Gå til innhold

dere som har hatt brun utflod...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

dere som har hatt brun utflod å kommet dere over hit... hadde dere det lenge..isåfall når gikk det over??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde i uke 8-9, varte ca.en uke. Vare veldig bekymra så ringte legen, som gav meg en veldig beroligende samtale ;) så lenge du ikke har smerter i magen eller blør friskt blod, så er det sannsynligvis ingen fare. Det er ganske vanlig å ha den type blødninger tidlig i svagnerskapet. Men, er du fortsatt bekymra eller det ikke gir seg, så bør du kontakte legen din. Det er ikke godt å være så bekymret!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap hadde jeg brun utflod/små blødninger til jeg var ca uke 22/23.

 

Denne gangen varte det til uke 10. årsaken var en cyste som tilslutt sprakk.

 

Du bør kontakte lege/jordmor om dette bekymrer deg. Det kan være uskyldig, men det er veldig greit å få vite at alt er iorden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i tidlig ul uke 8 da kunne de ikke se noe galt..men ca 3 dager etter gu/ultralydundersøkelse begynte det igjen å det har ikke gått helt over enda..legen sier at jeg ikke skal bekymre meg men klare ikke å la være..derfor vil jeg høre med dere som har opplevd det når tid det gikk over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt! Jeg var veldig urolig pga blødningene jeg hadde.

 

Du kan jo ha en lettblødende livmorhals, det var det jeg fikk beskjed om først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ett av mine svangerskap hadde jeg brun og rosa utflod hver eneste dag fra uke 3 (altså før jeg visste jeg var gravid) til og med uke 11+6 - da jeg fikk en styrtblødning (type trekke ut en tropp - det fosset friskt blod). Var 100 prosent sikker på at det hadde gått galt, men heldigvis var alt i skjønneste orden. På UL fant de et hematom (blodansamling) i livmoren, sannsynligvis forårsaket av at en liten flik av morkaka hadde løsnet når livmora strakk seg. Fortsatte å ha blødninger til forbi ordinær UL i uke 18, men det gikk som sagt bare bra. Alt vel med barnet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg godt! Jeg var veldig urolig pga blødningene jeg hadde.

 

Du kan jo ha en lettblødende livmorhals, det var det jeg fikk beskjed om først.

 

hva fikk du beskjed om etterhvert da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noenganger brun utflod de første 12 ukene,men alt er bra med mini,bank i bordet. Er 21 uker nå. Med gullet blødde jeg hele svangerskapet, kom fra slimhinnene i livmorhals og var helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde brun utflod en drøy ukes tid i uke 5/6 før jeg fikk styrtblødning som varte i kun tre-fire timer. Mistet en tvilling mener legene. Hun som er igjen nå i uke 19 er i følge ultralyd frisk og rask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt! Jeg var veldig urolig pga blødningene jeg hadde.

 

Du kan jo ha en lettblødende livmorhals, det var det jeg fikk beskjed om først.

 

hva fikk du beskjed om etterhvert da??

 

Jo, da fant de en polypp på livmorhalsen som de fjernet, men fortsatt blødninger..

Deretter viste det seg å være en ganske stor cyste som tilslutt sprakk i en styrtblødning.(vi trodde det var en SA). Etter det har jeg ikke hatt blødninger i det hele tatt.

 

I forrige svangerskap fikk jeg ingen forklaring.

 

Har du blødninger fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt! Jeg var veldig urolig pga blødningene jeg hadde.

 

Du kan jo ha en lettblødende livmorhals, det var det jeg fikk beskjed om først.

 

hva fikk du beskjed om etterhvert da??

 

Jo, da fant de en polypp på livmorhalsen som de fjernet, men fortsatt blødninger..

Deretter viste det seg å være en ganske stor cyste som tilslutt sprakk i en styrtblødning.(vi trodde det var en SA). Etter det har jeg ikke hatt blødninger i det hele tatt.

 

I forrige svangerskap fikk jeg ingen forklaring.

 

Har du blødninger fortsatt?

 

det har gått over til lysebrun utflod kommer og går noen dager mere og andre mindre.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å blø i uke 7 og blødde like mye som vanlig mensen i ca en uke (friskt blod). Fra uke 8 til uke 9 hadde jeg bare brunlig utflod. Ble henvist til UL av legen, og det virket som de trodde jeg hadde mistet først siden de måtte tørke ut så mye blod av meg før de kunne se om det var noe der inne. Men alt var i orden med lille i magen, har ikke blødd noe siden :) Fikk ingen forklaring på hvorfor jeg blødde, det kunne være så mye forskjellig sa de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg godt! Jeg var veldig urolig pga blødningene jeg hadde.

 

Du kan jo ha en lettblødende livmorhals, det var det jeg fikk beskjed om først.

 

hva fikk du beskjed om etterhvert da??

 

Jo, da fant de en polypp på livmorhalsen som de fjernet, men fortsatt blødninger..

Deretter viste det seg å være en ganske stor cyste som tilslutt sprakk i en styrtblødning.(vi trodde det var en SA). Etter det har jeg ikke hatt blødninger i det hele tatt.

 

I forrige svangerskap fikk jeg ingen forklaring.

 

Har du blødninger fortsatt?

 

det har gått over til lysebrun utflod kommer og går noen dager mere og andre mindre.. :(

 

Har du vært og snakket med lege/jordmor igjen? Tror jeg kommer til å gjenta meg selv på dette, men er du urolig, så sjekk det opp, så du slipper å uroe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt! Jeg var veldig urolig pga blødningene jeg hadde.

 

Du kan jo ha en lettblødende livmorhals, det var det jeg fikk beskjed om først.

 

hva fikk du beskjed om etterhvert da??

 

Jo, da fant de en polypp på livmorhalsen som de fjernet, men fortsatt blødninger..

Deretter viste det seg å være en ganske stor cyste som tilslutt sprakk i en styrtblødning.(vi trodde det var en SA). Etter det har jeg ikke hatt blødninger i det hele tatt.

 

I forrige svangerskap fikk jeg ingen forklaring.

 

Har du blødninger fortsatt?

 

det har gått over til lysebrun utflod kommer og går noen dager mere og andre mindre.. :(

 

Har du vært og snakket med lege/jordmor igjen? Tror jeg kommer til å gjenta meg selv på dette, men er du urolig, så sjekk det opp, så du slipper å uroe deg.

 

skal til lege den 12..hun mente det ikke var noe å uroe seg før siden vi hadde sett liv i uke 8...men det er ikke lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei? Er du ikke kommet til uke 8 enda?

 

var på ul i uke 8+3 er nå 10+1...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde sporblødning som legen kalte det (spotting) i uke 7 og i uke 12. Det var litt blod i to dager. Nå er jeg i uke 27 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg fikk brun utflod i uke 5+0, kom noen dråper i toalettet og litt på papiret når jeg tørket meg.

Fikk panikk og ringte til min mann som ordnet med gu og tidlig ultralyd.

 

Der så alt normalt ut, var vanskelig å se noe siden det er så tidlig, fikk beskjed å komme tilbake etter 3 dager.Og at det var normalt å ha små blødninger. På undersøkelse dag 3 bekreftet de samme funn som tidligere.

 

Jeg hadde fra dag 5+0 til 6+2 brun utflod hver gang jeg var på toalettet, tydelig på pariret når jeg tørket meg, men har ikke trengt å bruke bind.

 

Har også målt Hcg uke 5+6 som var 62400 og uke 6+1 som var 72300, altså fin stigning.

I går ( uke 6+2) på ny ultralyd kontroll viste det seg at det ikke var noe foster der inne lengere :-( , Jeg har fremdeles ikke startet og blø, skal på ny kontroll om en uke :-(

Jeg hadde slått meg til ro med at små blødninger var ufarlige og vanlige, spesielt når det ikke var friskt blod, dette stemte dessverre ikke for meg.

Vi ønsker oss så veldig et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde småblødninger fra jeg var 5+5 til ca uke 11 denne gangen. Varierende mengde og farge (rosa/brun). Jeg har vært på tidlig UL, og i uke 9 fikk jeg beskjed om at de så 2 fostersekker, en med foster i der hjertet banket, og en tom, så jeg har mest sannsynlig mistet en tvilling. Det plager ikke meg, er veldig fornøyd med en jeg :) var også på UL da jeg var 12+5, da var alt fint, samt at jeg fikk høre hjertelyd hos jordmor på mandag :) er 14+5 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blødning uke 6, uke 11 og litt i uke 15. Legen sa det var lettblødanes slimhinne. I tillegg tok jeg blodfortynnende tom uke 12. Legen kunne ikke se noe på ultralyd. Tok både utvendig og innvendig. Jeg er nå 16+3 på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde dette jeg også i starten av graviditeten, og var kjempestresset over dette da INGEN ga meg gode nok svar på om dette var farlig eller ikke... Men det er altså helt normalt og ufarlig, og noe som utrolig mange gravide opplever!

Dette kommer av at kroppen din jobber med graviditeten, og at det i underlivet og livmoren finnes mer blod en ellers, i kombinasjon med skjørere blodkar! Jeg hadde spotting av brunt blod fra uke 9 til ca uke 15, i tillegg til en stor blødning (ca en dl blod) i uke 14. Ordnet meg da med privat ultralyd for å forsikre meg selv om at alt sto bra til. 

 

Så lenge det ikke kommer mye friskt blod i kombinasjon med SMERTER (altså ikke mensmurring men vondere) så er dette normalt og helt ufarlig.

 

Problemet er bare det å føle seg sikker på at alt er i orden, og la være å tenke på det... Er man bekymret er det ingen ting i veien for å ta tidlig ultralyd, og husk at om fastlegen din ikke skjønner hvor engstelig du er, så finnes det tilbud om privat ultralyd over mesteparten av landet! Tidlig ultralyd kan gjøres fra uke 5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...