Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Heisann! Har nylig fått barn nr.2, og storesøster er straks 3 år. Hun er sjalu på baby, liker ikke helt å deleoppmerksomheten,... Men jeg syns detfungerer bra sånn egentlig. Hun får være med på det hun vil med baby, ogv får mye alenetid og kos av mamma og pappa også. "Problemet" er nå amminga. Hun vil også kose når baby koser, og det er helt greit. Pleier å sitte/ligge i den andre armkroken å se på. Jeg har tvillingammepute, så hun ligger godt der. Er veldig opptatt av at baby får melk, og jeg har MYE melk. Så mye at det renner av det andre brystet, og eg må bruke sånne oppsamlere for ikke å bli helt kliss klass. Denne melka tømmer jeg bare opp i en kopp når det er fullt i oppsamleren. Storesøster har nå begynt å drikke denne melka. Jeg har ikke tenkt så mye over det egentlig,føler ikke at det er så nøye. Men pappan hennes syns det er EKKELT, skikkelig spy-ekkelt. Han sier "æsj" osv. Skjønner ham vel på et vis, samtidig som jeg IKKE syns det er greit at noen slagt mat er æsj. Har ikke tenkt på at dette er noe farlig i det hele tatt, hva syns dere? Er det skikkelig ekkelt?? Hvis jeg ammer utenfor heimen så samler jeg ikke opp da. Da bruker jeg heller de ørten ammeinnlegga som skal til...
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #2 Skrevet 1. april 2012 Syns ikke det er ekkelt så lenge hun får det fra et glass. Hadde hun ammet, så hadde det vært ekkelt. Men utrolig barnslig av pappaen å si æsj håper ikke han gjør det foran ungen. Stakkars.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #3 Skrevet 1. april 2012 Synes ikke det er ekkelt i det hele tatt, hun har vel drukket av denne melken selv når hun var baby. Jeg hadde en to åring da jeg fikk neste, og denne fikk faktisk smake pupp slik som lillebabyen, men bare en gang da, ville heller ikke ha flere ganger Tror nok dette kan hjelpe litt i forhold til sjalusi også, at det ikke er noe som bare babyen får Vi brukte forøvrig å ha en liten med eldste under ammingen (ihvertfall når jeg var alene med dem), da koste vi, leste bok, pratet osv. gikk bare fint det
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 HUn drikker av det glasset som jeg samler opp i... Syns det var rart og vansklelig å si nei, særlig siden hun har vært litt sjalu på baby. tenkte at det ikke var så farlig. Hun ville også suge på puppen, men DET fikk hun ikke altså. sa at det var babe babyer som skulle det, for den har ikke tenner. ;-) Og at hun også fikk melk fra puppen da hun var liten. Så da drakk hun like så godt melka jeg tømte i koppen... Pappan sier æsj foran henne også ja. Han kom med vanlig melk til henne, men den vil hun ikke ha. Han syns generelt morsmelk er ekkelt, jeg syns ikke det. Når jeg f.eks varma opp melk på flaske til den føste ungen, så sjekka jeg temperaturen på hånda, og bare slikka opp den dråpen. Han syns det var jææævlig ekkelt. Jeg fatter ikke det, det er jo bare melk??? Og han drikker jo store mengder kumelk? Kommer sikkert til å gjøre det samme når nyebabyen skal ha flaske.. Men det er mye rart som er blitt naurlig for meg etter at jeg ble mamma, så jeg er litt usikker på om det er han som har rett her, eller om det ikke er så farlig. Tenker at dette går seg til når baby blir større og interressen/redselen hennes fro å "miste"meg dabber av. HI
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #5 Skrevet 1. april 2012 Ja, jeg føler også at ammingen blir like mye en kosestund for eldste når hun er der. Vi ser på en film eller leser i en bok. Hun går jo i barnehagen (4 korte dager i uka), så jeg har mye til til bare baby også. HI
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #6 Skrevet 1. april 2012 Jeg syns generelt morsmelk er ekkelt og skal hvertfall ikek amme!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #7 Skrevet 1. april 2012 Morsmelk er ekkelt og puppene er til pynt eller??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå