Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Er så redd for å være til bry eller mase på de. Har vært der flere ganger iløpet av dette svangerskapet i forbindelse med samtaler om forrige fødsel. Fikk inntrykk av at stort sett alle der er hyggelige. Det som er problemet er at jeg er redd for at de finner ut at jeg ikke er moden eller har hatt noen som helst fremgang! Kjempeflaut om det skjer. Er kommet til uke 38+6. Igår formiddag begynte det å komme svake tak/ stramme i rygg og mage, varte i 5timer, men ingenting regelmessig. Dette startet igjen i fem tiden inatt, litt vondere tak men ingenting regelmessig nå heller. Har itillegg menssmerter og begynner å bli sliten både i hodet og ryggen. Regner med at dette er masrier/sterke kynnere. Hva ville dere gjort? Enig i at det bare er masrier? Ble satt igang sist så har ikke vært her før..
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Er nok bare maserier. Når fødselen min starta var det intense smerter som ikke ga seg før ungen var ute. Du kan jo eventuelt ringe jordmor og be henne sjekke deg
Tauriel Skrevet 3. april 2012 #3 Skrevet 3. april 2012 Ta og ring! Jeg var sånn tørr ikke å ringe, og jeg mistet nesten dagen før termin pga dette. (mamma fikk meg til å ringe, så jentungen er frisk som en fisk )
Netti*** Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 Jeg tror det er maserier, når fødselen starter så slutter ikke riene, de kommer jevnt hele dagen uansett hva du gjør. Dessverre kan du bli plaget med maserier en stund før fødsel starter. Jeg holdt på en uke forje gang. Mange gang tenkte jeg jippi, nå er det i gang, men viste innerst inne at det ikke var det. Når de ekte riene startet var det ingen tvil. Hvis det er noen trøst så er de tilbakemeldingene jeg har fått at du kanskje får en enklere fødsel når det starter, fordi kroppen allerede har jobbet en stund. Tror at vi kvinner merker veldig tydelig når ting virkelig skjer men altfor ofte ønsketenker....
Netti*** Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Ta og ring! Jeg var sånn tørr ikke å ringe, og jeg mistet nesten dagen før termin pga dette. (mamma fikk meg til å ringe, så jentungen er frisk som en fisk ) . Hater slike svar som skal skremme vannet av gravide. Mistet nesten osv, skjerp deg. Det hadde ingenting med maserier å gjøre!!!
cheni Skrevet 3. april 2012 #6 Skrevet 3. april 2012 Jeg ville ha ringt føden, for jeg gikk og ventet på at det skulle ta seg opp når jeg ventet nr 2. Hun kom 15 minutter etter at jeg kom inn på føden, så jeg hadde IKKE maserier. Bedre å ta en sjekk for mye. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #7 Skrevet 3. april 2012 Det er nesten umulig for oss å vite om det er ekte rier eller maserier. man har jo forskjellige smerteterskler og rier. Ring føden! De er der for at du skal ringe! Ingen blir sure for at du ringer, og du er ikke den eneste som har ringt med samme spørsmål. Ingen spørsmål er dumme.
Gulosten™ Skrevet 3. april 2012 #8 Skrevet 3. april 2012 Hvis det gir seg er det sannsynligvis modningsrier, og et tegn på at fødselen nærmer seg (noe som også er gitt mtp svangerskapslengde). Det er ikke noe vits å ringe føden med mindre det tar seg opp slik at riene blir kraftigere, varer i over 45 sekunder, det er mindre enn 5 minutter i mellom eller vannet går. Hvis du kjenner mindre liv skal du også ringe. Bruk tiden til å sove så mye du kan, spis og drikk masse og gå på do. Slapp av når du kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå