Gå til innhold

Heisann desemberjenter


BareLykke*GravidLykke*

Anbefalte innlegg

Hvordan er formen deres og hvordan går det med magene, hormonene, lystene, kvalmen, de ømme brystene og all den andre gleden vi er så heldige å ha...

 

Jeg for min del har i tillegg til skikkelig ømme bryster, blitt skikkelig forkjølet, og kvalm, men klager ikke... Har noen heftige humørsvingninger også, stakkars mannen min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Har termin 7.des. Har egentlig ingen symtomer enda, annet enn litt ømme bryster. Var veldig kvalm sist, så venter egentlig bare på det. Men hadde blitt veldig glad om jeg slapp kvalmen denne gangen!! Lykke til alle sammen. Gleder meg til 1. Trimester er ferdig - og håper at alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker mest til murringene imagen. Er kvalm innimellom, men går som regel over når jeg spiser noe. Må også opp om natt for å tisse, og kjenner at brystene begynner å bli litt ømme igjen.

 

Gleder meg til magen kommer skikkelig og vi kan offentligjøre det :)

 

Gleder meg også til UL som blir rund 19/20 april.

Har du fått UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kvalmen ekstrem om morgenen, men jeg tar den i mot med et smil, heller gravid og kvalm enn ikke.... Vi skal på ultralyd den 24 april på riksen. Så skal vi på tidlig privat UL i uke 12 for å sjekke nakkefold ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her river og sliter det som besatt i livmora.. Sliten og trøtt + kort lunte. Sikkert fordi jeg fortsatt ikke helt kan tro det, og ser frem til og kommune meg på apoteket i dag for og kjøpe opp lagret med cb tester! Føler jeg må ha en digital for og føle meg heeeelt sikker!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test i går etter å ha hatt menssmerter (med i overkant ømme pupper) uten å få fjortiskvisene mine. ;P Veeeldig positiv, og i dag har legen bekreftet. :D

 

Symptomer pr i dag:

- øMME pupper

- Tisser masse/ofte

- Vondt i bekken og lyske, med stråling i benet (slarkete bekken siden sist gang + fibromyalgi; begynner tidlig nå ja)

- Hard i magen

 

Venter på kvalmen - sist kom den 45 timer etter positiv test. Og med hyperemesis på 2 tidligere svangerskap (og en mor og mormor med det) blir jeg overrasket om det ikke skulle komme. Men det kan godt vente til mai, skal på jentetur til Irland om 3 uker!! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Symptomer :

kvalm siden 3+3

Stikkinger i livmoren siden 3+0

Smerter i lysken/bekken når eg går turer 3+2

Blodårene på brystene er sterkest i dag 4+2

Mens muringer siden 3+1

Smerter i korsryggen fra 3+1

 

Dette e sånn ca men husker godt at eg låg på sofaen 3+1 med vondt i magen å ryggen samtidig:) kvalmen e her hele dagen i rykk å napp så blir ikke lenge før eg skaffer hjelp mot de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at flere skal ha i Desember :)

Har visst at jeg var gravid siden eggløsning.

Små kvalm og ømme bryster pluss mensmurringer fra befruktning..

Hadde spot blødning når egget festet seg.

Tatt masse tester før helga men alle var negative, så var sikker på at det var innbilt svangerskap :P hihi

Men neida, i dag var det 2 klare streker :)

Bare få som vet det forløpig da jeg vil vente en stund til før jeg forkynner det for verden :D

Hadde aldri trodd at det skulle sitte på første forsøk, spesielt siden min førstefødte nå er 13 år :)

 

Lyst å skrike ut til hele verden at jeg skal bli mamma for 2 gang, men må nok holde meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig vondt i magen av og til... noe som er grusomt ubehagelig til tider, men det går heldigvis over. Litt treg mage, og mye luft i magen på kveldstid, ømme bryster, trøtt på kvelden og spretter opp tidlig på morgenen. Også har jeg hatt lett feber av en eller annen grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja glemte mye luft og vekselsvis løs og hard mage.. går vel over snart får vi håpe :)

Og jeg også er lys våken klokka 8 på morgenen selv om jeg har fri og kan sove lenger ;)

Men trenger middagslur da.. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer ja, er noen av de her og. Ømme pupper og hard/treg mage er gjennomgående. Stikker av og til i lysken/eggstokkene. Hender at det gjØr vondt der nede når jeg nyser, men usikker på om det er fordi det er luft som "sitter fast". Ellers tisser jeg oftere enn vanlig. De siste dagene har jeg vært veldig trØtt på ettermiddag/kveld.

 

Men alt dette gir et fantastisk resultat til slutt får vi håpe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig vondt i magen av og til... noe som er grusomt ubehagelig til tider, men det går heldigvis over. Litt treg mage, og mye luft i magen på kveldstid, ømme bryster, trøtt på kvelden og spretter opp tidlig på morgenen. Også har jeg hatt lett feber av en eller annen grunn..

 

Du beskriver meg!!! Har det på akkuratt samme måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅh!! Jeg har aldri noen sinne vært sÅ sint og lei meg uten grunn før. Hormonene gÅr helt i spinn. Jeg greier ikke Å gjøre noe uten Å enten koke av sinne, eller begynne Å grine. Er det noen andre som har det slik og? Jeg trodde virkleig at 4+5 var altfor tidlig for Å være sÅÅ hormonell? Dette er ikke noe morsomt i det hele tatt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker ikke så mye til hormonene, men har veldig ømme bryster, mageknip lignende smerter, blør fra tannkjøttet, masse luft i magen, og veklsende hard og løs mage.

 

 

 

Lille spire klor deg fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...