Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Er selv gravid med nr 2, vel og merke . MEN, jeg klarer ikke slutte å irritere meg grenseløst på alle gravide som skal analysere den minste vondte, til hver bidige endring i utflod/slim, antydning til farge på do papiret , Hva man kan spise og IKKE spise ( foruten de generelle rådene finnes det mangen ekstreme tilfeller) Blir dere ikke SLITEN av å konstant analysere ALT ? Utfloden er vannette i dag, utfloden er slimette i dag, utfloden er mer gul i dag, grønn, synes jeg ser en rosa prikk i den (Slimproppen?!?!?!) Urinen hadde annen farge, avføringen var mykere/hardere, er dette ett tegn? Aahhhhhhhh... Kjenner jeg blir helt paff av å lese tråd på tråd på tråd på tråd om hva man bekymrer seg for / stresser ved. Stress er ikke bra for barnet, senk skuldrene og NYT tiden i stede for å gjøre dette til den mest angst fylte tiden i livet..... Noe skal man se på som farge signaler men det finnes da jaggu grenser for hysteri
Netti*** Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 Kan være enig med deg :-) lurer på om de noen gang tenker på at kvinner på rømmen i u-land føder 8-9 barn osv. Skulle jo tro det var umulig med tanke på alle hensyn man skal ta. Tror aldri de har tatt en blodprøve en gang... Men man blir jo litt engasjert i dette vesenet i magen :-)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Ja selvsagt blir man engasjert ! Kanskje jeg skulle ordlagt meg enda litt bedre, er noen som tar engasjementet over alle grenser og analyserer hvert eneste dobesøk. Det kan da heller ikke være bra for barnet om man skal sette det i det perspektivet HI
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #4 Skrevet 2. april 2012 Er så enig. Derfor unngår jeg forumet 1.trimester. Er jo bare symptomtolkning og spørsmål om man mister. Eneste er at man føler seg heldig om man i det hele tatt kommer seg til 2tr da. Tror mange kommer langt med å slappe av og ikke uroe seg så masse.
2 hjertegull :) Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Enig! Holder meg egentlig unna 3 tri forumet også.. Der er det også stortsett bare spørsmål om det og det er tegn på at noe er i gang, pluss en ny tråd hver bidige dag om hvor mange dager man har igjen.. Aaah, djiiiises!! "å nei, jeg spiste en salami, mister jeg nå? blir barnet skada?" *hjertesukk!*
Oppnedx2 Skrevet 2. april 2012 #6 Skrevet 2. april 2012 Enig! Fikk meg en liten latter nå, har tenkt disse tankene som alle nevner her maaaangen ganger! Holder meg også unna trimester forummene, foruten en liten kikk i 2 trimester. Der er det roligere føler jeg. Utflod og avføringsanalysering holder jeg meg langt unna
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 synst det er masse hysteri her inne ja, men jeg kan heldigvis velge om jeg vil gå inn å lese eller la være. kansje du burde la være å lese disse innleggene?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #8 Skrevet 2. april 2012 Jeg leser ikke innleggene her angående det nei, men som andre gangs gravid får man høre om tilfeller når man i det hele tatt snakker med andre gravide venninner eller facebook grupper hvor man ser hele innlegget uten å trykke innpå det. Ikke alt man kan lukke øynene for selv om man vil. HI
Vogndilla Skrevet 2. april 2012 #10 Skrevet 2. april 2012 Hehe, veldig enig!! Og alle de maseinnleggene om fødselen snart er i gang og hva kan jeg gjøre for å få det til å komme igang. Gaaah!!!! Ungen kommer når den kommer, innse det liksom! Og samme med alle innlegg ala "jeg gruer meg så fælt til fødselen, huff og uff". Vi er skapt for å føde barn jenter! Det som skjer det skjer, ingen vits å gå å gnåle om det i ukesvis, ingen kan uansett fortelle deg hvordan det blir for deg. Og de evinnelige "venter jeg gutt eller jente" trådene, guri -blir helt svett jeg! Det blir enten eller liksom, 50/50! Du får tidsnok vite det på ultralyd eller ved fødsel. Nå er jeg kanskje stygg, er nok gravid hormonene som gjør det -hehe
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #11 Skrevet 2. april 2012 Min mor mistet sin førstefødte i uke 28, jeg fant ut at jeg ikke hadde antistoffer mot røde hunder og begynte å blø i 1. trimester. Selvfølgelig var jeg engstelig for blødningene, å bli smittet av røde hunder (var akkurat utbrudd av det 150 km fra oss da jeg var 10 uker på veg) og gå i for tidlig fødsel. Og du som skriver at ungen kommer når den kommer og at alle er skapt til å føde, må være utrolig uvitende og arrogant. Anbefaler deg å lese om statistikk på dødfødsler og barseldød hos fødekvinner for 50-100 år siden når man ikke hadde tilgang på KS, hvor mange barn i året dør i mors liv på grunn av avvik, overtid osv, hvor mange som blir ødelagt for livet fordi de er for trange osv. Ikke vær så arrogant er du snill! Da jeg fikk beskjed om at min lille jente var 3 kilo i uke 33 (og det stemte på en prikk siden jenta kom i uke 38 og var 4 kilo), så ble jeg selvfølgelig bekymret for om jeg ville klare det og ville IKKE gå overtid, siden unge nr 1 satt fast og jeg har vært syltynn med smale hofter og smalt bekken. Fikk like arrogant holdning fra legene på sykehusene som sa at det overhode ikke var problem for meg å føde en unge på 5 kilo (neida, særlig når man bruker str 12-14 år i klær og er over 20 år gammel og HøY), og at alle kommer i fødsel av seg selv (lurer på hvorfor det er så mange som blir satt igang rundt omkring i dette landet da?). Jeg er enig med at innleggene a la "er jeg gravid" når man ikke gidder å ta test, alle de tegnene og mathysteri over det fornuftige er teit. Men ikke si at alle er skapt for å føde barn og ALLE bekymringer er bare tull.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #12 Skrevet 2. april 2012 Hehe, veldig enig!! Og alle de maseinnleggene om fødselen snart er i gang og hva kan jeg gjøre for å få det til å komme igang. Gaaah!!!! Ungen kommer når den kommer, innse det liksom! Og samme med alle innlegg ala "jeg gruer meg så fælt til fødselen, huff og uff". Vi er skapt for å føde barn jenter! Det som skjer det skjer, ingen vits å gå å gnåle om det i ukesvis, ingen kan uansett fortelle deg hvordan det blir for deg. Og de evinnelige "venter jeg gutt eller jente" trådene, guri -blir helt svett jeg! Det blir enten eller liksom, 50/50! Du får tidsnok vite det på ultralyd eller ved fødsel. Nå er jeg kanskje stygg, er nok gravid hormonene som gjør det -hehe Unnskyld meg, men mer dustete innlegg skal man lete lenge etter. Alle er skapt for å føde barn ja... hahahaha
Vogndilla Skrevet 3. april 2012 #13 Skrevet 3. april 2012 Tror ikke dere leste hva jeg skrev, eller så var det litt vanskelig formulert for dere? Det som skjer det skjer, sier ikke at alle fødsler og sv.skap går knirkefritt men JO vi er faktisk skapt til å føde og få barn og ut må den ungen uansett. Har to risiko fødsler bak meg selv jeg, så alt det gnålet du beskriver kjenner jeg meg godt igjen i. Men tror du det blir noe bedre av å syyyyyyte om det her inne? NEI! Skriv det heller ned på at ark og lever det til en lege som kan hjelpe deg, det var liksom det som var poenget ikke at alle kvinner på denne jord bare plopper ut unger og at det går fint hver gang. Jeez.... Og for all del, jeg har haugevis med sympati for de som har det tøft og som har komplikasjoner under sv.skap og fødsel, og det er fint at man har et forum hvor man kan lufte tankene sine. Men det er så mange som drar det litt langt og som maser i mnd vis om ting som faktisk har null betydning. Innlegg ala: jeg har en kynner nå og har hatt ti til i dag -noen som tror jeg føder nå?? Og til du anonym som sier at innlegget mitt er så dustete, å være anonym er dustete det, sånne kommentarer å foresten. Får meg til å tenke at det er fryktelig mange umodne mennesker her inne som gjemmer seg bak anonym nicket og skriver mye shit.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #14 Skrevet 3. april 2012 Tror ikke dere leste hva jeg skrev, eller så var det litt vanskelig formulert for dere? Det som skjer det skjer, sier ikke at alle fødsler og sv.skap går knirkefritt men JO vi er faktisk skapt til å føde og få barn og ut må den ungen uansett. Har to risiko fødsler bak meg selv jeg, så alt det gnålet du beskriver kjenner jeg meg godt igjen i. Men tror du det blir noe bedre av å syyyyyyte om det her inne? NEI! Skriv det heller ned på at ark og lever det til en lege som kan hjelpe deg, det var liksom det som var poenget ikke at alle kvinner på denne jord bare plopper ut unger og at det går fint hver gang. Jeez.... Og for all del, jeg har haugevis med sympati for de som har det tøft og som har komplikasjoner under sv.skap og fødsel, og det er fint at man har et forum hvor man kan lufte tankene sine. Men det er så mange som drar det litt langt og som maser i mnd vis om ting som faktisk har null betydning. Innlegg ala: jeg har en kynner nå og har hatt ti til i dag -noen som tror jeg føder nå?? Og til du anonym som sier at innlegget mitt er så dustete, å være anonym er dustete det, sånne kommentarer å foresten. Får meg til å tenke at det er fryktelig mange umodne mennesker her inne som gjemmer seg bak anonym nicket og skriver mye shit. Du skriver på et... hold deg fast... anonymforum! Det er et forum der man kan være anonym! Så det er overhode ingenting dustete å være anonym på et anonymforum - det er det som er formålet med forumet. Hvis alle kunne roe seg ned og levere en liste til legen over alle bekymringene sine, så tror jeg at psykologer, psykiatriske sykepleiere osv hadde alle sammen mistet jobbene sine. Bare fordi du har stålkontroll og ikke er følelsesmenneske, betyr ikke at alle skal være kalde og rasjonelle hele tiden. Når du omtaler det at folk bekymrer seg for helse og liv av sitt kjæreste på denne jord, som gnål og syting, så synes jeg du bør få deg kurs i empati... hvis det ikke er for sent å lære det da
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 3. april 2012 #15 Skrevet 3. april 2012 Tror ikke dere leste hva jeg skrev, eller så var det litt vanskelig formulert for dere? Det som skjer det skjer, sier ikke at alle fødsler og sv.skap går knirkefritt men JO vi er faktisk skapt til å føde og få barn og ut må den ungen uansett. Har to risiko fødsler bak meg selv jeg, så alt det gnålet du beskriver kjenner jeg meg godt igjen i. Men tror du det blir noe bedre av å syyyyyyte om det her inne? NEI! Skriv det heller ned på at ark og lever det til en lege som kan hjelpe deg, det var liksom det som var poenget ikke at alle kvinner på denne jord bare plopper ut unger og at det går fint hver gang. Jeez.... Og for all del, jeg har haugevis med sympati for de som har det tøft og som har komplikasjoner under sv.skap og fødsel, og det er fint at man har et forum hvor man kan lufte tankene sine. Men det er så mange som drar det litt langt og som maser i mnd vis om ting som faktisk har null betydning. Innlegg ala: jeg har en kynner nå og har hatt ti til i dag -noen som tror jeg føder nå?? Og til du anonym som sier at innlegget mitt er så dustete, å være anonym er dustete det, sånne kommentarer å foresten. Får meg til å tenke at det er fryktelig mange umodne mennesker her inne som gjemmer seg bak anonym nicket og skriver mye shit. Ja, for En rosa og to blå-navnet sier alt om hvem du er, hvor du kommer fra, hvordan du ser ut osv? Hva er forskjell mellom "anonym" og et fiktivt forumnavn da?
Vogndilla Skrevet 3. april 2012 #16 Skrevet 3. april 2012 (endret) Ja min feil, trodde jeg skrev på skravlesiden, går litt i surr. Men ja det er stor forskjell på å gjemme seg bak anonym stempelet og å ha et registrert nick hvor du til en viss grad må stå bittelitt for det du skriver. Og du første som kommenterer, har du lese vansker? Skriver jo at jeg har sympati med de som har det vanskelig, er de som syter overdrevent mye jeg blir litt lei av. Men nå er ikke dette et veldig problem for meg for man velger det man skal lese her inne. Men hvorfor hadde de mistet jobbene sine? Hvis folk hadde tatt med seg problemene sine til fagfolk som faktisk kan hjelpe de vil jo de få nok å gjøre vil jeg tro? Merkelig teori igrunn... Endret 3. april 2012 av EnBlå&ToRosa
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #17 Skrevet 3. april 2012 Ja min feil, trodde jeg skrev på skravlesiden, går litt i surr. Men ja det er stor forskjell på å gjemme seg bak anonym stempelet og å ha et registrert nick hvor du til en viss grad må stå bittelitt for det du skriver. Og du første som kommenterer, har du lese vansker? Skriver jo at jeg har sympati med de som har det vanskelig, er de som syter overdrevent mye jeg blir litt lei av. Men nå er ikke dette et veldig problem for meg for man velger det man skal lese her inne. Men hvorfor hadde de mistet jobbene sine? Hvis folk hadde tatt med seg problemene sine til fagfolk som faktisk kan hjelpe de vil jo de få nok å gjøre vil jeg tro? Merkelig teori igrunn... Jeg sier at hvis alle kunne skrive problemene sine på en liste og levere den til legen, istedet for å ha angst, depresjoner og andre psykiske tilstander, så hadde de istedet for det psykiatriske apparatet opprettet en saksbehandler som besvarte ting som stod på disse listene.
Vogndilla Skrevet 3. april 2012 #18 Skrevet 3. april 2012 Jaha ja, men nå var det ikke psykiske vansker og psykiske problemer jeg snakket om da. Det var et helt enkelt fødebrev, et slikt som veldig mange gravide skriver til lege/jordmor når de har tanker rundt en fødsel. For det var sv.skap og fødsel dette dreide seg om eller???? Mulig jeg er helt på jordet her nå altså, jeg er jo så dustete....
Hønemor30 Skrevet 3. april 2012 #19 Skrevet 3. april 2012 Jeg som selv sliter med blødninger i dette svangerskapet, har opplevd en rekke aborter, og mistet barn, blir også oppgitt. Det er ikke bare bare å lese alle disse trådene, og jeg tenker at mange bekymrer seg virkelig unødvendig mye. Selv holder jeg meg langt unna trimester forumene av denne grunn. Jeg orker ikke all analyseringa , opp og ned og i mente! Jeg tror faktisk ikke det alltid er postivt å dele alt på et forum på nett, hvor ukjente skal stille diagnosene dine. Ei heller høre alles historier, man kan bli rimelig tussete av det! Men vi velger jo selv hva vi vil lese. Men sånn bortsett fra det er det morsomt her inne,mange koselige folk og mye fine tråder å lese. Det finnes jo heldigvis mye annet her enn det du nevner i innlegget ditt Forresten så ser jeg en endring i dette etter anonym blei et felles forum med barn i magen, da var det tilbake til alle disse innleggene , kanskje spesielt fra førstegangsgravide? Vet ikke:)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #20 Skrevet 3. april 2012 Nå er dette bare min "venne og bekjent" statestikk jeg har å erfare med her, men jeg føler at 1 gangsfødene er verre på all tolkingen rundt om fødsel er i gang, sykdommer, og alt der i mellom mens 2 gangs gravide er værst på abort og blødnings siden.. Kanskje fordi de allerede har båret frem ett barn og da virker det "umulig" at man ikke skal miste neste gang , om dette var forståelig skrevet . Nå var vel dette snakk om unødvendige bekymringer og hysteri, ikke om død fødsler, alvorlige sykdommmer , komplikasjoner osv . Jeg hadde selv risiko svangerskap med ble satt i gang før termin, og har risiko svangerskap nå også men betyr ikke at jeg tolker dobesøket mitt hver gang eller ringer til legevakten hver gang jeg har en kynner , satt på spissen :-p Synes det bare var litt morsomt, jeg!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #21 Skrevet 3. april 2012 Så bra at du selv kan velge å la være å lese de innleggene da. Skjønner ikke vitsen med å bruke energi på å irritere seg over dette. La nå folk få skrive og ytre akkurat det dem vil. Kanskje de bare vil høre erfaringer fra andre? Er det ikke det som er vitsen med et slikt forum? Få "kontakt" med andre i samme situasjon? Kanskje er noen mer engstelig enn andre, javel.. finner de trøst at noen andre har det på samme måte, er ikke det bra da? At det står ting på facebook og andre steder som bare er der, uten at du må klikke deg inn på det - vel du skjønner vel fort hva det går i, Må du da lese hele innlegget? Nei, ikke bruk energien din på unødvendige ting. Akkurat som været. Det nytter ikke å klage over hverken snø eller regn eller hva det måtte være. Du får ikke gjort noe med det likevel.. Ha en strålende dag :-)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #22 Skrevet 3. april 2012 Du en rosa og to blå eller hva du heter, når du ser så lett på disse tingene og mener at alle kan føde uten problemer, hva sier du til venninnene dine som bekymrer seg? At alle er skapt for å føde, at å bekymre seg er dumt, og man kan bare skrive det ned og levere på sykehuset istedet for å plage venninnene sine med det? Eller er det kun folk på forumet her det gjelder? Jeg har dessverre aldri hatt noen venninner, og har mor som er ganske gammeldags. Så jeg hadde ingen å diskutere graviditeten med enn DiB da jeg gikk med mine 2 barn. Tenk deg at det er svært mange som ikke har så stor omgangskrets og så mange å snakke med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå