Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Jeg har en baby på litt over to mnd., som nå er helt avhengig av pupp eller byssing i vogn for å sove, uansett tid på døgnet. Vi har samsovet nesten hele tiden og han har sovnet med puppen, noe som igrunn har funket helt fint til nå, og han har sovet rundt (utenom 2 måltider) helt siden fødselen.. men føler det er på tide å få ham over i egen seng. Jeg sover ikke så godt når jeg vet han ligger attmed meg, og det hadde vært fint om han etterhvert finner søvnen av seg selv. Så jeg har tittet litt på nettet, og denne såkalte opp/ned-metoden har fått mye ros rundt omkring! Jeg er ikke noe fan av disse skrikekurene, så jeg tenkte dette var noe jeg kunne gi en sjans! Noen som vil dele erfaringer?
Kliko Skrevet 1. april 2012 #2 Skrevet 1. april 2012 Æhm, babyen din er to mnd! Klart han vil bÆres, bysses og ligge inntil mammaen sin. Disse kurene er for når barnet evt, er mye større. Og skrikekuren hadde jeg virkelig holdt meg langt unna!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #3 Skrevet 1. april 2012 Herregud! Han er jo alt for liten! Slapp av. Sånn ER det å være mamma og sånn ER barn når de er så små. Du risikerer å stresse han opp når han trenger nærhet og kos. Det er faktisk like viktig med kroppskontakt for en baby som det er med mat.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 Jeg begynte med "mamma-avvenningen" ved å kjøpe en Drybaby-ammemadrass. Da fikk jeg litt space, og var ikke så redd for overoppheting av babyen. Han lå likevel inntil meg men ikke klin inntil... Så tok jeg av ene sida på sprinkelsenga og lot den stå helt inntil vår seng. Babysenga inn mot veggen så det ikke skulle bli sprekk mellom. (tror faktisk jeg festa den i voksensenga med strips?) Flytta etterhvert ammemadrassen over på den, og bare lente meg over til ham for å amme. Da lå han i egen seng,selv om den var en del av senga vår. Og han lå i ammemadrassen til han vokste ut av den. Babysenga var litt lavere enn voksensenga, så han fikk ikke rulla seg over til meg, men jeg var så nær at jeg kunne stryke ham hvis det var noe. I begynnelsen lå jeg kliss inntil babysenga, men etterhvert trakk jeg meg unna. Han flytta på eget rom da han var 7-8 mnd, og de første nettene sov jeg der inne. Tror ikke egentlig baby hadde så stort behov for det, det var mamman som trengte det... Hehe! Det gikk helt knirkefritt. var bare inne og nattamma.
Mamma i vinden Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Her lå også babyen i vår seng fram til ca to mnd. Hun var en skikkelig sovebaby som sovna selv i vogna på dagen. Men om kvelden fant hun ikke roen i senga si. Jeg tok derfor av bagen og la henne i den oppi senga. :-) Det funka! Etter noen netter lå hun bare med vognposen. (passa på at hun ikke var for varm), og etter noen netter til var det vanlig dyne. Hun sov faktisk ca rundt fra to mnd. Fra 23.00 til ca 06.00.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #6 Skrevet 2. april 2012 Vi hadde en ekstra vogn bag som jeg vente henne til å sove i først. Hadde den mellom oss i sengen. Når hun var 2-3 mnd begynte jeg med opp/ned metoden. Ser det var noen lengre opp som uttaler seg om den uten å vite hva det er. Da bør man lese om det i stede får å komme med svar her. Hos oss gikk dette veldig fint etter noen dager, men av og til skled det litt ut og da var det bare å ta den på nytt. Gikk så mye bedre med å få denne andre ungen over i egen seng når jeg hadde lært meg dette enn det gikk med første. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå