Gå til innhold

Sykt røyksugen.. Usj :(

Anbefalte innlegg

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Saken er da den, jeg stumpet røyken på dagen da jeg ble gravid i 09, da var jeg ferdig med røyken for da, siden jeg var gravid, ville jo ikke tilføre ungen den "driten der".

Mistet desverre i uke 21, røyket noen få røyk en helg vi var med venner, så gikk vi inn for å bli gravid igjen, og røyken ble stumpet igjen. Ble fort gravid, og kort tid etter fødsel (4 mnd) så var jeg vist gravid igjen (ops da) hehe

Men, nå sitter jeg her da 1 mnd etter fødsel, med EKSTREMT røyksug! Har slitt med det hele svangerskapet, konstant drømt om å kunne ta meg en liten blås, men holdt meg hard, for jeg har jo hatt lille i magen å tenke på. Men nå er jo tulla kommet til, og det er "kun meg" å tenke på i forhold til den røyken. Tankene svermer rundt det å kunne ta seg en blås hele dagen, konstant. Og i natt drømte jeg til og med at jeg røyket!

Har så lyst til å bare gi etter for røyksuget, jeg savner røyken min.. Har ingen grunner til å ikke røyke, vi samsover ikke med minsta, røykingen må skje ute, men det er helt ok, osv osv.. I et forsøk på å få litt støtte av samboeren i går, så sa jeg ifra at jeg var ekstremt røyksugen, til tross for at det snart er 3 år siden jeg stumpet røyken (nå har jeg gått med dette suget i 8 mnd, så den forsvinner ikke så lett kan man si) Min kjære sin støtte; "du får si i fra om jeg skal reise nedover å kjøpe en røykpakke da!" Fristet å sende han nedover på flekken, men prøver jo å holde meg fra det.

Nå gruer jeg meg bare til i efta, vi Må på butikk! Er nok så "redd" for at jeg kjøper røyk da.. Kan ikke snede han nedover alene heller, da kommer han igjen med halvparten av det som står på handlelista, og ekstreme mengder snop :-P

Noen som har hatt det likedann som har noen tips/råd? Og det å si at røyken sitter igjen i klærne osv osv, det hjelper ikke, jeg minner meg selv på det hver eneste dag!

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, bortsett fra at det gjelder snus for meg. Men må innrømme at jeg også har lyst på røyk, og det er 6 år siden forrige gang!

Sluttet å snuse da jeg fikk mitt første barn i 09, men startet dessverre igjen når jeg sluttet å amme. Fikk mitt andre barn for 7 uker siden, og jeg holder på å krepere av suge etter snus. Det hjelper heller ingenting at mannen fortsatt snuser, og det ligger snusbokser rundt omkring her.

Så jeg har ingen tips eller råd til hva man skal gjøre med et intenst sug etter røyk (eller snus), men vet ihvertfall akkurat hvordan du har det...... og av den grunn stapper jeg i meg all annen drit hele tiden, så vekten går ihvertfall ikke nedover ;)

Skrevet

Er ille når man vurderer å sett to barn (1 mnd og 13,5 mnd) i vogna og Gå 1 mil til butikken for å kjøpe røyk :-O Help meeee :( Blir nok så jeg røyker igjen vel.. Eneste viljen jeg har nå, er viljen til å starte å røyke :-P

Skrevet

Sett deg ned og tenk over de negative sidene ved å røyke. Det er fryktelig dyrt, du stinker røyk (tar visst 20 min før du slutter å avgi de stoffene som er i røyk), dårlig hud+rynker, skikkelig dårlig for helsa, google kols og lungekreft, begge deler er skikkelige bedritne måter å dø på :( Men det er jo opp til deg selv da, bare ikke tenk at "jeg ska bare ta eeeeeen røyk", for du kommer uansett til å sprekke igjen og vips er du en røyker.

Skrevet

Sett deg ned og tenk over de negative sidene ved å røyke. Det er fryktelig dyrt, du stinker røyk (tar visst 20 min før du slutter å avgi de stoffene som er i røyk), dårlig hud+rynker, skikkelig dårlig for helsa, google kols og lungekreft, begge deler er skikkelige bedritne måter å dø på :( Men det er jo opp til deg selv da, bare ikke tenk at "jeg ska bare ta eeeeeen røyk", for du kommer uansett til å sprekke igjen og vips er du en røyker.

Gjort alt dette.. Har til og med hengt opp bilder av kreftsyke lunger på klesskap døra mi og inne på badet.. Uansett hva, så holder det meg ikke fra å hige etter røyken.. Tror svangerskapet har vært det eneste som har holdt meg igjen fra å starte opp igjen, men nå er jeg jo ikke gravid lenger heller..

Skrevet

For meg er det god nok grunn at jeg sparer utrolig mye penger i måneden og tillegg det helsemessige selvfølgelig.

Men et innhogg på flere tusen i mnd i familiens økonomi bare pga noe så egoistisk som røyk..

Dette er penger dere som familie kan spare til noe dere ønsker dere:)

Håper du finner motivasjon til å la være, evn søk hjelp hos lege?

Skrevet

For meg er det god nok grunn at jeg sparer utrolig mye penger i måneden og tillegg det helsemessige selvfølgelig.

Men et innhogg på flere tusen i mnd i familiens økonomi bare pga noe så egoistisk som røyk..

Dette er penger dere som familie kan spare til noe dere ønsker dere:)

Håper du finner motivasjon til å la være, evn søk hjelp hos lege?

Får ikke mye hjelp av legen her gitt.. "Fast" legen min sier bare at jeg ikke kan få time hos han pga røyke sug, får heller komme tilbake da jeg har startet å røyke?! Er vikar for fastlegen min, han eier null innsikt i det med å forebygge helserisikoer skulle man tro.. Han var heller ikke til hjelp når jeg troppet opp der og ba om samtale og helsesjekk før jeg startet prosessen om å slanke meg 30 kg! Han bare lo og sa at om jeg ikke klarte å slanke meg uten å gå via lege, så kom jeg ikke til å klare det uansett :-/ Hater den legen, men er alt for glad i fastlegen min, til å ville bytte til noen andre, må bare bitet tennene sammen og holde ut til legen min er tilbake fra mammaperm.

Men, om jeg klarer butikkturen i dag, uten å kjøpe røyk, så vil jo det si at jeg skal kunne klare meg?! Håper hvertfall det.. Om jeg derimot knekker og kjøper røyk, så er jo løpet kjørt for en stund, om ikke for alltid..

Før røyket jeg ikke hver dag da heller, kun i dårlige perioder (da psyken spilte en rolle) ellers holdt en 20 pakning i en uke.. Men det er jo uansett utgifter..

Samboeren røyker selv også, men kun når han stresser, er på fest eller om han går hjemme uten noe å gjøre, men nå stresser han en god del for tiden da, så han bruker en 20 pakning i uka han også..

Skrevet

Kan dere ikke gå sammen om å slutte?

Skrevet

Kan dere ikke gå sammen om å slutte?

Lite trolig, han ville ikke være med på å slutte da jeg ble gravid, hverken første eller andre gangen jeg måtte slutte...

Skrevet

Hmm... nei da har jeg ingen gode råd.. annet enn at mange, inkludert meg selv har klart dette før deg :) stå i mot, du er flink.

Skrevet

Hmm... nei da har jeg ingen gode råd.. annet enn at mange, inkludert meg selv har klart dette før deg :) stå i mot, du er flink.

Skal gjøre mitt beste, for enda jeg savner røyken noe ekstremt nå, så vil jeg jo gjerne kunne holde meg unna den, av alle grunner som er ramset opp her. Men når suget sitter i kroppen for 8 mnd på rad, da er det pokker ikke lett lenger ;)

Skrevet

Nei jeg vet det, det er grusomt, men det kommer en dag hvor det føles bedre. Enda så teit det høres ut nå ;)

Skrevet

Nei jeg vet det, det er grusomt, men det kommer en dag hvor det føles bedre. Enda så teit det høres ut nå ;)

Har prøvd å fokusere på akurat det i ca 7 mnd nå, men når suget bare blir væære, så må man si det starter å bli pokker så vanskerlig å tro på ;) hehe... Usj, burde hatt "vakt" på meg hele dagen, som kunne fortelle meg hvor slem jeg er som vil røyke ;) Men nei, man må jo klare dette selv, bare ikke så lett når alle vennene røyker ;)

Skrevet

Er det ikke grunn nok at du da vil utsette ungene dine for helseskadelige stoffer?

Eller hadde du tenkt å ha røykeklær, skifte og sitte der til alle stoffene går ut av hud og pust før du går inn til ungene dine etter hver røyk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...