Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Moren min har gutten vår en dag i uka som litt avlastning. hun er 70 år og superflink med ungene.Jeg skal begynne å jobbe mer nå som minstemann er et år, men han skal ikke i bhg før han er ett år. Skal ha dagmamma, og lurer på å bruke henne som dagmamma 2 dager i uken (jeg er selvstendig, og får en noe fleksibel arbeidstid). Syns liksom ikke jeg bare skal ta det for gitt at hun setter av to faste dager i uka til pass av barn. Blir det litt dumt å foreslå, er det noen som har en slik ordning?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #2 Skrevet 1. april 2012 Jeg ville da forelsått en betaling, så får det være opp til bestemor. Hvertfall vær på tilbudssiden. Jeg er veldig opptatt av å ikke ta besteforeldre for gitt, de har også sine liv, sine hverdager.
Gjest Ziva Skrevet 1. april 2012 #3 Skrevet 1. april 2012 Søster'n betalte mutter'n 200.- dagen for dagmammatjenster. Men mutter'n er av den typen som ikke gjør noe gratis. Så spør bestemor hva hun vil/orker, det er nesten det enkleste
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 Min mamma ville ikke ha noe for å være dagmamma, men jeg ga henne kontantstøtta. Synes ikke noen skal være fast dagmamma gratis. Det
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #5 Skrevet 1. april 2012 Det er naturlig å betale dagmammaen selv om det er bestemor som passer barna. Min mor ville ikke ha betalt i første omgang. Da gjorde vi det sånn at vi satte inn pengene på en konto og brukte de pengene til å gi henne en reise i gave.
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 1. april 2012 #6 Skrevet 1. april 2012 Om det skal være fast, så syns jeg du ihvertfall bør tilby deg å betale. Så får hun selv avgjøre om hun vil ta betalt eller ikke. Da jeg var på kurs måtte foreldrene mine levere og hente barna i barnehage, pluss at jeg dro tidlig og kom sent hjem slik at barna spiste frokost og middag hos dem hver dag i to uker. Jeg prøvde å gi dem penger for det, men de ville ikke ta imot. Men jeg prøvde ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #7 Skrevet 1. april 2012 Min mamma fikk betalt for å passe ungene her. Hun er ufør og hadde derfor mulighet til å passe noen dager i uken frem til barnehagestart. Vi har barn som er født tidlig på året og har tatt gradert uttak frem til barnehagestart i august og da har mamma passet litt.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #8 Skrevet 1. april 2012 Her hadde jeg tilbudt meg betaling! Det er ingen selvfølge at familie skal være fast dagmamma uten betaling. Hun er jo ingen ungdom heller lengre...70 år....
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #9 Skrevet 1. april 2012 ja, tenkte å si 250 kr dagen, så blir det en eller to dager i uka. Tror hun takker ja, hun har veldig dårlig råd, og hjelper oss med det meste, også er det lettere å liksom inngå en betaling når det gjelder en fast avtale syns jeg.
anonym91 Skrevet 1. april 2012 #10 Skrevet 1. april 2012 koster jo litt og ha barn i huse hele dagen. mat og andre ting de trenger. tror ikkje min mamma ville hatt bettaling, men når det er fast er det vell mest rett og bettale. god ide med kontantstøtta. det ville eg brukt hvertfall
Gjest Tullmusa83 Skrevet 1. april 2012 #11 Skrevet 1. april 2012 Når det er snakk om fast syns jeg du burde betale. Er litt forskjell på barnevakt en og annen gang å helle arbeidsdager med barnet.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #12 Skrevet 1. april 2012 Syns 250,- var lite. Dere betaler vel henne fra før eller er det gjennom barnevernet? Siden hun har barnet deres på avlastning.. Blir det da til at hun skal ha barnet 3 dager i uken eller går denne dagen bort når hun skal fungere som dagmamma også? Tror jeg ville vært meget forsiktig slik at du ikke trår over en grense her.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #13 Skrevet 2. april 2012 Hvorfor trenger dere avlastning 1 dag i uken?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #14 Skrevet 2. april 2012 "Jeg skal begynne å jobbe mer nå som minstemann er et år, men han skal ikke i bhg før han er ett år" Dette skjønte jeg lite av. Om han skal i bhg når han er året og du skal begynne jobbe når han er året er han vel ..året? Noe jeg misset her? Syns videre det er helt naturlig at du betaler din mor, men jeg hadde nok valgt en annen ordning. Husk at hun er 70 år og ikke noen ungdom lenger. Ville heller latt henne ha barnet når hun selv vil/føler for det. Skal hun han barnet 3 ganger i uken(inkl.avlastningen) burde hun ha 3/ 5 av kontantstøtten.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #15 Skrevet 2. april 2012 Her har svigermor sønnen vår 1-2 dager i uka for å avlaste meg, først pga vanskerlig svangerskap, nå pga at minsten har kolikk og kronisk ørebetenelse! Storebror får med seg nødvendige saker som bleier ol opp til svigermor, og sender meg yoghurt og frukt når vi vil han skal få dette, så hun har da utgifter på brødmat og middag til han. Hun få da 500,- dagen for å ha han, hun nektet å ta imot pengene i starten, mente at det ikke var grunnlag for at vi skulle gi henne penger, hun trives godt med å ha han på besøk de dagene, av og til vil hun ha han på overnatting eller noen ekstra dags besøk også. Til slutt godtok hun at jeg ville gi henne penger, vi forsto ikke helt dette, for hun blånektet i starten, men har fått vite av henne nå, at hun har satt opp sparekontoer til ungene, og setter de pengene vi gir henne inn på de kontoene Samme for meg hva hun bruker pengene til, så lenge hun får de Når guttungen overnatter og er hos henne hele dagen før og etter natta, så får hun 1200,- Vi har jo økonomi til det, så synes det er kjekt vi.. Håper hun beholder noe av pengene selv også, hun har jo god økonomi selv også, men likevel Jeg ville i det minste foreslått en betaling for henne, så skal du se dere finner ut av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå