Gå til innhold

Hvor er alle disse eldre kresne menneskene henn?

Anbefalte innlegg

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg leser stadig at man ikke kan servere det eller av det eller gjøre det, for eldre mennesker liker det ikke. Jeg bare lurer på hvor dere finner alle disse eldre menneskene som ikke liker annet enn "oksesteik på porselenstallerkner med pene servietter til" (Satt litt på spissen)

Og hvor gamle er disse eldre menneskene?

Jeg tilhører en forholdsvis stor familie og svigerfamilie med voksne i alle aldre, inkludert oldemor på over nitti. Samtlige koser seg i barnedåper, konfirmasjoner og bursdager uansett om det serveres pizza, tapas, gryterett på eller treretters "gammeldags" middag. Og det betyr lite eller ingenting om det serveres på arve-porselenet eller papp-tallerkener.

Det har igrunn aldri falt meg inn at familiens eldre garde trenger spesialbehandling ved forskjellige anledninger, og de fleste eldre menneskene jeg kjenner er åpne, interesserte, nysgjerrige og forventer absolutt ikke spesialbehandling heller.

Er det jeg som er heldig? Er det virkelig sånn at eldre mennesker er så annerledes enn andre som er litt yngre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldre er nok som folk flest, de kommer i alle varianter. Bortsett fra at bestemoren min må taes hensyn til i forhold til fettholdig mat (gallegreier) har jeg ikke trengt å endre menyen pga slektas eldre. Bestemor er i tillegg kresen, men det er ikke pga alderen. Og hun får spise det hun utstår av det som blir servert, slik som yngre kresne må.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...