Gå til innhold

Jeg har så lyst til å vise alle leger finger'n

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da sønnen vår slo seg i panna i høst og fikk et dypt kutt så valgte de etter mye frem og tilbake å bruke vevslim og stripse. Det er helt klart nå i ettertid at såret burde vært sydd. Etter 1,5måned reiste vi til legekontoret med gutten fordi såret hadde åpnet seg igjen, og da fikk vi beskjed om å gi det luft og la det gro. Det gjorde vi, men det ble aldri helt bra. Iløpet av vinteren har han stadig slått det litt opp igjen sånn at det har begynt å blø, men uten at det har blitt noe mer enn et bittelite hull som blodet har kommet ut av og ved flere annledninger har vi reist til legekontoret for å få legen til å se på det og hatt et håp om at de skal gjøre noe med det. Det har de ikke gjort. For noen uker siden slo han det opp igjen, men da ble det et litt større hull der. Vi satte på strips(er blitt ganske dreven på å sette på strips nå) og idag da jeg skulle bytte teipen som farmor hadde satt på så datt ruva av og da kom det til synet noe mørkt inni såret som fortsatt var åpent. Jeg tok tak i det med en liten pinsett og beveget såvidt på det og spurte gutten om det gjorde vondt, det gjorde det ikke så jeg fortsatte å lirke på det som lå inni såret mens jeg stadig spurte han om det gjorde vondt. Han stod helt stille og sa hele tida at det ikke gjorde vondt. Til slutt fikk jeg den lille klumpen ut og det viste seg å være en klump med vevslim som da hadde ligget inni såret i over et halvt år og forhindret det i å gro. Så ja nå har jeg lyst til å vise hele lege-Norge finger'n , jeg er gira som en tulling fordi jeg endelig har funnet årsaken til at såret hans ikke ville gro og krysser fingrene for at det nå endelig gror slik det skal. Jeg er så hyper at jeg såvidt klarer å sitte stille.

Hvis dere noen gang kommer borti en lege som ønsker å bruke vevslim for å holde et sår sammen så nekt og still dere på bakbeina. Ingen av våre barn skal noen gang "limes" igjen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj faen. Lykke til! Håper det faktum at det gror pent, kan være den langfingeren.

Skrevet

Det ene barnet mitt er limt flere ganger og det har fungert aldeles utmerket. Liming er et godt redskap når man behandler barn, da det er mye mindre traumatisk enn å sy.

Men det kan være sønnen din er slik som meg. Kroppen min løser ikke opp hverken tråd eller lim, og da blir det problemer. For meg har det skapt en stor utfordring, for hvordan lukker man et sår uten lim eller suturer.

Nå som fremmedlegemet er ute, tenker jeg såret til sønnen din vil gro flott:-)

Skrevet

Fastlegeordningen burde være ordnet slik at vi ble tildelt 2-3 leger hver. Så kunne vi rotert mellom dem så vi alltid fikk en annen leges innspill. Kan ikke lite på på bare én legetulling, dersom legetullingen insisterer på noe som ikke virker.

Hvis Norge, i tillegg til oljen, også finner på en sabla god energigjennvinningsmetode og tar patent på den, så kan det jo hende vi som norske statsborgere får utdelt ved fødsel en gratis førstehjelpskoffert som inneholder et sett med erfarne og uavhengige leger som alltid vil være en backup og en mulig second opinion og med mulig konkurransepreget forbedret behandling.

Håper såret i panna til sønnen din nå endelig gror, som gresset bak do, eller no'.

:)

Skrevet

Vi krysser fingrene for at det blir så pent som mulig nå for han har sette værre ut enn harry potter i over 6mnd. Håper bare det gror og at ikke det forblir et hull i panna hans fordi det limet har ligget der for lenge.

og ja jeg vet at det er vanlig å lime små barn og at det helt sikkert var riktig avgjørelse av legene på det tidspunktet, det er mer oppfølginga etterpå som jeg reagerer mest på spesielt nå i etterkant når det viser seg at vi har hatt rett hele tida. For vi har prøvd å fortelle legene at det virker som det ligger noe inni såret som hindrer det å gro slik det skal.

Jeg har legetime hos fastlegen mot slutten av april til meg selv og da har jeg lyst til å ta med meg limklumpen å vise han den, så ser han at vi hadde rett. og innen den tid så ser vi jo om såret gror også. Kanskje de da tar oss mer alvorlig en annen gang vi kommer med et av barna våre

Skrevet

Hvis det ser virkelig stygt ut, så kan legen henvise dere til plastikkirurg.

Skrevet

ja det vet jeg, og vi har spurt etter det også når vi har vært hos legen med han, men de har ikke vært villige til å gjøre noen ting ennå, for de mener han er for liten. De mener at han må være motivert for det selv. Jeg tenker at gutten har hatt vondt så fort noen eller noe har vært borti panna hans så det er vel grunn nok til å gjøre noe og han klager nesten aldri

Gjest uni kum
Skrevet

Knekten vår ble limt på kneet, det er det stygge arret der, snart 2 år etter. Liker ikke lim, hadde blitt penere om de hadde tatt seg tid og sydd 3-4 sting. Han hadde taklet bedøvelsen. Heldigvis at det er gutt, da er det tøft med litt arr her og der...

Skrevet

Sønnen min datt av sykkelen og sprakk under haken. Han ble limt. Såret gapte ganske mye så jeg vet ikke om det er pga det eller at dem limte som i dag gjør at såret er mindre pent å se på. Er vel ca 4 cm langt og 0,5 bredt. Ikke pent. Men det sitter heldigvis ett sted han ikke ser. Men kommer nok til å synes godt når han blir eldre og eventuellt sparer til skjegg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...