Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Jeg har enda ikke fått mensen og skulle fått den for 2 uker siden, har ømme bryster og er veldig trøtt for tiden, er kvalm noen ganger men ikke hele tiden! jeg har tatt 2 tester, den ene viste en veeeeldig svak strek som sier jeg er gravid ( denne streken har kommet etter jeg så på den første gangen, etter det hadde gått en halvtime ca) , nesten ikke noe strek i det hele tatt, men tok en ny test for var veldig usikker, og den så jeg ikke noe som viste at jeg var gravid, har heller ikke sett på den i ettertid:S men man kan vel få disse symptomene når man slutter på p-pillene?? det er 5 uker siden jeg sluttet på pilla. burde jeg vente å ta en ny test senere?? jeg kommer til å bli skikkelig lei meg om jeg ikke er gravid!!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Systemet blir som regel litt rart etter ppille slutt. Den første testen som ble avlest etter en halv time stemmer nok ikke. Det kan nemlig skje at det kommer en strek etter så lang tid pga urinen farger, er derfor det står på pakningsvedlegget at man ikke skal lese de av etter så å så lang tid. Tror ikke du er gravid, men ta en ny test om en uke om du fortsatt er usikker.
Gjest Filifjonka Skrevet 3. april 2012 #3 Skrevet 3. april 2012 Det kan fort ta noen uker før syklusen kommer i gjenge igjen etter at du har sluttet på p-piller. Det har ikke nødvendigvis noe å si at du tror du skulle fått mensen for 2 uker når du sluttet på p-pillen for bare 5 uker siden. Graviditetstester skal sjekkes etter en viss tid. Jeg husker ikke i farten, men var det ikke omtrent fem minutter eller noe sånt? Det resultatet de viser da er riktig. Du skal ikke sjekke dem igjen etter en halvtime eller legre tid, fordi de da kan endre resultatet. Altså at de kan vise feil etter at det har gått en stund. Du kan selvsagt fortsette å kjøpe tester og ta dem. I så fall bør du ta dem og lese dem av sånn som det står i bruksanvisningen. Eller du kan ta en test hos fastlegen din.
Netti*** Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 Hvilke tester bruker du. Billigtestene viste ikke at jeg var gravid, men da jeg kjøpte en dyrere så sto det klart og tydelig: gravid 2-3 uker.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Du må nok stresse ned mange hakk. Mensen bruker en del tid på å komme i gang etter p-pille slutt. Blir lenge å vente for deg om du ikke blir gravid før 6 mnd- 1 år slik som er normalt
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #6 Skrevet 3. april 2012 brukte billigtestene. men er jo en mulighet å bli gravid når jeg har hatt sex uten p-pilla??
Tigerpote Skrevet 3. april 2012 #7 Skrevet 3. april 2012 Det er såklart en mulighet, noen er heldige og får klaff på 1. forsøk, andre må vente opptil 1 år før de blir gravide. Lykke til!
Gråsonen Skrevet 3. april 2012 #8 Skrevet 3. april 2012 Du må nok stresse ned mange hakk. Mensen bruker en del tid på å komme i gang etter p-pille slutt. Blir lenge å vente for deg om du ikke blir gravid før 6 mnd- 1 år slik som er normalt Normalt ? Du sitter vel ikke med fasiten over hva som er normalt ang menstruasjon og ppilleslutt ? Haha, nå måtte jeg le litt :-) Normalt.. vel, fra en personlig ståsted HI har jeg erfart at en strek er en strek uansett hvor svak den er og hvor lang tid den bruker! Test igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå