra familien som er av normal str. har kjøpt elias kjips og mikro poppcorn for og fylle litt uten at det skal vere så søt, 2 slikkepinner , 2 kinder sjokolader, stjernemix,seigemenn, smarties, og muligens litt til eg ikkje kommer på.. angrer meg i hel.. kommer jo til og ha snop frem til neste påske kan ikkje spise det på ei påske helg hvertfall. samtidig husker eg jo det var supert med fulle påske egg når eg var liten. ifjor fekk ho påske egg fra mangen i familien og ho var ikkje vant til så mye snop, endte opp med at eg kasta det etter mangen mnd i skapet, da ho bare hadde åpna ting og smaka på det og putta det oppi gjenn. Hvorfor kjøper du det store egget?? Og hvorfor fyller du det helt opp??? Du vet at hun får andre egg også, du vet at hun fikk for mye i fjor, og du syntes ikke det er så bra for henne! Snakk om å lage problemer helt på egenhånd!! brukte samme egg som i fjor, synntes det virka kjipt med halv fult egg
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #20 Skrevet 5. april 2012 Oj så mye enkelte av dere putter i eggene! En fireåring som får et kjempestort egg stappa med godteri ser jeg rett og slett ikke poenget med? Kjipt med halvfullt..? Hva med å kjøpe et mindre istedenfor..?
optimist77 Skrevet 5. april 2012 #21 Skrevet 5. april 2012 Personlig så syns jeg hverken lite egg, om det er halvfullt osv er kjipt. Jeg tror det er vi som foreldre er med å skaper forventninger til barna (mye vil ha mer.....). Selv mener jeg at barna får være takknemlig for det dem får, om det er stort eller lite. Jeg vet det med meg selv, at kjøper jeg det største egget i år, så er det vanskelig å "gå ned i str" til neste år, for da er allerede forventningene der, i tillegg til det som stappes i egget feks. Jeg holder meg som sagt til et lite egg, og det er langt fra stappfullt. Spenningen med å lete etter egget, tror jeg nesten er viktigere enn hva som er i selve egget ihverfall når dem ikke er eldre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå