Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Skal ha konfirmasjon i år, og da skal vi servere tre retters middag, men har ingen tips til forrett Konfirmanten ønsker torsk til hovedrett, så trenger en forrett som passer til dette. Problemet er at konfirmanten er meget kresen, så endel retter utgår grunnet dette. MEn tar gjerne imot masse tips på forretter som passer med fisk til hovedrett Og hvis noen har noen dessert tips i samme slengen, så tar vi gjerne imot tips der også, da den ikke er helt spikret
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 Asparges med skinke og parmesan. Sjokoladefondant med bringebær.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #4 Skrevet 2. april 2012 Kamskjell funker fint. Håper ellers dere har en alternativ hovedrett? Jeg ser for meg stemningen i min slekt dersom vi hadde servert torsk i konfirmasjon. Jeg synes det er nydelig selv, men det er det absolutt ikke alle som synes.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Så fint at konfirmanten selv får bestemme menyen! Til forrett kan du bruke en enkelt salat, rekecocktail, en lett fiskesuppe kokt på torskekraft, melon og spekeskinke, kamskjell, smørdampa asparges med eller uten tilbehør og sikkert mye mer. Hva har konfirmanten lyst på da?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #6 Skrevet 2. april 2012 Takk for svar Jo takk, er nok litt slik her også, svigerfar fikk høre at vi skulle ha torsk, og sa at da kom ikke han! (Han kommer nok uansett altså, men hadde ikke lyst på fisk til hovedrett ) Snakker med kokken nå, og han lurte på om vi ikke var helt rett (Er en kompis da), men det kan se ut som det blir endret, at det blir torsk til forrett og kjøtt til hovedrett. Enklere å finne en meny da fant vi ut, og konfirmanten var fornøyd så lenge han fikk torsk
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 Så fint at konfirmanten selv får bestemme menyen! Til forrett kan du bruke en enkelt salat, rekecocktail, en lett fiskesuppe kokt på torskekraft, melon og spekeskinke, kamskjell, smørdampa asparges med eller uten tilbehør og sikkert mye mer. Hva har konfirmanten lyst på da? Vi synes det er en selvfølge at konfirmanten får bestemme selv, innenfor rimelighetens grenser selvsagt, pizza er f.eks. ikke et alternativ Konfirmanten er som sagt veldig veldig kresen, så derfor kan de se ut som det nå blir torsk til forrett, da det er enklere å finne en kjøtt hovedrett, og dette liker konfirmanten, og får fortsatt dekt ønsket om torsk, var greit at det ble forrett istedefor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå