Gå til innhold

Lammeskinnpose fra 70 tallet, like bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en lammeskinnpse fra 70 tallet, en med brun cordfløyel. Den er renset og brukt en del ganger innen familien. Men de siste årene er den blitt lagret i ei trekkfull bu, kan den bli like bra om den blir renset? Og er det noen som vet om ulla i denne er bearbeidet på en annen måte enn de nye, og om det blir feil å bruke den til nyfødte idag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner mange som bruker sine gamle poser igjen. De selger samme typen på Nøstebarn til over totusen! Ville bare passer på å si ifra til renseriet om at de må passe på hvilke produkter de bruker. Evt så kan du sikkert ringe Nøstebarn og spørre dem.

Skrevet

Hadde levert den på rens og hørt hva de sa, er den i dårlig kvalitet vil de fleste renserier nekte å ta den imot i frykt for at den skal gå i oppløsning. Det er jo en grense for h or lenge lammeskinn holder seg fint også, men blir den renset og ser ok hadde jeg ikke hatt noe imot å bruke den.

Skrevet

Tenkte å høre med renseriet, jeg hadde lyst til å bruke den som alternativ til voksiposen før sommeren kommer. Men det var noen som sa at ulla i de gamle posene ikke holdt seg så bra og at de var behandlet på en annen måte, så da ble jeg i tvil. Men ull skal vel holde seg bra vel? Jeg brukte denne posen noen ganger til mine to barn men det er nå 7-8 år siden og det gikk jo bra med dem så.. Siden den gangen er det noen andre som har hatt den og lagret på den.

Skrevet

Hvis det er snø og minusgrader der du bor, kan du legge den under snøen i ett døgn. Da forsvinner lukt og bakterier..hvis det er derfor du vil rense den. Er den møkkete, blir det jo en annen sak.

Snø og kulde behandler den iallefall penere enn dagens kjemikalier ;-)

Skrevet

Min er fra 1980, aldri renset og brukt til flere barn.

ikke synlig skitten.

Bruker den til min 1 mnd gamle baby nå,

Har flanellsbleie under hodet i tilfelle gulp, og har alltid hatt det.

Skrevet

Jeg har en lammeskinnpse fra 70 tallet, en med brun cordfløyel. Den er renset og brukt en del ganger innen familien. Men de siste årene er den blitt lagret i ei trekkfull bu, kan den bli like bra om den blir renset? Og er det noen som vet om ulla i denne er bearbeidet på en annen måte enn de nye, og om det blir feil å bruke den til nyfødte idag?

Jeg hadde en slik, som jeg og alle mine søsken brukte da vi var små. Men jeg var så utrolig dum at jeg kastet den i vaskemaskinen (på ullprogram), og ullet gikk i oppløsning.

Det var enda på visen for den posen, desverre :-(

Jeg vil ikke anbefale deg å sende den til rens, pga kjemikaliene de bruker under renseprossessen er skadelig for babyen å puste inn. Da er det bedre å støvsuge den og lufte den godt.

Skrevet

Ikke farlig å rense den hvis du bare lufter den godt etterpå.

Skrevet

La den ligge i fryseren i minst 24 timer..

Skrevet

Jeg brukte en slik pose på mitt barn, sendte den på rens og luftet den. Hadde ingen betenkeligheter med det! Kjempefine poser.

Skrevet

Jeg bruker lammeskinnspose fra 80-tallet og kunne ikke vært mere fornøyd!

Skrevet

Har en rød en fra 60-70-tallet og en brun fra 80-tallet.

Bruker begge! Den røde eldste mest faktisk, selv om den brune fra 80-tallet er finest.

Den eldste har nemlig glidelås i siden!

Veldig praktisk når ma skal legge nedi/ta ut baby.

Begge har vært på rens, før jeg lufta dem godt og lenge.

Supre poser!

Skrevet

Har også en slik. Nydelig!! Hva koster det å rense?

Skrevet

Takke for gode råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...