Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Sist fikk vi papirer om navn (hva ungen skulle hete) 14 dager etter fødselen. Nå er det en månde siden vi fikk datra vår, og det har enda ikke kommet noe papirer så vi får gitt henne et navn. Lurer jo da på om dette er normalt? Hvor lang tid er det "greit" å måtte vente på de papirene? Og om det har gått for lenge, hvor skal vi henvende oss for å få tilsent disse papirene?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Kan tenke meg, siden det er samme kontoret som sender ut selvangivelsen, at det har blitt forsinkelser pga. alt rotet med Altinn og at alle måtte få papirutgaven. Den kommer nok
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 3. april 2012 #3 Skrevet 3. april 2012 Såpass ja. Synes ikke noe om å måtte sitte å vente i evigheter på de papirene. Har merket jeg starter å bli nervøs for at sykehuset har glemt å sende fødselsmelding, men de sender kanskje den sammtidig som de sender det til helsestasjonen? Helsestasjonen har jo fått fødselsmeldingen..
kattemamma Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 Det skal bli tilsendt så snart barnet har fått tildelt personnummer. Dere burde jo ha fått det nå, men det kan jo bare være det er litt ekstra lang saksbehandlingstid på skattekontoret deres for øyeblikket. Papirene skal sendes inn senest 6 mnd etter at barnet er født, så det er jo ingen hast, men om dere ikke mottar papirene innen en måneds tid kan du jo ringe/kontakte skatteetaten og etterlyse dem.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Ok, får vel smøre meg med litt mer tålmodighet da :-P Er av de som skal ha sakene gjort "på stedet", og siden storebror sine papirer var i orden allerede 2 uker etter fødsel, så har jeg vel slått meg til ro med at det skulle bli det samme denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå