Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Og spesielt da for barn under 7 år. 50-50? 60-40? 70-30? Andre?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 det kommer an på hvor foreldrene bor, hvor godt de samarbeider osv. Det aller beste for barna er at foreldrene samarbeider godt, og at barna har ett bosted og foreldrene bytter på å bo der. Men få voksne orker å bo på to plasser. Et lite tankekors...
Isola&Lille+julegave Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Kommer helt ann på hvilket forhold de har til foreldrene, deres tilknytning til disse, så det er vanskelig å svare på. 50/50 tror jeg ikke er bra uansett!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #4 Skrevet 2. april 2012 50-50 er en drittordning som burde ha vært forbudt ved lov. Barnemishandling.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Fast bosted et sted og den andre forelderen i nabohuset eller nær gangavstand.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #6 Skrevet 2. april 2012 Bla deg litt nedover, for noen dager siden svarte vi på akkurat det samme Jeg sa forøvrig at hvis begge foreldrene er oppegående foreldre, bor nære og samarbeider bra. Så er det beste 50/50, fordi at barna trenger mamma like mye som de trenger pappa'n sin. Hvem er det som gir rett til i velge for barna sine?? å si til barna som er like glade i mor og far at desverre, du skal bo mest hos far, du får kun se din mor annenhver helg og en dag i uka? DET er ikke bra! Noe å tenke på til alle dere som er i mot 50/50!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 Vi har snakket om dette for første gang for 10 år siden. Og det gjelder forsatt. Vi skal dele 50/50 og bo i nærheten slik at vi kan ha en og en alene også når man ikke har samvær. Fordi barna trenger egen tid med foreldrene. Vi har snart 4 barn sammen og føler vi har en kjempe kommunikasjon og begge elsker barna og vil de kun det beste. Så når jeg har de så kan far hente ene og ha den aleina så en av de andre en annen dag. Håper dette aldri blir realitet, da jeg føler vi har en kjempe bra forhold. Men er greit å ha kjøreregler før man starter syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #8 Skrevet 2. april 2012 De fleste barn som har vokst opp med å måtte flytte annenhver uke sier at de ble rotløs, følte at de ikke hadde noe hjem og alltid var på flyttefot er uttalelser man ikke bør se forbi og man bør alltid lytte til de barna som faktisk har vokst opp på det viset. 50/50-løsning er til det beste for foreldrene, ikke for barna.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #9 Skrevet 2. april 2012 Mest mulig boende hos den ene. Og at søsken skal få bo sammen og ikke delt.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #10 Skrevet 2. april 2012 Bla deg litt nedover, for noen dager siden svarte vi på akkurat det samme Jeg sa forøvrig at hvis begge foreldrene er oppegående foreldre, bor nære og samarbeider bra. Så er det beste 50/50, fordi at barna trenger mamma like mye som de trenger pappa'n sin. Hvem er det som gir rett til i velge for barna sine?? å si til barna som er like glade i mor og far at desverre, du skal bo mest hos far, du får kun se din mor annenhver helg og en dag i uka? DET er ikke bra! Noe å tenke på til alle dere som er i mot 50/50! skulle gjerne ønske foreldrene mine tok det valget for meg da jeg var liten...50/50 er det verste som fins og ja jeg hadde to oppegående foreldre som samarbeidet godt..men å bo konstant i en forbanne koffert er ikke noe gøy. De bodde i nærheten av hverandre og..selv om foreldrene mine samarbeidet godt likte de ikke hverandres nye partnere så det er og noe å tenke på... har du personlig levd med 50/50?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #11 Skrevet 2. april 2012 Jeg bodde 50/50 til min mor og min far, har i dag like gått forhold til de begge to. å er glad for at jeg fikk ha begge to like mye i livet mitt! Jeg fikk en sønn med min eks mann, eksen ville ikke ha 50/50, kun annenhver helg. Sønnen min er i dag 12 år, i løpet av oppveksten så måtte jeg trøste og være der hver gang han savnet papan sin, hver gang gutten min reagerte på en situasjon på skolen med sinne fordi han er frustrert. Han går nå til samtale med bup, å de sier at mye av frustrasjonen hans ligger i at han savner pappan sin. Jeg hadde med glede gitt høyre hånda for at gutten min skulle hatt 50/50 samvær med oss! Dere som sier at det ikke er bra for barna, burde også veie litt på det. Se hva som gjelder for akkurat det barnet, og de foreldrene. Hva som er bra og ikke, hvor foreldrene bor osv. Mye spiller inn.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #12 Skrevet 2. april 2012 Bla deg litt nedover, for noen dager siden svarte vi på akkurat det samme Jeg sa forøvrig at hvis begge foreldrene er oppegående foreldre, bor nære og samarbeider bra. Så er det beste 50/50, fordi at barna trenger mamma like mye som de trenger pappa'n sin. Hvem er det som gir rett til i velge for barna sine?? å si til barna som er like glade i mor og far at desverre, du skal bo mest hos far, du får kun se din mor annenhver helg og en dag i uka? DET er ikke bra! Noe å tenke på til alle dere som er i mot 50/50! skulle gjerne ønske foreldrene mine tok det valget for meg da jeg var liten...50/50 er det verste som fins og ja jeg hadde to oppegående foreldre som samarbeidet godt..men å bo konstant i en forbanne koffert er ikke noe gøy. De bodde i nærheten av hverandre og..selv om foreldrene mine samarbeidet godt likte de ikke hverandres nye partnere så det er og noe å tenke på... har du personlig levd med 50/50? Ja, jeg har levd med 50/50. Har så god erfaring med å ha to kjærlige hjem, at jeg gjør det samme med mine barn. Hvem kan som sagt bestemme hvor barnet skal bo fast? Våre barn elsker mamma og pappa like mye, å vil være like mye til oss. Blir det da riktig for meg å f.eks si til de at de ikke får være til pappa denne uka, kun i en dag??
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #13 Skrevet 2. april 2012 Bla deg litt nedover, for noen dager siden svarte vi på akkurat det samme Jeg sa forøvrig at hvis begge foreldrene er oppegående foreldre, bor nære og samarbeider bra. Så er det beste 50/50, fordi at barna trenger mamma like mye som de trenger pappa'n sin. Hvem er det som gir rett til i velge for barna sine?? å si til barna som er like glade i mor og far at desverre, du skal bo mest hos far, du får kun se din mor annenhver helg og en dag i uka? DET er ikke bra! Noe å tenke på til alle dere som er i mot 50/50! skulle gjerne ønske foreldrene mine tok det valget for meg da jeg var liten...50/50 er det verste som fins og ja jeg hadde to oppegående foreldre som samarbeidet godt..men å bo konstant i en forbanne koffert er ikke noe gøy. De bodde i nærheten av hverandre og..selv om foreldrene mine samarbeidet godt likte de ikke hverandres nye partnere så det er og noe å tenke på... har du personlig levd med 50/50? Ja, jeg har levd med 50/50. Har så god erfaring med å ha to kjærlige hjem, at jeg gjør det samme med mine barn. Hvem kan som sagt bestemme hvor barnet skal bo fast? Våre barn elsker mamma og pappa like mye, å vil være like mye til oss. Blir det da riktig for meg å f.eks si til de at de ikke får være til pappa denne uka, kun i en dag?? å være foreldre omhandler store deler av tiden å ta valg, som ikke alltid er like populære, men som er til barnas beste. Evner man ikke å ta slike valg, unngår man å ta slike valg eller velger man mest for seg selv så burde man heller ikke ha barn.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #14 Skrevet 2. april 2012 Jeg har 50/50 med far, løst med 3 uker hos hver, da han jobber i nordsjøen, men er fleksible, om barna ønsker noen dager ekstra eller om det er ferieturer eller andre ting som skjer. På 3 uker rekker de å roe seg ned, og knytte seg, og vennene deres er så store at de forteller hvor de er, så de får besøk på rett plass. De har ikke klaget ennå, er 10 og 12 år
holahopp Skrevet 2. april 2012 #15 Skrevet 2. april 2012 Hvis man skal ha 50/50 tror jeg det er viktig at det er 2-3 uker om gangen slik at man får tid til å roe seg ja som hun over her skriver. vet av erfaring og en uke hos hver er stress og får aldri ro i kroppen
3 nøtter til Askepott Skrevet 3. april 2012 #16 Skrevet 3. april 2012 50-50 er en drittordning som burde ha vært forbudt ved lov. Barnemishandling. er kanskje det, men i ditt tilfelle er det du som har ungen mest eller har alt utenom 2 helger i mnd. tenk hvis du måtte velge mellom 50/50 eller 2 helger i mnd, hva hadde du da valgt?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #17 Skrevet 3. april 2012 Jeg bodde 50/50.. Jeg var 14 dager hos pappa og 14 hos mamma. De bodde så nærme at jeg kunne gå mellom de, men jeg fikk ikke lov, for avtalen var endelig.. Jeg savnet alltid mamma. Da jeg kunne velge selv, valgte jeg å bo hos mamma og å være hos pappa i helger etter avtale. 50/50 var ikke en god løsning for meg, anbefaler det ikke.. Jeg har barna mine 100%. Det hender faren kommer innom og hilser på, men han kan ikke ha de over natten..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #18 Skrevet 3. april 2012 Hi her. Men barna mine er så små. Yngste er to år. For hans del bandet umulig være bra med 50-50 deling? Eldste min er 7 og det er en til imellom de. Jeg har mens vi har bodd sammen stort sett aldri vært borte fra barna mer enn noen timer en kveld. Mannen min reisermye merkingen og har i perioder vært mye borte både på overnatting og sene kvelder. Skulle gjort alt for å slippe dette...
Isola&Lille+julegave Skrevet 3. april 2012 #19 Skrevet 3. april 2012 50/50 er uansett ikke anbefalt for barn under 7 år. Jeg ville uansett ikke vurdert det. Er barna mest knyttet til deg, er det DEG de vil være hos. Annenhver helg og 1x i uka er bedre, men hvis barna ytrer ønske om mer/mindre, bør man ta hensyn til det, mener jeg!
Kosemosepose Skrevet 3. april 2012 #20 Skrevet 3. april 2012 Har 7-åring og 5-åring, har hatt ca 70-30 i snart 3 år og det har funket bra. De bor hos meg og er annen hver helg hos bf, pluss av og til når de vil til bf :-) Kjenner ei som har hatt 50-50 fra ungen var 4 år, det funket også fordi de har et greit forhold og bor nært hverandre. Ungen er nå 10 år.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #21 Skrevet 3. april 2012 Hi igjen. Takk for mange svar! Jeg vil på ingen måte frata far samvær, men tror selv at for barnas skyld at en 50-50 deling oss mellom ikke vil være bra. De elsker Pappan sin men er uten tvil mer knyttet til meg og går alltid til meg hvis det er noe. Ikke til pappa. Vanskelig å vite hva som er best for de små!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #22 Skrevet 3. april 2012 Jeg har en fetter der han bor i en leilighet i samme oppgang som sine to ekser og sine 3 barn. Der har barna hvert sitt rom hos mor hvor de sover de fleste nettene og så har far et "barnerom" som ungene deler hos ham. Alle går ut og inn hos hverandre når de vil. Det tror jeg er ganske idielt for barna når nå ikke foreldrene bor sammen.
Hønemor30 Skrevet 3. april 2012 #23 Skrevet 3. april 2012 Vi har snakket om dette for første gang for 10 år siden. Og det gjelder forsatt. Vi skal dele 50/50 og bo i nærheten slik at vi kan ha en og en alene også når man ikke har samvær. Fordi barna trenger egen tid med foreldrene. Vi har snart 4 barn sammen og føler vi har en kjempe kommunikasjon og begge elsker barna og vil de kun det beste. Så når jeg har de så kan far hente ene og ha den aleina så en av de andre en annen dag. Håper dette aldri blir realitet, da jeg føler vi har en kjempe bra forhold. Men er greit å ha kjøreregler før man starter syns jeg. Vet ikke om jeg forstår dette innelegget riktig, dere har snart 4 barn men bor ikke sammen? Dere laget avtale for ti år siden om hvordan det skulle være når dere gikk fra hverandre da eller?? Blei bare nysgjerrig nå
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #24 Skrevet 3. april 2012 At de bor fast hos den ene,- og at den andre er med i livet deres på den måten at de delre likt på og hente/kjøre til trening, kompiser, er med på kamper/oppvisninger osv. Den som ikke har barnet hos seg ofte kommer på besøk, tar meg seg barna og har de på overnatting nå og da (men ikke i et fast opplegg nødvendigvis) og tar de med på ferie..Slik at de på en måte ser og er sammen med begge foreldrene 50/50, men bor bare ene stedet..... Dette er nok FRYKTELIG slitsomt for foreldre, særlig når nye partnere kommer inn i livet,- men OM det hadde funket, tror jeg at det hadde vært det beste for barna...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå