Gå til innhold

Hva har dere som underholdning i bilen - 16mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på lengre tur :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira med en av hver
Skrevet

DVD spiller med filmer! Bilturene er en drøm nå ;)

Skrevet

Tips til hvilken?

Sukk, hadde vi bare hatt råd til det nå :(

andre tips?

Skrevet

CDer med barnesanger.

Skrevet

Jenta mi er 14 måneder og jeg har akkurat kjøpt dvd-spiller til bilen til henne. Har bare testet den såvidt ut for å se om hun liker å se på film i bilen, den skal bare brukes til langturer. Jeg kjøpte en helt enkel en for 800 kr på coop obs. Ellers pleier hun å få et par leker hun kan styre litt med og vi har på cd'er med barnesanger. Aller mest stas er det når mamma og pappa synger da ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når de var så små var det sanger på spilleren. Nå som de er 4 og 7 er det dvdspiller

Skrevet

Ingen. Jenta vår på to år elsker å kjøre bil og bare hun har smokken og får sett ut er det bra nok :)

Skrevet

Vi skal på 8 timer lang biltur i morgen, med en gutt på 16 mnd. Vi har dvd spiller, og det fungerer greit, men den blir kjedelig når det har gått lang tid. Så idag har jeg vert ute å handlet "bestikkelser". Druer, bananer, kjeks og kvikk lunsj. Håper å unngå kvikk lunsjen, men blir det krise skal han få smake en liten bit (han skal selvfølgelig få skikkelig mat også).

Ellers har jeg puttet masse småting oppi bokser, slik at han kan ta ting inn og ut. Det elsker han! Vi har noen små leke kofferter som brukes til dette, men det går også an å bruke matbokser osv. De inneholder blant annen små litermål og bokser som jeg fant i kjøkkenskapet.

Så har jeg pakket ned noen bøker og andre leker jeg vet han liker godt.

Dersom han er skikkelig lei på slutten pleier jeg å "tulle" med han, kile han litt, gjemme meg bak jakken osv.. Da går tiden fortere og han får latterkrampe :)

Vi har kjørt samme ruten flere ganger, så vi vet hvor det er gode lekerom. Vi har lange stopp på disse stedene, slik at han får ut litt energi og forhåpentligvis sover litt ekstra i bilen :)

God tur! :)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Vi har gjort som studentmammaen. Ingen dvd-spiller i vår bil, og det kommer det ikke til å bli heller. Vi har hatt med små lette leker, cd-er med barnesanger, har kopiert opp noen sanger med stor skrift som vi synger av full hals (jeg blir kvalm av å lese i bilen, så jeg må ha stor skrift for å klare det), kjører litt over en time av gangen og stopper gjerne på faste plasser det det går an å leke, eller så hopper og danser og løper vi litt for å strekke på beina. Har is-pause, litt små-snop (kjeks, frukt etc) når det begynner å røyne på og passer på å spise og tisse når vi stopper slik at vi kan kjøre uten stopp så fort minsten sover.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Forskjellige leker han ikke har sett på en stund. Kjørte sju timer x 2 (tur/retur) på ferie nylig, og det gikk som en drøm med litt leker, musikk, og ikke minst bøker. Junior elsker bøker, gjerne med klaffer å dra i, luker å åpne osv osv, og kan holde på med de i timesvis.

Smoothies er en gudesendt gave hvis det blir liiiitt for lenge til neste stoppested.

Det er også viktig (hos oss i alle fall) å ha lange stopp, gjerne opptil en times tid, så han får spist, lekt og utforsket litt, så er han så fornøyd når han kommer inn i bilen igjen, og sover gjerne en times tid etterpå :)

Hvis han blir lei av å kjøre bil, og lekene ikke er artig lenger så er siste nødutvei at en voksen setter seg i baksetet sammen med han. Da blir alt artig igjen, og han synger, leser, leker og koser seg resten av veien :)

God tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...