Gå til innhold

Er babyen min sent ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 3,5 mnd og snur seg ikke fra mage til rygg.. Hun kan "tippe" over, men det ser lite bevisst ut.

Synes jeg hører og leser at alle babyer på den alderen kan dette..

Kan det være min skyld at hun ikke kan dette, siden jeg ikke lar henne ligge så mye på magen? Hun hater det, og begynner å gråte rimelig fort..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Bevisst rulling fra mage til rygg kommer nesten alltid etter rulling fra rygg til mage, og dette kommer i snitt rundt 5 mnds alder (alt fra 3-7 mnd er normalt). Jeg hadde en som rullet rygg-mage da han var 4 mnd, og som aldri snudde seg tilbake igjen. Først etter at han lærte å gå, så jeg ham rulle mage-rygg :P

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Min er 5,5 mnd. og lærte seg å rulle fra rygg til mage igår. Fra mage til rygg klarer ho ikke enda så må snu ho hele tida :P

Synes også at alle andre har superbabyer som snur seg dagen etter de er født omtrent :P

Skrevet

Å rulle fra mage til rygg er egentlig ikke en del av den motortiske utviklingen slik som rygg til mage er. De er ogsÅ ganske store før mage til rygg rulling er en bevisst handling.

De fleste som ruller mage til rygg før 4-5 mnd alder tipper som oftest over.

Skrevet

Min er 5,5 mnd. og lærte seg å rulle fra rygg til mage igår. Fra mage til rygg klarer ho ikke enda så må snu ho hele tida :P

Synes også at alle andre har superbabyer som snur seg dagen etter de er født omtrent :P

Veldig mange mener de har det ja :P . Men er svært sjelden det er en bevisst handling at de f eks ruller fra mage til rygg ved 2 mnd alder.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Mille gjorde vel ikke dette før hun var 7-8 mnd hun er vel litt tregere enn gjennomsnittet grovmotorisk, men langt over gjennomsnittet fin motorisk og på språk. Alle er forskjellige, men NEI din baby er ikke treg altså

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...