Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Skal ta over det nye huset vårt i dag - JIPPI! Men jeg er rimelig sikker på at selger ikke har rengjort ordentlig, de hadde ikke vasket skikkelig i forkant av visning (ikke pusset vinduer, rydde ute eller noe). Huset har stått tomt en stund så jeg tviler på at de har gjort noe mer der etter visningen. Men hva er rimelig kompensasjon å kreve dersom det ikke er bra nok? Tenker at jeg heller vil vaske selv og slippe utsettelse av overtakelse enn at de skal gjøre det en gang til (kanskje ikke bra nok da heller). Da kan man vel kreve noen tusenlapper som kompensasjon. Men hva er fair? Huset er på 150 kvadrat.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 Det samme som et renholdsfirma ville tatt. Det skal være innflytningsklart ved overtakelse, det inkluderer også renhold. Har de ikke gjort rent skal de stå for kostnadene dere vil få ved å få dette arbeidet utført
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Så lenge det ikke er tvangssalg skal det være rent nok til å flytte rett inn
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #4 Skrevet 2. april 2012 Hvis huset er kjøpt "som det er" eller "som besiktiget" skal det en del til at dere kan få noe igjen for manglende renhold når det heller ikke var rengjort på visningen. Selger skal uansett få mulighet til å utbedre feilen før dere kan kreve å få avslag i prisen. Hvis du foretrekker å vaske selv fremfor å gi selger en ny mulighet bør du derfor forelå en relativt lav sum for jobben.Det er ikke så mye jobb å vaske et hus som er helt ryddet og der det grøvste allerede er tatt. Tviler for at du får medhold i en prisreduksjon på mer enn en tusenlapp, selv hvis vaskingen har vært helt overfladisk.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Broren min og konen hans fikk en avtale på 5000 kr for å vaske ut selv. De sa i etterkant at de heller skulle valgt vaskebyrå og latt selgerne betale for det. Da vi tok over godtok vi ikke vasken og de fikk en ny sjanse. Det var ikke bra da heller , men vi ville ha de ut og ha huset vårt så godtok det. Det kommer jeg ikke til å gjøre igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå