Gå til innhold

flere som har det slik ang rydding??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi eier et stort hus. 3 etasjer. mange rom og holde styr på.

barna får ting fra oss eller kjøper nytt selv.

er masse ting.

jeg prøver ofte og ville lage plass til og oppbevare mye og til de blir eldere. men ikke alt. men med to barn og mye ting ser de ikke bra ut.

får aldri bestemt meg for og kaste ting heller.

jeg rydder gjerne en hel helg i et rom eller to. og da er det strøkent der. men så snur jeg ryggen så er det like ille.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To gode regler som er min ideelle hverdag (men som altså ikke er det)

1. Skal noe nytt inn, må noe gammelt ut.

2. Ryddekvarter for hele familien hver dag. Da slipper man skippertakene.

Ryddekvarter har vi i perioder og det er genialt! Vi er bare to som rydder, ettersom lillesnupp er for liten. Men regn på det: 2*15 min * 7 dager i uka: 3,5 time med rydding hver uke. Vi får gjort mye på et kvarter, ikke bare ryddet, men vasket litt overflater, gått ut med søppel, vasket do osv. Genialt!

Men det er litt vanskelig å få det til..

Skrevet

Ungene må involveres, det er alfa og omega. Her har vi ikke vært flinke på det, dessverre. Men det med ryddekvarteret var genialt synes jeg:) må prøve ut den, hvis alle tar et tak sammen, så blir det for veldig greit.

Pass på at ting har sin faste plass, lag system for ungene som er enkelt å følge opp. Svikter selv på alle punkter, men jeg vet at de eldste to kan når de vil, og da kan de veldig bra:) Yngste har en del å gå på ja...

Jeg kaster så fort noe er ødelagt, tar en rassia på ungenes rom i ny og ne, viktig at de ikke er hjemme. Og det sier alt for mye at da kan jeg rydde og de merker ikke at jeg har kastet engang... for de husker ikke halvparten av det de har...

Alternativt kan dere ta ansvar for hvert sitt rom. Mannen tar badet, du tar kjøkkenet, eller motsatt, stua tar dere sammen, gang og vaskerom deler dere mellom dere... Det er ikke håpløst.

Men hiv eller gi bort ting som ikke trengs!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...