Lykkeliten♡09 + 12 Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Samboeren min har hatt rotete økonomi, nå skal vi selge huset. Disse kreditorene/namsmannen har tatt pant i bolig når han fikk lønnstrekk. Er det noe hindring for oss å selge? Disse vil selvfølgelig få pengene sine når vi får solgt. Eier sammen.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Det er ikke noe problem å selge selv om det er pant. Meglere tvangsselger hver dag. Så lenge det er lønnstrekk i tillegg til pantet, vil nok inkassoselskapet heller ha lønnstrekk enn pant likevel. Ved et salg, når kreditorer har pant, må kreditorene godkjenne evt bud før de kan aksepteres.
ariel78 Skrevet 3. april 2012 #3 Skrevet 3. april 2012 Så lenge alle får dekning er det ikke noe problem å selge selv om det er utlegg i boligen, for kreditorene er det bare fordel da er de sikret pengene sine. Megler innfrir utleggene etter salg.
Lykkeliten♡09 + 12 Skrevet 3. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2012 Ok, takk for svar. Er jo ikke snakk om tvangssalg dette her. Men noe som henger igjen fra hans side, ikke min. Så da trekker bare megleren det når vi selger? Men må han informere kreditorene om salget før det gjøres?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Ok, takk for svar. Er jo ikke snakk om tvangssalg dette her. Men noe som henger igjen fra hans side, ikke min. Så da trekker bare megleren det når vi selger? Men må han informere kreditorene om salget før det gjøres? Det kan være lurt å gjøre. Mange, om ikke de fleste, kreditorer tar høye salær og gebyr hvis de sender en utleggsforretning til namsmannen. Gir han beskjed før salget, kan han hindre at de går videre med saken og dermed sparer litt penger, Har de først sendt brevet til namsmannen, trekker de normalt sett ikke de ekstra gebyrene tilbake,.,.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå