Gå til innhold

Veldig kraftige menstruasjonsblødninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mitt tredje barn for snart et år siden. Fikk mensen igjen 3 mnd etter fødsel og den har vært regelmessig siden da. Men menstruasjonsmengden er helt vanvittig, og den varer i opp til 10 dager.

3-4 av dagene blør jeg så mye at jeg ikke kan gå ut av huset. Blør ut et svært nattbind i løpet av få minutter og det blir lekkasje.

Kan legge til at jeg aldri før har vært plaget med pms, men det er jeg nå. Uken før mensen kaster jeg opp hver dag, og er mer eller mindre konstant kvalm. OG lunten er kort/tar lett til tårene. (helt uvanlig for meg ellers). Har også plutselig kraftige menssmerter, noe jeg heller aldri har vært plaget med tidligere.

Nå begynner jeg å jobbe igjen og vet ikke min arme råd. Kan jo ikke være borte fra jobb 3-4 dager i mnd pga mensen.

Finnes det tabletter o.l man kan ta for å minske mengden?

Er det vanlig dette her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd å starte på hormon prevensjon? Her startet jeg med P-pille av akurat dette grunnlaget

Skrevet

P-piller kan hjelpe, men ta det opp med legen din om du ikke alt har gjort det! :)

Skrevet

Sånn fikk jeg det etter nr 4..Helt grusomt! Så lurer på det samme

Skrevet

Jeg fikk det sånn etter første barn og er aldri blitt kvitt det.

Hadde pms /store menssmerter før jeg ble gravid, og trodde alt skulle bli så mye bedre etter at jeg hadde fått barn, men der tok jeg så grundig feil.

Finnes det en mirakelkur, så kom med den:)

Skrevet

Anbefaler deg å snakke med lege uansett, det der kan ikke være normalt og heller ikke særlig bra.....

Med 10 dager menstruasjon og ei uke kvalme/oppkast er det jammen ikke mange "normale" dager igjen hver mnd.....

Og blodtapet må jo også være rimelig stort...

Jeg har forresten god erfaring med hormonspiral selv. Gikk fra relativt kraftige menstruasjoner (uten pms og annet ubehag forøvrig) til å ikke blø i det hele tatt:-)

Snakka med legen fordi jeg trodde dette ikke var bra, men fikk beskjed om at det ikke er uvanlig at man nesten/helt slutter å få blødninger. Har pr i dag bare litt brunlig utflod en dag, så vet når jeg "har" mensen...

Er utrolig deilig, og selv om hormonspiralen koster ca en tusenlapp så sparer jeg jo en liten formue i tamponger og bind på de 5 åra den varer:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...