Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Både jeg og mannen jobber arbeidsdagene i påsken. Datteren vår er derfor i barnehagen. Det er jommen bra. Hva skulle de voksne ellers finne på? Både i går og i dag var de 3 voksne og et barn! (Vanligvis er de 30 barn på avdelingen.) De voksne hadde brukt opp alt de hadde av avspasering og ville ikke ta ferie så da ble det sån. Datteren vår får i hvertfal nok oppmerksomhet!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Både jeg og mannen jobber arbeidsdagene i påsken. Datteren vår er derfor i barnehagen. Det er jommen bra. Hva skulle de voksne ellers finne på? Både i går og i dag var de 3 voksne og et barn! (Vanligvis er de 30 barn på avdelingen.) De voksne hadde brukt opp alt de hadde av avspasering og ville ikke ta ferie så da ble det sån. Datteren vår får i hvertfal nok oppmerksomhet! Stakkars barn. Ja, hun føler seg nok heldig som får få mye oppmerksomhet.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #3 Skrevet 3. april 2012 Det er jo faktisk sånn at den ene ungen går jo og kjeder seg hele dagen lang. Vi hadde 8 av 40 i går. Jeg satt fra 15.30 til 17.00 med en gutt på 4 år. Han spurte 201 gang når han kommer til å bli hentet!!! Prøvde jo spille litt spill med ham osv...men det er ikke det samme som å leke med kompisene sine! Ungene lengter jo ikke til å leke med oss voksne! For et rart oppfatning du har!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 Vi gjør masse ting som vi ellers ikke får tid til - som å vaske vinduer, vaske skap, ordne i boder osv... Tror nok ikke at alle dei voksne der sitter og diller med en unge
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Både jeg og mannen jobber arbeidsdagene i påsken. Datteren vår er derfor i barnehagen. Det er jommen bra. Hva skulle de voksne ellers finne på? Både i går og i dag var de 3 voksne og et barn! (Vanligvis er de 30 barn på avdelingen.) De voksne hadde brukt opp alt de hadde av avspasering og ville ikke ta ferie så da ble det sån. Datteren vår får i hvertfal nok oppmerksomhet! Enten er du et fjott-troll eller så er du bare en fjott. Tror du virkelig datteren din ser det på samme måte? At hun er overlykkelig over å få masse oppmerksomhet?
Gjest Filifjonka Skrevet 3. april 2012 #6 Skrevet 3. april 2012 Både jeg og mannen jobber arbeidsdagene i påsken. Datteren vår er derfor i barnehagen. Det er jommen bra. Hva skulle de voksne ellers finne på? Både i går og i dag var de 3 voksne og et barn! (Vanligvis er de 30 barn på avdelingen.) De voksne hadde brukt opp alt de hadde av avspasering og ville ikke ta ferie så da ble det sån. Datteren vår får i hvertfal nok oppmerksomhet! Enten er du et fjott-troll eller så er du bare en fjott. Tror du virkelig datteren din ser det på samme måte? At hun er overlykkelig over å få masse oppmerksomhet? Nå skriver jo ikke HI at datteren nødvendigvis er overlykkelig over oppmerksomheten da. Og hva mener dere som kritiserer Hi egentlig at hun skulle gjøre? Må man jobbe, så må man det. Skulle et barnehagebarn vært alene hjemme bare for å slippe å være det eneste barnet i barnehagen?
Gjest AnneS Skrevet 3. april 2012 #7 Skrevet 3. april 2012 I de fleste barnehager er det et minimumsantall av barn som må være påmeldt for at det skal holde åpent i påske og jul. Her hvor vi bor er det fra 3-5 barn avhengig av hvilken barnehage (både private og kommunale). Å være alene som barn i barnehagen er nok ikke en ønskesituasjon for noen, men om barnehagen holder åpent for kun et barn og man må jobbe og ikke har noen til å passe barnet så må man jo bare gjøre det beste ut av det.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #8 Skrevet 3. april 2012 Jeg forundrer meg over de toskete og late barnehageansatte som tror foreldrene har uhemmet mye ferie mer enn alle andre, slik at de kan ta fri ungene i hytt og gevær. Her er det spørsmål om de skal i barnehage vinterferie, høstferie, påskeferie og sommerferie?? De har jo eldre søsken som er hjemme og derfor må ha barnepike? I barnehagen til minsten her har de i tillegg til å ha stengt nå i påska og i jula, hatt hele 6 planleggingsdager i år, så jeg har måtte ta med ungen på jobb, noe som ikke er morsomt for barnet i hvertfall. Begge mine foreldre er døde og barnefar bor 60 mil unna ! Nei takke seg til at de har en jobb med så mye kurs og fri og mindre barn og heller nyte de dagene de slipper å ha fullt kjør, om de vil kan de ordne en knall dag utenom det vanlige for barna de dagene de er såpass få, og ikke bruk dagen på å sitte å tenke på at de heller skulle vært hjemme selv med fri, for alle andre i norges land har 4 uker ferie ( noen 5) og mange av oss har ikke noe valg for når vi kan ta ut ferien, vi må ta den innenfor en gitt periode! Hilsen tidligere barnehageansatt som vet hvordan mange av de tenker om saken!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #9 Skrevet 3. april 2012 Jeg kritiserer ikke foreldra som må jobbe! Men måten det ble skreva: Ungen min skal være alene i bhg og det er jo bra, da skal hun ha masse oppmerksomhet!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #10 Skrevet 3. april 2012 Jeg forundrer meg over de toskete og late barnehageansatte som tror foreldrene har uhemmet mye ferie mer enn alle andre, slik at de kan ta fri ungene i hytt og gevær. Her er det spørsmål om de skal i barnehage vinterferie, høstferie, påskeferie og sommerferie?? De har jo eldre søsken som er hjemme og derfor må ha barnepike? I barnehagen til minsten her har de i tillegg til å ha stengt nå i påska og i jula, hatt hele 6 planleggingsdager i år, så jeg har måtte ta med ungen på jobb, noe som ikke er morsomt for barnet i hvertfall. Begge mine foreldre er døde og barnefar bor 60 mil unna ! Nei takke seg til at de har en jobb med så mye kurs og fri og mindre barn og heller nyte de dagene de slipper å ha fullt kjør, om de vil kan de ordne en knall dag utenom det vanlige for barna de dagene de er såpass få, og ikke bruk dagen på å sitte å tenke på at de heller skulle vært hjemme selv med fri, for alle andre i norges land har 4 uker ferie ( noen 5) og mange av oss har ikke noe valg for når vi kan ta ut ferien, vi må ta den innenfor en gitt periode! Hilsen tidligere barnehageansatt som vet hvordan mange av de tenker om saken! Vet ikke om jeg tror noe på at du har jobbet i bhg tidligere for da ville du vist at det alltid er noen som tar ut ferie enten i vinterferien, juleferien, påskeferien osv og bhg må selvfølgelig vite hvem og hvor mange som kommer. Det betyr ikke at de mener at alle skal ta fri i alle feriene.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #11 Skrevet 3. april 2012 De har bare lov til å ta ut 5 dager planlegging. Har du telt riktig? Ellers har bhg lov til å stenge i julen, påsken, 4 uker på sommeren og 5 planleggingsdager om de opplyser i vedtektene sine.
Mandalas Skrevet 3. april 2012 #12 Skrevet 3. april 2012 Så unødvendig å skrive mye dritt om at barnet er i bhg! Jeg antar at HI ikke har noe valg! Og antakelig syns HIs datter at det er en helt ok situasjon for de 2 1/2 dagene.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #13 Skrevet 3. april 2012 Jeg synes det er gale å kalle dei som jobber i bhg for toskete og late!!! Det er mange andre jobber hvor man sitter dagen lang behagelig på en stol uten at det er skrikende, hylende unger som fyker forbi og som ikke har null forståelse hva en barnehage ansatt gjør hele dagen! Tror du virkelig dei sitter på rumpa hele dagen?! Det er faktisk dei som går ut med ungen din, tror ikke det er så mange som gidder "å lufte" ungene sine i helga en gang, ikke snakk om noe opplegg for dem! Og det er ikke dei ansatte som vil vite hvor mange som kommer i feriene. Der er det en sjef som styrer over dem også, faktisk! Hvis du ikke visste det. Og de kryssarkene kommer derifra! Selvfølgelig må man ha kontroll på hvor mange unger kommer, så kan noen av dei som har mange innarbeida timer, avspasere. Du ville vel ikke at det blir avspasert når ungen din er der og det går utover sikkerheta til ungen din når dte er for lite folk!!! Og tror du virkelig, dei kan bare være hjemme, når det er ferre unger hvis man ikke har innarbeida timer? Nei, dei skal også på jobb og gjøre andre ting som rydde, ordne, lage kroner....
Gjest yrild Skrevet 3. april 2012 #14 Skrevet 3. april 2012 Så deilig for barnet :-) Til de over her: Tror ikke barnet lider noen nød akkurat, selv om hun er noen dager bare med de voksne. Mye de kan finne på sammen. Så hvis de gjør ting med henne og ikke bare drikker kaffe så er det nok tipp topp :-) Synes det er et hysteri at barnet må i barnehagen med masse stimuli hele tiden. Det er da ingen barn som har noe vondt av full vksenkontakt og litt riligere dager iblandt?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #15 Skrevet 3. april 2012 Hjelpe meg så mange mennesker med sterke meninger her. Jeg er ped.leder. Her er barnehagen åpen mandag og tirsdag pluss onsdag til kl tolv i påsken. De ansatte kan ta ferie/avspasere om de vil, men ellers er dette hverdager, så de som ikke vil ta fri, de er på jobb. Jeg synes det er helt supert om det kommer en del barn nå i ferien. Ingen barn hadde vært super kjedelig. Vi må jo være på jobb uansett. Kan ikke gå hjem uansett. Arbeidstid er arbeidstid. De ungene som kommer får mye oppmerksomhet og har det helt supert! Hadde ikke noen som spurte "når kommer mamma?" i går (hadde seinvakt). Ungene koser seg.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #16 Skrevet 3. april 2012 Hjelpe meg så mange mennesker med sterke meninger her. Jeg er ped.leder. Her er barnehagen åpen mandag og tirsdag pluss onsdag til kl tolv i påsken. De ansatte kan ta ferie/avspasere om de vil, men ellers er dette hverdager, så de som ikke vil ta fri, de er på jobb. Jeg synes det er helt supert om det kommer en del barn nå i ferien. Ingen barn hadde vært super kjedelig. Vi må jo være på jobb uansett. Kan ikke gå hjem uansett. Arbeidstid er arbeidstid. De ungene som kommer får mye oppmerksomhet og har det helt supert! Hadde ikke noen som spurte "når kommer mamma?" i går (hadde seinvakt). Ungene koser seg.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #17 Skrevet 3. april 2012 Jeg er HI Jeg tror ikke datteren min har lidd noen nød. I dag har de vært i svømmehallen og så besøkte de lekeplassen på skolen på hjemveien. De lagde kakao med krem og leste høyt. I går var de ute og handlet inn blomster jord ol som de trengte for å gjøre i stand ute i barnehagen. Jeg skrev også at hun var den eneste på sin avdeling, men det er flere avdelinger. Datteren min lekte derfor en del med en jente fra en annen avdeling. De var hos hønene og lette etter egg og stelte kaninene osv. Selvfølgelig er det bra at det vanligvis er flere barn på avdelingen, men et par dager hvor hun er det eneste barnet på avdelingen er ikke å forakte. Det er ikke værre enn å være alene barn på besøk hos bestemor. De ansatte har brukt tiden på vedlikehold og å gjøre ekstra hygglige ting med de få ungene som var i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #18 Skrevet 3. april 2012 De har bare lov til å ta ut 5 dager planlegging. Har du telt riktig? Ellers har bhg lov til å stenge i julen, påsken, 4 uker på sommeren og 5 planleggingsdager om de opplyser i vedtektene sine. Ja jeg er klar over dette, og er spent på å se om de klemmer inn den 7 planleggingsdagen fredag 18 mai.. Da skal det ringes til barnehageansvarlig i kommunen og klages.. Jeg er nok ganske så sikker på at jeg har jobbet i barnehage ja, og har fått nok av det også for å si det sånn. Hilsen anonym over her!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #19 Skrevet 3. april 2012 Hjelpe meg så mange mennesker med sterke meninger her. Jeg er ped.leder. Her er barnehagen åpen mandag og tirsdag pluss onsdag til kl tolv i påsken. De ansatte kan ta ferie/avspasere om de vil, men ellers er dette hverdager, så de som ikke vil ta fri, de er på jobb. Jeg synes det er helt supert om det kommer en del barn nå i ferien. Ingen barn hadde vært super kjedelig. Vi må jo være på jobb uansett. Kan ikke gå hjem uansett. Arbeidstid er arbeidstid. De ungene som kommer får mye oppmerksomhet og har det helt supert! Hadde ikke noen som spurte "når kommer mamma?" i går (hadde seinvakt). Ungene koser seg. Slike barnehageansatte kan jeg like holdningen til ) Kunne ønska det var fler som deg!
kaktusen Skrevet 3. april 2012 #20 Skrevet 3. april 2012 Jeg skjønner ikke helt hva poenget med innlegget ditt er... Syns du synd på barnet ditt som må være i bhg uten noen andre barn fra samme avdeling? Eller føler du at du gjør de ansatte en tjeneste ved og sende barnet ditt der?? Har selv jobbet i bhg, og disse dagene hvor d er litt færre barn er jo kjempe koselige Da kan man finne på litt ting som man ellers ikke kan med mange barn. Og avdelingene pleier og slå seg sammen. Og er jo gøy for barna og være sammen med barn og voksne fra andre avdelinger Alle skulle nok ønske de kunne tatt fri disse påskedagene.. Men slik er d ikke.
Gjest meg mamma? Skrevet 3. april 2012 #21 Skrevet 3. april 2012 Jeg forundrer meg over de toskete og late barnehageansatte som tror foreldrene har uhemmet mye ferie mer enn alle andre, slik at de kan ta fri ungene i hytt og gevær. Her er det spørsmål om de skal i barnehage vinterferie, høstferie, påskeferie og sommerferie?? De har jo eldre søsken som er hjemme og derfor må ha barnepike? I barnehagen til minsten her har de i tillegg til å ha stengt nå i påska og i jula, hatt hele 6 planleggingsdager i år, så jeg har måtte ta med ungen på jobb, noe som ikke er morsomt for barnet i hvertfall. Begge mine foreldre er døde og barnefar bor 60 mil unna ! Nei takke seg til at de har en jobb med så mye kurs og fri og mindre barn og heller nyte de dagene de slipper å ha fullt kjør, om de vil kan de ordne en knall dag utenom det vanlige for barna de dagene de er såpass få, og ikke bruk dagen på å sitte å tenke på at de heller skulle vært hjemme selv med fri, for alle andre i norges land har 4 uker ferie ( noen 5) og mange av oss har ikke noe valg for når vi kan ta ut ferien, vi må ta den innenfor en gitt periode! Hilsen tidligere barnehageansatt som vet hvordan mange av de tenker om saken! Kan ikke du krype tilbake til den mørke hulen din til du blir litt hyggeligere. Hvis det stemmer at du er en tidligere barnehageansatt, så takk gud for at du ikke jobber i barnehage lenger. Kalle de som passer på barnet ditt for toskete og late sier mer om deg enn de ansatte. Du tror vel ikke at vi som jobber i barnehage har noe mer ferie enn andre, hvor får du det ifra? Du er bare gretten fordi det ikke passer deg. Pedleder i barnehage Glad jeg ikke må hanskes med du i hverdagen
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #22 Skrevet 3. april 2012 Poeng og poeng, må det være så mye poeng i alle innlegg? De fleste klager stadig på at det er for få voksne i forhold til barn i barnehagen. Det var vel litt en komentar til det og at jeg oppfattet det som litt spessielt. Jeg synes ikke synd på hverken datteren min eller de ansatte. Jeg har ikke noe imot å jobbe disse dagene selv heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå