magpie Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Jeg sluttet å amme ca 3 uker siden og lekker fremdeles. Ikke mye, men må bruke ammeinnlegg på dagen og om morgenen når jeg står opp er det alltid flekker på T-skjorta. Ser ikke på dette som noe problem, er bare nysgjerrig på hvor lenge det er vanlig å ha melk
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 Ammet bare i 3 uker og hadde egentlig veldig lite melk, men fikk ut noen dråper her om dagen, og det er 7 uker siden ammeslutt..
Matrosen og Meg:) Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Det tok meg tre mnd før melken var helt borte! Men måtte bare bruke ammeinnlegg en uke etter slutt! Jeg hadde veldig mye melk da, men ikke nok næring til gutten desverre.
anonym91 Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 hadde lenge melk men så lite at det kom kunn om eg knepte på puppen men var sikkert i litt over 6 mnd. amma da til barnet va ca 11 mnd
magpie Skrevet 2. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2012 Lenge lenge. Minst 6 mnd. oi..det var lenge!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 Ammet i 18 mnd. Det tok vel ca 1,5 år etter det før jeg var uten noe melk i en varm dusj.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #8 Skrevet 2. april 2012 Ammet i 14 mnd og da jenta var over to år ble jeg gravid igjen. Hadde fortsatt melk hvis jg klemte litt da. Ikke mye, men det har alltid irritert meg. Husker jeg spurte her inne etter ammeslutt uten å få et eneste svar, men har snakket med bekjente som har melk etter flere år. Men ikke noe som kommer ut hvis man ikke klemmer.
Galskapens overhode Skrevet 2. april 2012 #9 Skrevet 2. april 2012 med nr 1 hadde jeg melk til 2 år etter ammeslutt da barnet var 6 måneder, med nr 2 var det tomt 3 måneder etter ammeslutt da barnet var 9 måneder. ammer fortsatt nr 3 som er 15 måneder.
magpie Skrevet 3. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2012 Så rart at jeg aldri har hørt om dette..! Altså at det tar så lang tid før melka blir borte. Kan jo hende det blir en aldri så liten irritasjonsmoment hvis det fortsetter i to år! Kansje det blir litt mindre lekkasje etter hvert i alle fall..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #11 Skrevet 3. april 2012 hehehe.. nå skremmer jeg sikkert mange, men jeg kunne få noen dråper ut selv år etter ammingen Men da kom de rundt mensen Så de var nok hormonpåvirket, ja I dag kan jeg ikke få noe ut, for nå er det mange år siden jeg har fått siste barnet
mor_til_Kristoffer Skrevet 3. april 2012 #12 Skrevet 3. april 2012 det gikk også flere år før melka sluttet helt hos meg også,etter ammeslutt.I alle fall 4 år.... jeg tok dette opp med legen min, men han sa at så lenge det ikke var ubehagelig, eller kom blod ut, så var det helt OK og helt vanlig. Derfor la jeg ikke noe mer i dette og etterhvert forsvant melka.
klg,2 boys now:) Skrevet 7. april 2012 #13 Skrevet 7. april 2012 Slutta og amme for 3 år siden men kan fortsatt klemme ut melk,men sluttet å lekke melk ca 1 år etter amme slutt.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 7. april 2012 #14 Skrevet 7. april 2012 Ammet i ca 1 uke, fortsatt en del melk i brystene 3 uker etter ammeslutt, hjelper ikke at jeg har de bundet heller, har fortsatt godt over 200 ml på morgenen og kvelden, må håndmelke den verste brystsprengen på den tiden og har fortsatt igjen godt med melk i brystene etter det, synd at ungen ikke tåler mm.. Førstefødte delammet jeg i nesten 2 uker, men hadde så lite melk (maks 80 ml pr dag) men mistet aldri melka 100%, har hatt noen dråper hele veien (ble gravid igjen 4 mnd etter fødsel)
magpie Skrevet 8. april 2012 Forfatter #15 Skrevet 8. april 2012 Dåkker som hadde melk veldig lenge, hvor lenge hadde dåkker "brystspreng"? Det er bort i mot 4 uker sia jeg sluttet å amme (hadde da ammet i litt over 11 mnd), og har fremdeles en del spreng og puppan er generellt veldig ømme (tåler ikke trykk). Kan også kjenne at dem er fortsatt ganske så melketunge..klemmer ut litt i dusjen av og til når dem er veldig fulle, men tenker at det er vel best ikke å stimulere så veldig, ønsker jo ikke at produksjonen går opp igjen! Forsvinner melka av seg selv fra puppan etter hvert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå