Gå til innhold

Innlagt på sykehuset i helgen..:-(


Turmspitze

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykmeldt en periode pga høyt BT 140-150/100. Fastlegen min tvang meg til å gå ut i jobb igjen, 40%. Jeg var på jobb på onsdag og torsdag. På min ukentlige blodtrykkskontroll hos fastlegen på fredag (har blitt fulgt opp ekstra siden uke 11 pga høyt BT), hadde mitt BT steget betraktelig til 160/110, jeg hadde også 1+ på proteiner. Jeg forklarte at jeg følte meg dårlig, var svimmel og hadde hodepine. Fikk resept på Trandate BT- medisin og fikk beskjed om å bare gå på jobb. Følte ikke han tok meg på alvor.

Etter å ha vært hos legen, ble jeg bare verre. Jeg måtte gå på legevakten til slutt. Det endte med at jeg ble innlagt på sykehus med et BT på 190/121, og puls på 100, sterk hodepine, proteinuri, svimmelhet og kvalme. Ble lagt på obs-posten og det ble tatt allslags diverse prøver. BT ble overvåket kontinuerlig. Jeg ble gitt BT-medisiner og dosen ble regulert til oppnådd effekt. Overlegen fortalte meg at siden jeg både har en genetisk disposisjon i familien, har hatt lett preeklampsi i mitt forrige svangerskap og har høyt BT såpass tidlig, har jeg en høyere risiko for å utvikle preeklampsi i dette svangerskapet. Hun var sterkt kritisk til at jeg ble sendt på jobb med det BT. Nå har jeg blitt utskrevet, og jeg lurer på om det er noen der ute som har opplevd det samme, eller som går på BT-medisiner? Er dere sykmeldt? Er bare så engstelig og sliten nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff kjempe kjedelig å høre.. håper alt går bra og at du blir frisk snart... God bedring =)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig!! Jeg har ingen lignende erfaringer, men høres ut som om legen ikke har gjort det han burde i forhold til sykemeldingen din. Syns du skal stå på ditt om at kroppen din og helsa di er viktigst nå, ikke å jobbe! Og hører ikke fastlegen din på deg, så bytt lege. Det er så viktig for deg nå og i fremtiden, at legen lytter og gjør det som er best for deg!

 

Ta vare på deg selv, og god bedring :)

Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for fantastisk god støtte! Den trengte jeg virkelig nå:-)))) Jeg kommer til å bytte fastlege dersom jeg ikke blir hørt denne gangen heller. Det blir bare helt feil å ligge våken om nettene og grue seg til man skal til legen og "kjempe mot strømmen".... God klem tilbake til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er super viktig at du føler det godt ivaretatt av legen din! Det skal ikke være noen kamp å få sykemelding.. Det kan du ikke finne deg i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars deg! så tragisk å bli behandlet slik! Jeg hadde preeklampsi i første svangerskap og begynte å få alle symptomene i andre svangerskap med svært tett oppfølging (det samme som jeg fikk blodpropp i, så var et par ganger i uka på poliklinikken) men jeg fikk ikke preeklampsi da han kom 10 dager før. Han var heller ikke liten og dårlig slik førstemann var. I dette svangerskapet gåt jeg også på trandate (blant annet) det er helt ufarlig når man er gravid. Jeg brukte betablokker før dette svangerskapet pga jeg sliter med for høy puls også, men det kunne jeg ikke fortsette med i svangerskapet. blodtrykket mitt har ikke vært så bra på et par år som nå så medisin funker bra på meg. jeg har ingen andre symptomer på preeklampsi enda. lykke til og pass på deg selv. BYTT LEGE. FYSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...