Gå til innhold

er dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har spist middag, og kjøkken er bomba, gangen er FULL av rot etter mannen tømte bilen før han dro for å vaske den. Nå er han oppe og leker med ungene (tre små) og jeg er stuck med kaos. Irriterer meg alltid over at han stikker så lett unna kaoset for å leke med ungene...

Men jeg vet samtidig at jeg heller gjør husarbeid enn å henge med tre som krangler kosntant...

Hvordan fordeler dere med tre små det i hjemmet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du rydder etter middag er vel greit nok men rotet i gangen som han har laget hadde jeg latt ligge så kunne han rydde opp i det etter unga var i seng.

Hvorfor skal du rydde hans rot bare fordi han leker med barna?

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønte hvorfor du klager her.

Du sier at han har stukket av fra husarbeidet for å leke med barna, og du foretrekker selv å gjøre husarbeid fremfor å leke med dem. Da gjør han vel egentlig bare det du vil han skal gjøre??? Eller?

Her fordeler vi etter hva vi føler for den dagen. Dvs bytter litt på hvem som gjør hva.

Skrevet

rotet i gangen var egentlig mitt rot fra bilen, dvs en haug med tøy som jeg skal gi bort/sortere+++

er bare så vant til å alltid ha unger på slep samma hva jeg skal, mens han kan liksom gjøre det ene eller andre.

Det skal sies at to av tre var med å vaske bilen. Jeg er vel bare ekstra sur i dag...

hi

Skrevet

Du slipper jo å de rundt deg nå mens du rydder siden han oppholder de.

Vi deler ofte slik selv. Jeg lager mat og han passer ungene. Helt greit det.

Skrevet

Her må mannen rydde å passe barna, hvis det er hans rot

Skrevet

Her rydder vi etter oss selv, ferdig med det.

Øvrig rydding og vasking, deler vi på.

Men for min del hadde jeg syntes det var helt greit at mannen lekte med ungene mens jeg fikk rydde i fred.

Som jeg synes det er helt greit å leke med ungen mens mannen holder på med hagearbeid.

Skrevet

Du lever jo i luksus ;) Jeg har barn på 1, 2 og 3 år og har de ALLTID rundt beina mine. Han er enten på jobb (forståelig :) ) og når han kommer hjem, er det aaaalltid noe viktig han må gjøre. Så da har jeg de da også. Under alt husarbeidet, under all handlig, under all matlaging, så henger de i beina mine.

Hadde blitt sååå glad om han kunne tatt ungene en tur ut av og til så jeg fikk gjort noe ALENE.

Men altså, de er snille barn. Og jeg vet jo at han har mye å gjøre. Men poenget er det har jeg også. Så av og til kunne han prøve og mekke bil, med 3 små rundt seg, akkurat som at jeg må ha 3 små rundt meg når jeg vasker gulvet (er faktisk ikke alltid enkelt det der heller ;) ) Men unnskyldinga hans blir "du er såå mye flinkere enn meg til å passe på de, du er jo supermamma, som klarer sånn multitasking. Det gjør ikke jeg..."

Hehe..fremstiller han litt dårlig nå. Og det er han absolutt ikke. Men på akkurat dette punktet kunne han prøvd å ha litt mer innsyn på hvordan det er for meg når det er sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...