Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Må lufte tankene litt. For å gjøre en lang historie kort; sambo vil ikke gifte seg, mens jeg har veldig lyst. 3 barn, vert ilag i snart 10 år og har det godt sammen. I begynnelsen sa jeg til meg selv at det ikke betydde noe, men kjenner det stikker litt. Spørsmålet "hvorfor" dukker stadig oftere opp. Og mangen rare tanker om at han kanskje ikke er så glad i meg likevel... Er jo bare dumme tanker, men ikke så lett å hindre at spørsmålene popper opp i hodet avogtil...
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 1. april 2012 #2 Skrevet 1. april 2012 Har han forklart hvorfor han ikke vil? Han kan da ikke komme og si "vil ikke gifte meg" uten forklaring på hvorfor, når dere har flere barn sammen og være i lag i 10 år?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #3 Skrevet 1. april 2012 Giftemål er ikke noe for han.... Skal vel egentlig ikke si noe. Har vel også tenkt slik, inntil for et par år siden. Aner ikke helt hvorfor jeg forandret mening heller. Vi har sikret oss med avtaler/kontrakter, er vel mer det romantiske. At det er oss to..
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 er litt i samme båt som deg..men vi har bare ett barn (foreløpig) og har vært sammen i 5 år. Han vet at jeg ønsker å bli gift men frir ikke..spurte han et par år siden om ikke vi skulle gifte oss og han fikk fullstendig hetta. Jeg skjønner det ikke helt i og med at han hadde ingen problemer med å kjøpe leilighet med meg eller skaffe barn. Og tydeligvis ser for seg at vi skal være i lag "alltid"..Og ja, det stikker som du sier. Tenker av og til at han vil holde "bakdøren åpen" selv om jeg har ingen (andre) grunn til å tenke slikt..Forstår det bare ikke. Men jeg håper no enda at han en dag blir klar til å ta steget og fri
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #5 Skrevet 1. april 2012 Samboeren og jeg har også vært sammen i ti år. Han vil heller ikke gifte seg... Vi har ett barn og en i magen. Han ser ikke poenget med å gifte seg, det er dyrt og han vil bare ikke. Vil også ha separat økonomi. Det stikker litt, klart det gjør det. For jeg kunne tenkt meg bryllup. Og som du skriver, tankene er der. Hvorfor vil han ikke? Er han ikke så glad i meg, ser han ikke for seg at vi skal bli ganmle sammen, vil han ikke gå med ring så damene ser at han er opptatt osv.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #6 Skrevet 1. april 2012 Litt "godt" å høre vi er flere Skjønner meg bare ikke helt på måte han tenker på iblant...
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. april 2012 #7 Skrevet 1. april 2012 Hadde det på samme måte, men vi er nå gift lell. det viste seg at han ikke mente han ville elske meg noe mer om vi ble gift, han så virkelig ikke poenget. samtidig ville han ikke være noe midtpunkt i et selskap med 100 stk osv osv. Finn ut hvorfor han ikke vil. han er mann og kommer med enkle svar;) Vi ble enige, giftet oss hos tingretten fordi han ikke ville ha kirke, jeg hadde kjole fordi jeg tross alt bare gjør dette en gang også hadde vi et lite selskap med de aller nærmeste:) etter utrykket hans og dømme når jeg kom ut av bilen iført kjole forteller meg at han ikke angret:)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #8 Skrevet 1. april 2012 Tror vi er mange i samme bås her. Har ett barn og bolig i sammen. Vært sammen i "bare" 4 år. Men han sier ikke at han ikke vil gifte seg. Han gir forhåpninger uten at det skjer noe mer, så jeg aner ikke om vi blir gift noen gang eller ikke. Tankene er der om hvorfor ikke han vil akkurat nå... men jeg vet, og tror det er slik hos de fleste, at det ikke skyldes kjærlighet for hverandre eller at man vil ha "døra på gløtt". Det handler vel mer om at det å gifte seg ikke nødvendigvis er noe stort ønske, og det fører så mye med seg som mannen helst vil slippe å tenke på en gang (selv om man sier man ikke trenger stort selskap osv osv). De må jo gjøre noe aktivt (gjerne fri romantisk, dra på romantisk brylluppstur, dra å kjøpe ringer, skifte etternavn, fortelle det til familie, planlegge om man skal ha fest eller ikke og evt hva slags fest og hva slags klær, mat osv osv... selv om man vil ha det enkelt fører det jo litt med seg). I tillegg tror jeg en del menn (og kvinner) prinsippielt er "imot" ekteskap, og da handler det jo om noe viktigere enn den giddaslausheten som jeg beskrev i stad, men et standpunkt man tar, og da kan man bli veldig uenig, men da kan man iallfall vite at det ikke har noen bakenforliggende årsaker som gjør at det ikke blir giftemål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå