Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Hei! Håper noen kan hjelpe meg. Jeg har gått rundt med ubehandlet bakteriell vaginose. Ble også gravid, og tok kirurgisk abort. Dette er 3 uker siden. Kan dette øke faren for infeksjoner? Hvis jeg ikke har fått infeksjon til nå, er jeg da trygg? Og kan jeg nå begynne med 5-dagers kuren jeg har fått på resept, eller er det for tidlig i forhold til aborten? Vet ikke hvem jeg skal spørre, legen er dratt på påskeferie, og bak disken på apoteket står naboen. Så derfor jeg spør her nå, kanskje noen erfaringer.
Martilde Skrevet 1. april 2012 #3 Skrevet 1. april 2012 Så det er ikke farlig mener du? Er så redd for infeksjoner der. Tror du/dere jeg er trygg for infeksjoner nå når det har gått 3 uker? Leste på et medisinsk nettsted at kvinner med bakteriell vaginose (eller klamydia, som jeg ikke har) hadde 4-doblet risiko for infeksjon etter kirurgisk abort. Jeg er bare sjeleglad hvis dette har gått fint, så vil ikke rote det til helt på slutten.
Gjest Ziva Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 Hvis du er veldig i tvil så venter du til i morgen og tar en tlf til fastlegen din og spør. Eller du kan kanskje ringe kirurgisklegevakt eller legevakten i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå